Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oost Europa Rally 2008  (gelezen 24684 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #75 Gepost op: 02-11-2007, 08:58 »
tja,500 km op een exc is geen feest
zeker niet met de verbindingsetappe met 50 % asfalt :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #76 Gepost op: 02-11-2007, 12:40 »
 :stupid:
Snap ik, als ik een EXC erbij had was de keuze ook eenvoudig...

Denk na over
-LC4 houden voor OER en op de weg (SM velgen aanwezig) en gpz 900 inruilen voor een 250 2T of 450/525 4T voor crossterrein +OTR's
-LC4 en GPZ weg voor een bijna nieuwe 525 voor cross, otr en oer.

Ik dub nog wel ff verder. is ook geen haast bij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #77 Gepost op: 02-11-2007, 12:45 »
he ga jij eens je autowiel vervangen en derelijke.
je hebt geen vrije dag ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #78 Gepost op: 02-11-2007, 13:29 »
Jawel hoor (semi vrije dag in de zin dat ik vandaag niets verdien), maar jij bent in de tijd van de baas aan het internetten!! :-X
Ik ben met de kinderen aan het puzzelen en tussendoor even de handkappen eraf gehaald, wiel weggebracht etc. ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #79 Gepost op: 02-11-2007, 13:58 »
ssstt hij leest mee :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #80 Gepost op: 02-11-2007, 15:14 »
Het verslag van de OER 2007 komt in de volgende editie van Motor 73- ( 15 november )

Ik ben benieuwd, maar GRRRRRRRR weer die man met die oranje pet vol in beeld in de aankondiging.
Ik wil ook een oranje pet!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #81 Gepost op: 11-11-2007, 11:04 »
Ter overweging;

Door de verhalen die ik hoor, de foto's die ik zie en vooral ook het advies van de rally-directie  8), heb ik besloten juist de LC4-adventure hiervoor te houden.
Ik geloof niet dat je de Nederlandse offroadritten hiermee moet vergelijken! Die zijn veel meer "enduro-achtig" en daarom rij ik die ook op m'n EXC 525.
ik had m'n EXC voor de Tuareg goed geprepareerd met o.m. andere overbrenging en zachter/breder en leren zadel, maar toch waren de laatste verbindingsetappe's geen echte plezierritjes op het ding.
Ik ben overtuigd dat de LC4 adventure een betere keus is, hoewel ik momenteel al druk ben 'm flink aan te passen. (stuurdemper/carburateur/overbrenging/navigatiebevestiging etc)

groet, Marten


Slecht weer, dus weer tijd om vooruit te kijken en na te denken over de voorbereiding:
Alle adviezen gelezen hebbende, ga ik toch maar met de LC4 (denk ik...).
 
Stuudemper?  neem aan een "nice to have"ding maar niet noodzakelijk? (kos da?)
Carburateur? wat ben je daarmee aan het doen?
Overbrenging: 15/42 of toch maar 16/42? Aanpassen voor de dagen met de crossproeven?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #82 Gepost op: 11-11-2007, 11:05 »
Slecht weer, dus weer tijd om vooruit te kijken en na te denken over de voorbereiding:
Alle adviezen gelezen hebbende, ga ik toch maar met de LC4 (denk ik...).
 
Stuudemper?  neem aan een "nice to have"ding maar niet noodzakelijk? (kos da?)
Carburateur? wat ben je daarmee aan het doen?
Overbrenging: 15/42 of toch maar 16/42? Aanpassen voor de dagen met de crossproeven?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #83 Gepost op: 11-11-2007, 11:06 »
Slecht weer, dus weer tijd om vooruit te kijken en na te denken over de voorbereiding:
Alle adviezen gelezen hebbende, ga ik toch maar met de LC4 (denk ik...).
 
Stuudemper?  neem aan een "nice to have"ding maar niet noodzakelijk? (kos da?)
Carburateur? wat ben je daarmee aan het doen?
Overbrenging: 15/42 of toch maar 16/42? Aanpassen voor de dagen met de crossproeven?

ik rij met 17/48 gaat prima

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #84 Gepost op: 11-11-2007, 11:35 »
En dat is vrijwel hetzelfde als 15/42 (maar gaat wel langer mee)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #85 Gepost op: 11-11-2007, 11:53 »
Stuurdemper heb je daar zeker niet nodig dat geld kan je beter aan bier uitgeven 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #86 Gepost op: 11-11-2007, 12:18 »
Stuurdemper heb je daar zeker niet nodig dat geld kan je beter aan bier uitgeven 8)
en het bier is er al zo goedkoop 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #87 Gepost op: 11-11-2007, 12:53 »
ik rij met 17/48 gaat prima

Weet je dat zeker? Ik dacht dat 17 niet pastte. Bij de beschermbeugel bij het vtw staat 15/16. Nou ja ik rij met 15/45 en neem een 16 mee voor de laatste dag waarbij veel asfalt zit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #88 Gepost op: 11-11-2007, 13:33 »
Slecht weer, dus weer tijd om vooruit te kijken en na te denken over de voorbereiding:

ik heb net lekker gereden heerlijk rustig op de paden. EN ja Carlo's advies ter harte genomen, modder paden gaan nu echt veeeeel beter... ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #89 Gepost op: 11-11-2007, 13:34 »
Weet je dat zeker? Ik dacht dat 17 niet pastte. Bij de beschermbeugel bij het vtw staat 15/16. Nou ja ik rij met 15/45 en neem een 16 mee voor de laatste dag waarbij veel asfalt zit.

Ik heb het draadje niet helemaal gevolgd, maar je gaat dus mee?