Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oost Europa Rally 2008  (gelezen 24690 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #60 Gepost op: 02-10-2007, 17:50 »
Net GerJan aan de telefoon gehad,

Hij zat in Slowakije/Hongarije, en had een etappe in Roemenie uitgezet. te horen aan zijn verhalen wordt het weer een flink feest volgend jaar.
Dat beloofd iets voor OER 2007.



Grz,

Peter

zal wel de OER 2008 zijn 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #61 Gepost op: 02-10-2007, 18:30 »
Klopt natuurlijk helemaal
Moet natuurlijk OER 2008 zijn
Bedankt voor deze oplettend heid Richard, was me ff ontgaan
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #62 Gepost op: 02-10-2007, 19:31 »
 ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #63 Gepost op: 02-10-2007, 21:03 »
Zojuist een roadbook-houder overgenomen. Vertelde dat ik aan deelname aan de OER zat te denken, blijkt de houder daar dit jaar geweest te zijn. Da's wel lekker, kent 'ie de weg al  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #64 Gepost op: 02-10-2007, 23:41 »
Zojuist een roadbook-houder overgenomen. Vertelde dat ik aan deelname aan de OER zat te denken, blijkt de houder daar dit jaar geweest te zijn. Da's wel lekker, kent 'ie de weg al  :D

veel plezier ermee Hamster, ga je 'm zondag al inwijden bij BDM? :)
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #65 Gepost op: 03-10-2007, 08:21 »
ja hamster gaan we je zien bij de BDM rit?

Ultiem om roadbook lezen te leren nl. 8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #66 Gepost op: 21-10-2007, 12:20 »
De route voor 2008 is bekend, de ruwe roadbooks voor Roemeniƫ zijn klaar en 5 november ga ik op pad om het gedeelte in Slowakije op roadbook te zetten. Hopelijk blijft de sneeuw hiervoor nog even weg.
Ik ben erg tevreden over de route voor 2008, bij mooi weer is hij goed te rijden, ook met een 4 x 4, als het nat is wordt het glad en zullen dan helaas wat mensen in tijd nood komen. Maar hiervoor is de asfaltweg een goede oplossing. De route is zeer divers, maar bovenal echt mooi ! De proeven worden ook weer een feest en zijn door iemand die een offroadrit aan kan goed te rijden. Voor de makkelijke proeven stellen we een snelheid limit in welke gecontroleerd gaan worden door uitlezen van je GPS. Ook zitten er weer een paar korte moeilijke proeven in, motorbeheersing en navigatie zijn hiervoor het toverwoord. De moeilijke proeven kunnen overgeslagen worden. Om weer in Krakau te kunnen komen zit er 1 asfalt dag in van 500km.
Deze dag is nu in RoemeniĆ«, goed asfalt over grotendeels rustige wegen en door een prachtig gebied. Echt een dag om foto.s te maken. Kortom de Oost Europa Rally is de ultieme all/offroad vakantie, waar zowel een beginneling als een gevorderde rijder, hun hart op kunnen halen. Het is een echte Rally daar je per dag min.8 rij uren voor je kiezen krijgt. Diegenen die alles willen rijden zullen op hun hoede moeten zijn  en over een goede motorbeheersing beschikken. Ook is de OER een soort van rally school, in de OER leer je alles van deze pracht sport.
De basiskampen zijn stuk voor stuk juweeltjes, In Roemeniƫ verblijven we 2 nachten in een berg paradijs met overdekt zwembad en sauna.



De basiskampen zijn over de weg goed te bereiken in 3 tot 6 uren. (Kijk maar in map,source)

Hierbij een overzicht van de hotels 9 nachten:

start Krakau P.L.   http://www.nawierzynka.pl/      Direkt bij de beroemde zoutmijnen en 18KM van centrum

Dag 1 Levoca S.K.   http://www.rz-levoca.web2001.cz/    Mooi stadje welke echt een bezoek waard is

Dag 2 Tokaj H.U.   http://www.hoteltokaj.hu/      Wijn stadje aan rivier

Dag 3 Stana de Vale R.O   Ladolina hotel         Boven in de bergen

Dag 4 en 5 Valea Mare R.O   http://www.poianazanelor.ro/      Echt top !      

Dag 6 Satu Mare R.O    http://www.hotel-melody.ro/      Centrum een bezoek waard

Dag 7 Domasa Valkov S.K   Sport Hotel         hier kom je vast nog eens terug

Dag 8 Krakau P.L.   http://www.nawierzynka.pl/      The End

Als Marcel terug is van Libie gaan we de puntjes op de i zetten qua inschrijvingen,
We hebben een begroting voor 40 deelnemers, wat inhoud dat je zo met 50 a 60 mensen op stap gaat. Ik denk dat we 20 concrete inschrijvingen nu hebben en genoeg toezeggingen om aan die 40 man te komen, Of dit echt gaat lukken weet ik nog niet, maar hopen kun je altijd ! Groetjes Gerjan

Voor de liefhebbers houden we nog een extra info avond op:
Donderdag 29 november a.s.
Hoelaat?    Aanvang 19.30 (verzamelen voor de koffie)
Waar?      Wolfcamper
                Groenewoud 74,
                5512 AM  Vessem.


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #67 Gepost op: 24-10-2007, 14:24 »
Het verhaal door Sandman van de oer-OER schijnt zeer binnenkort in Noppennieuws te verschijnen. FF iets om in de gaten te houden. Het verhaal komt in een andere vorm ook nog in Moto73, later dit jaar.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #68 Gepost op: 01-11-2007, 11:34 »
heb me eigenlijk deze week eens verdiept in dit avontuur, en ik moet zeggen..... het kriebelt.......
Nu nog maar even laten kriebelen denk ik, in November maar even naar de informatie avond, en dan maar even verder kijken.....

(Lijkt me wel wat om met mijn verjaardag gewoon aan een rally deel te nemen, dan heb ik al dat bezoek niet over de vloer   :-X  )

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #69 Gepost op: 01-11-2007, 19:52 »
Is het eigenlijk ook met een KTM 525 te doen??


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #70 Gepost op: 01-11-2007, 20:02 »
Wanneer je het zadel wat comfortabeler maakt, is het goed te doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #71 Gepost op: 01-11-2007, 20:05 »
ktm640 gaat toch een 525 halen??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #72 Gepost op: 01-11-2007, 21:35 »
josKTM heeft mogelijk interesse in de OER ...
ik heb zeker interesse in OER...
en mogelijk interesse in een 525... :D


Door Handel en KTM dag tot besef gekomen dat dat met een LC4 prima te doen is, maar dat t met een 525 toch wel eenvoudiger moet zijn.... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #73 Gepost op: 01-11-2007, 22:47 »
ik denk toch dat je dan een grotere tank nodig heb ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #74 Gepost op: 02-11-2007, 08:52 »
Ter overweging;

Door de verhalen die ik hoor, de foto's die ik zie en vooral ook het advies van de rally-directie  8), heb ik besloten juist de LC4-adventure hiervoor te houden.
Ik geloof niet dat je de Nederlandse offroadritten hiermee moet vergelijken! Die zijn veel meer "enduro-achtig" en daarom rij ik die ook op m'n EXC 525.
ik had m'n EXC voor de Tuareg goed geprepareerd met o.m. andere overbrenging en zachter/breder en leren zadel, maar toch waren de laatste verbindingsetappe's geen echte plezierritjes op het ding.
Ik ben overtuigd dat de LC4 adventure een betere keus is, hoewel ik momenteel al druk ben 'm flink aan te passen. (stuurdemper/carburateur/overbrenging/navigatiebevestiging etc)

groet, Marten