Ik smeer mijn ketting ook uitsluitend met Teflon, zelfs de bekende schanierpunten, het blijft zo lekker droog en absoluut niet plakkerig, goed voor off-road dus!
Maar om Teflon in mijn niet-meer-standaard-blok te gooien dat durf ik simpel weg niet. Welke weg terug is er zodra je merkt dat de koppeling slipt als een dolle? Ja, je kunt altijd de inhoud van je koppelingskorf een uur laten weken in de benzine, maar wie zegt dat je de Teflon dat nog goed weg krijgt?
Ik geloof zeker dat het blok beter zal schakelen en zelfs minder warm worden zal ook wel lukken, en dan zijn we terug bij de titel van het draadje!
Indien je je blok koeler wilt laten lopen en je hebt toevallig waterkoeling, dan kan je ook naar koelvloeistofadditieven kijken; die zijn te koop bij de diverse crosszaken zoals two2cool en nog wat van die fantasienamen. Deze schijnen je blok 20 graden koeler te laten draaien, bewezen door uitgebreide testen door de fabrikanten zelf.
Noppy