Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OTR Havelte 30 09 07  (gelezen 7628 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #45 Gepost op: 29-09-2007, 23:15 »
Ha, lol... ik vind hem al zo licht.. dus toch die 13 liter er maar opgezet (niet vol kan altijd nog).

- voorwiel met nieuw bandje
- standaard effe gefixed

en volgens mij voldoe ik verder aan de regels.

zie je morgen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #46 Gepost op: 30-09-2007, 18:22 »
Erg toepasselijk, dit was een allroadritje. :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #47 Gepost op: 30-09-2007, 19:00 »
Erg toepasselijk, dit was een allroadritje. :-X
Gelukkig, heb ik nix gemist. Wel lekker uitgeslapen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #48 Gepost op: 30-09-2007, 19:02 »
He mensen,

Mooi man vandaag!
Goed weer, brommers in orde, iedereen rijdt een stukje. Prachtig!
Ondanks wellicht weinig voor de hand liggende keuze om een Adventure mee te nemen dus goed te doen.
Gewicht zit tussen de oren!
(1 van jullie/ons is nog gestopt toen ik m'n stuur wat geweld an had gedaan..........DRZ geel? met camelbag! groeten!)

( klein minpuntje was een aanrijding van rechtsachter door wat getuigen als een soort zelfmoordterrorist kwalificeerden, morgen schade opnemen, (vooral aan mezelf) en zien wat ik daar weer eens mee ga doen. Iedereen leeft nog en daar gaat het toch om??!!)
Risico zit niet in de fiets maar in overstekende bomen en ander gespuis!


GAAAFF/SS man!

Groeten,

Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #49 Gepost op: 30-09-2007, 19:05 »
idd het was absoluut een allroad ritje, met 2 stukkies maaisveld erin (waarvan 1 nog wel lekker sompig).

Andere kant van het verhaal: Ik heb lekker 2 rondjes gereden, toen wat aan de vering gesteld en nog 2 rondjes gereden.
Voor mij was het, na alle ruggewervelellende, een perfect opstapje en een goede test van de 525EXC: Stuur moet anders, vering setup aanpassen aan mijn gewicht en eisen en nog wat kleine dingetjes...

maw: testrit geslaagd, hij staat iig al weer te glimmen in de schuur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #50 Gepost op: 30-09-2007, 19:27 »
die drz was ik. (en jij hebt een rode defender)

Ktm640 en ik hebben 6 rondjes gereden, de eerste meteen om 100- uur niemand op de baan  bij ronde twee was zeker 2/3 van de mensen nog aan het wachten voor de keuring.
Ronde drie veel hele snelle mannen, die mij dermate snel paseerde(oftewel ik te langzaam reedt) dat ik dacht ff stoppen want door dat mulle zand ziepte ik van links naar rechts en dioe snelle trouwens ook, dus dat is geen goede combi.
Zeker omdat bij aanvang van het mulle zand al een ambulance was met een meneer op de brancaard met van de broeder/zustereen nekbrace om :confused:.

De laatse twee rondjes reden we eigenlijk met zijn tweeen was alleen op de maisplak(grasveld) wat mensen die daar continu deden rijden.
Bij het laatste rondje heb ik die maar overgeslagen want de vermoeidheid kwam aan.

Denk dat dit een goede opstap dag was voor mij als eerste OTR. Slechts 2 maal gevallen(omgevallen op dat sompige  grasveld door te langzaam door de bocht te gaan en die klote sporen!!!! Een ronde erdoor gekomen en de truc voor mij is zigzag dwars over de sporen.

Verder vlak voor dat grasveld was een soort van modderpoeltje met diepe sporen en daar ging nummer een vliegdn het bosje in wonder boven wonder geen boom geraakt. en ff later iemand die een salto maakte volgens ktm640.

Merendeel van de wegen zouden in een stevig GS ritje niet mistaan hebben.

al met al 6 rondjes van 22-24 kilomter gereden.

Ik vondt het leuk, maar eer zijn erbij die knallen echt heel heel hard. Of dat nu altijd positief is weet ik niet. Maar spectaculair ziet het er wel uit, zolang niet geschept wordt.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #51 Gepost op: 01-10-2007, 14:59 »
Of dat altijd goed is kan ik je wel zeggen na een bezoekje aan de dokter, NEE dus!

Een of andere mongool die volgens getuigen als een stuurloos projectiel volledig boven z'n macht door de menigte vliegt!
Let wel, ik reed keurig rechts en hield keurig spoor...........
Rijdt me vol rechtsachter in de flank. Beide plat (ik in 3e versn) en niet te zuinig ook! Schade aan mezelf is rechterpoot alle kleuren, enkel 2x omvang en verdraaide kniebanden.
Zo'n zak hooi zal wel zeggen dat ik te langzaam reed maar kan je verzekeren dat daar geen sprake van was.....
Na even gekeken te hebben fijntjes doorgereden zo'n klootzak, ofschoon duidelijk wast dat ik daar bepaald nog niet aan toe was!!

Ik doe dit al heel wat jaartjes en voor alles is een eerste keer...............

Afijn, schijnt er bij te horen: totaal van god los, te stom om te schijten, geen enkele controle en lomp genoeg!! Fijne combinatie!


Blijft een mooie sport man!!


groeten,

Erik


Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #52 Gepost op: 01-10-2007, 15:19 »
Succes met herstel Gravel...
Och en in iedere sport heb je d'r mensen bij die het niet snappen :-X

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, zullen we maar zeggen... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #53 Gepost op: 01-10-2007, 15:25 »
Dat is ook een beetje mijn angst, vandaar dat ik ook ff gestopt was toen het vrij druk was.
En door die lange stukken rechtdoor wordt er snelheid gemaakt.
dan is zigzag kruipsluip misschien minder risicovol.

hoe is de motor er aan toe?

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #54 Gepost op: 01-10-2007, 15:30 »

Afijn, schijnt er bij te horen: totaal van god los, te stom om te schijten, geen enkele controle en lomp genoeg!! Fijne combinatie!

Even laten zien hoe "goed" hij was?
Dat is het nadeel van zo'n grote groep. Anoniem, en te druk.
Voor hetzelfde geld rijdt hij je het ziekenhuis in.
Balen man.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #55 Gepost op: 01-10-2007, 15:47 »
Mooi verhaal, als hij je achterframe/wiel aan gort rijdt wil je toch wel dat hij of zijn verzekering dit gaat lappen?

Hoe zit het eigenlijk in zulke situatie's, zijn verzekering dekt dit neem ik aan niet als hij schade aan iemand anders tijdens een offroad rit aandoet?
Heeft de organisatie's een verzekering tegen dit soort ongevallen ...ofwel hoe zit het met verzekering tijdens een offroad rit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #56 Gepost op: 01-10-2007, 16:03 »
we reden volgens mij op twee stukken maisplak na allemaal over openbare weg

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #57 Gepost op: 01-10-2007, 16:15 »
Is het niet zo dat bij inschrijving je afstand doet van schadeclaims? Je verzekering dekt waarschijnlijk ook geenschade die je bij derden toebrengt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #58 Gepost op: 01-10-2007, 17:57 »
Precies http://www.motordrenthe.nl/php/home/inschrijfformulier-2007-beilen.pdf Dit is een voorbeeld

Wat voor het gedrag het ook is, er is niemand op deze planeet die expres iemand anders aanrijdt. Of het moet een idoot zijn geweest zonder meteen te discrimineren.

Het gaat er tijdens een offroadrit gewoon snel aan toe, er wordt scherp gereden. Er waren een aantal stukken in de route waarbij je motor wel eens vreemde zwiepers maakte.

En zoals je kunt zien weet je van te voren waar je aan begint.

Dus geen gezeik achteraf,ik vraag me dan ook af wie er te stom is...... je gaat rijden en je ondertekend een afstandsverklaring.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #59 Gepost op: 01-10-2007, 18:46 »
KOmt het trouwens wel eens voor dat de politie op snelheid staat te controleren.
Er waren natuurlijk vrijveel normale wegen?

Die zandpaden waren dat openbare wegen?
Of was dit een slecht voorbeeld van een OTR omdat er normaal meer afgezet single track en kruipsluip in zit? en maisplakken?

Maar ik vondt het toch een leuk ritje.