Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes  (gelezen 17692 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #45 Gepost op: 09-01-2006, 19:53 »
hee Peetje.

....mijn gespierde kuiten werd ... 

kuiten zijn een onderdeel van je benen. Je benen zitten, als jij naar beneden kijkt, net voorbij die dikke buik van je  ;D Als je in de spiegel kijkt ie je ze misschien. Vraag anders of je vrouw een foto wil maken als je geen broek aan hebt. Wel een groothoeklens gebruiken. En het resultaat hier plaatsen natuurlijk ::)
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #46 Gepost op: 09-01-2006, 22:33 »
HG Rallye Raid, deze dus:



Is eigenlijk een 4 seizoenenjas, met een membraanvoering. Zit zonder binnenvoering erg lekker en heeft redelijke ventilatie. Alleen op de borst ontbreekt er imho een stel ritsen. En hij is donker van kleur, kan als het echt warm is vervelend zijn. Zit wat ruimer dan de Touareg Tracker.

Die heb ik, maar dan in een andere kleur (meer zwart en een beetje verkleurd oranje)

Mij bevalt ie erg goed. Vorig jaar ook in Marokko. Ben wel zoveel mogelijk in de schaduw gaan staan/zitten bij het stoppen. De andere kant op (Scandinaviƫ) is ie zeker erg goed. De voering is waterdicht en warm.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #47 Gepost op: 23-01-2006, 22:56 »
Nou dit is 'm dan toch geworden.....



Dus gewoon weer dezelfde jas als mijn lievelingsjasje, maar dan de lichte versie en een maatje groter en deze keer voor 69E ipv 104E.

Het is denk ik toch hetgene wat het dichtste in de buurt komt van de ideale rallyejas zonder er veel voor te moeten betalen, 5 zakken rond de heupen (4 kleine en 1 grote achterop) grote ventilatie op borst armen en rug, en 2 makkelijke insteekzakken op de borst (zo kon ik in Finland altijd snel de camera tevoorschijn toveren)

En ach als het voor Henno goed genoeg is om er de Dakar mee uit te rijden, dan moet ie toch zeker goed genoeg zijn voor mij ;)

Ik had het toch nog eigenwijs geprobeerd met mijn andere jasje met het harnas eronder, maar ik denk dat ik dan afscheurmouwen kreeg ipv afritsmouwen ::)

Offline member

  • Honda Transalp (mean green machine) en Suzuki DRZ400s (Suzie)
  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #48 Gepost op: 23-01-2006, 23:29 »
Deze heb ik zelf net gekocht met dubbele uitneembare voering een waterdichte en een wintervoering en natuurlijk genoeg ventilatie voor als het echt werken word.



Is van het merk EVO en kost 199 eurootjes


Groetsels Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2006, 01:43 »
Inderdaad een hele fijne jas, die EVO, ik heb 'm in het voorjaar gekocht en ik ben er erg tevreden over.
Bij +40 graden van de zomer in Frankrijk (hempje eronder en alle voeringen eruit+ventilatie open) tot de temperaturen die nu hier heersen  :-\ (T-shirt en thermohemd + alle voeringen erin) superjasje!
Het is alleen wel eens tobben met al die ritsen van alle voeringen. Duurzaamheid moet zich nog bewijzen maar ook dat ziet er goed uit.

Gr. Erik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2006, 11:40 »
zo'n EVO heb ik ook, inderdaad een lekker jasje, af en toe wat tobben met al die ritsen. De warme binnenvoering had er voor mij niet in gehoeven, die ligt zelfs met dit weer nog op zolder.

@Roos: ziet er goed uit, die jas, en een leuk prijsje :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2006, 11:52 »
Deze heb ik zelf net gekocht met dubbele uitneembare voering een waterdichte en een wintervoering en natuurlijk genoeg ventilatie voor als het echt werken word.



Is van het merk EVO en kost 199 eurootjes


Groetsels Erik
Is jassie met beschermers binnenin of moet ik dan weer aan een body-protector??
Groetsels Erik H

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2006, 12:02 »
Jas is met elleboog, schouder en rugbeschermers. Zijn gewoon van die zachte CE beschermers.
Ik haal ze er voor offroad uit en dan mijn bodyprotector eronder, geeft toch betere bescherming.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2006, 12:05 »
Er zitten idd beschermingsstukken in, gewoon goed spul. Voor op de weg hou ik die er ook in, maar voor offroadritjes haal ik ze eruit en gaat er een bodyprotector onder.

Gr. Erik.

edit; zoals Adventure al schreef dus..  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2006, 13:44 »
Ben ook al even aan het rondkijken naar een pak voor de echt zomerse dagen. Ik heb daarbij in eerste instantie gedacht aan een - 2e hands - Rally2 maar ben nu ook aan het kijken naar andere - goedkopere - alternatieven.

@Roos .. Welk merk/type is die jas die je hebt gekocht? Het is me niet helemaal duidelijk als ik het draadje terug lees. Thnx...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2006, 14:21 »
hg summer 2 :-X
ik heb het pak zelf ook

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2006, 15:40 »
Ok .. thnx ... nu ben ik al even aan het surfen maar kan het online niet vinden. Is er soms ook in Nederland een winkel van of in Duitsland? Als ik op hein-gericke.com zoek kom ik niet veel motorkleding tegen naast alle vrijetijdskleding. Maar goed, blijf nog wel even zoeken naar iets wat me past.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Groeten,
D@@n

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2006, 15:50 »
Thnx mate...  Zaterdag maar even langs na de passessie...  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2006, 15:57 »
Ik ben heel blij met mijn Savanne II en goretex en gerbing ;)
Groeten,
D@@n