Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes  (gelezen 17698 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #30 Gepost op: 06-01-2006, 14:35 »
He Roos,

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan. Ik toen vooral gekozen voor een jas die comfortabel is als het wat warmer is en als je goed zweet (van het uitgraven bijvoorbeeld  :D ). Niet zo geschikt voor het NL weer dus. Die combinatie is ook bijna onmogelijk.

Met name de lange ritsen op de armen en op de borst vind ik persoonlijk erg fijn. Ook het feit dat de stof zelf wind doorlaat helpt. Ik kan je absoluut afraden om iets donkers aan te doen, want als de zon schijnt ga je echt dood.  Een extra fleece neemt inderdaad veel ruimte in, maar is oh zo fijn om bij je te hebben (al is het maar om op te kunnen klussen ...)

De zomerjas van Tuareg heb ik aangehad tijdens onze Afrikareis: net zo onverwoestbaar, alleen wat kleiners ritsen op de armen en de borst, maar ik heb geen idee hoe dat in de huidige versie is.

Let ook op dat je zakken klitteband of ritsen hebben, zodat je bij een valpartijtje niet direct alles kwijt bent...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #31 Gepost op: 06-01-2006, 15:44 »
Citaat
Dat kan eigenlijk ook gewoon, weer dezelfde kopen maar een maatje groter

 :-X :-X :-X :-X ;)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #32 Gepost op: 09-01-2006, 11:58 »
Ben eigenlijk ook op zoek naar iets "cools" 8) voor in Marocco. Kwam naast de Tuareg van Gericke en de Pharao van Polo nog de volgende jackets tegen op het web. Iemand ervaring hiermee?

Hein Gericke:  Rally Raid jacket
Louis:  Dakar jacket
Rukka: Allroad jacket ($$$ ::)... maar wel  :))

En welke kleding fabricanten leveren het spul voor de grote Dakar teams?
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #33 Gepost op: 09-01-2006, 12:18 »
HG Rallye Raid, deze dus:



Is eigenlijk een 4 seizoenenjas, met een membraanvoering. Zit zonder binnenvoering erg lekker en heeft redelijke ventilatie. Alleen op de borst ontbreekt er imho een stel ritsen. En hij is donker van kleur, kan als het echt warm is vervelend zijn. Zit wat ruimer dan de Touareg Tracker.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #34 Gepost op: 09-01-2006, 14:15 »


En welke kleding fabricanten leveren het spul voor de grote Dakar teams?


Kenny, is op bestelling alleen de rallyejas ()kun je dus en gewone crossbroek bij dragen

Maar snap het misschien niet, waarom niet gewoon een enduropakkie scoren. Vaak zijn deze ook in een waterdichte zoals Thor Ride (jas en broek) te verkrijgen.


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #35 Gepost op: 09-01-2006, 14:52 »

Maar snap het misschien niet, waarom niet gewoon een enduropakkie scoren. Vaak zijn deze ook in een waterdichte zoals Thor Ride (jas en broek) te verkrijgen.


Helemaal mee eens!

Maar lieve schatten, laat je nou niet verleiden om dure water- en winddichte dingen te kopen, waar daar heb je in Marokko geen reet aan. Als je langzaam rijdt, je hard moet werken en het is warm (duinen bijv.) ben je blij dat je geen dikke dingen aan hebt. Donkere kleding is ook KMP. Voor een tourtje (daar kun je vaak wel blijven rijden) zal dit allemaal wel gaan, maar tijdens de rallye (met name als het zwaar wordt) is het klote.

Tegen de kou/wind had ik in Tunesie gewoon een heel goedkoop regenjasje (bij Zeeman) bij die ik er overheen kon trekken: die zijn ook wind en waterdicht. Verder je onderkleding in lagen opbouwen: aan het einde van de dag heb je toch alleen maar je zweershirt en je harnas aan, en heeeeeel soms ook nog je jas. Voor je benen heb je niet veel nodig, die kunnen wel tegen de kou.

Voor mijn handen had ik winddichte fleecewantjes bij die over mijn crosshandschoentjes pasten.

Er bestaat geen kleding die zowel voor ons weer als het weer daar geschikt is, dus kies gewoon waarvoor je de kleiding wilt kopen. Ik heb ervoor gekozen de kleding voor Tunesie te kopen. Die kan ik hier in NL dus vaak niet aan. Daarom heb ik het ook goedkoop gehouden.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #36 Gepost op: 09-01-2006, 15:24 »

Maar lieve schatten, laat je nou niet verleiden om dure water- en winddichte dingen te kopen, waar daar heb je in Marokko geen reet aan. Als je langzaam rijdt, je hard moet werken en het is warm (duinen bijv.) ben je blij dat je geen dikke dingen aan hebt. Donkere kleding is ook KMP. Voor een tourtje (daar kun je vaak wel blijven rijden) zal dit allemaal wel gaan, maar tijdens de rallye (met name als het zwaar wordt) is het klote. Ik heb ervoor gekozen de kleding voor Tunesie te kopen. Die kan ik hier in NL dus vaak niet aan. Daarom heb ik het ook goedkoop gehouden.

Corne, helemaal mee eens...

...alleen...  ik heb alleen maar van dat KmetP dure Gore-tex spul :-\ 8). Dus zoek ik juist iets goedkopers van bijvoorbeeld Polo, HG, Louis enz. En als het regent trek ik er inderdaad wel een dun jackie bij aan (voor Gore-Tex :-X)

Was gewoon benieuwd naar wat de profies nou gebruiken en hoeveel beter/anders dit is dan een zomerjasje van 79,= bij Polo ::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #37 Gepost op: 09-01-2006, 15:48 »
Was gewoon benieuwd naar wat de profies nou gebruiken en hoeveel beter/anders dit is dan een zomerjasje van 79,= bij Polo ::)

Kweenie. Bij Sommer verkopen diverse rallye-jassen (met natuurlijk levengroot KTM erop  :-\). Die komen erg dichtbij de jassen die de profis aan hebben:

http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/S_heq_03_offroad_06.html#

http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/S_heq_10_kini_rb_06.html

Oh ja, 't helpt ook nog als je een jas kunt vinden met afritsbare mouwen: daarvan zag ik er in Tunesie ook een stel rondrijden: lekker luchtig.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #38 Gepost op: 09-01-2006, 16:03 »
Ik kocht bij Brouwer een Buse crossbroek en endurojack (eigenlijk van Acerbis volgens de voering) van samen 125 guldens. Op de motorbeurs van Utrecht zie ik ze elk jaar weer hangen voor € 50.00 per stuk.  Ik rij er nu 4 jaar mee. Als het heel nat is een regenjackie erover, als het heeeeeel koud is een extra trui. 4 zakjes (pas mijn digi-camera net in)  en afritsbare mouwen.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #39 Gepost op: 09-01-2006, 16:10 »
Zelfde voor mij heb een acerbis impact broek en jas(ook met afritsbare mouwen) genoeg ventilatie en met een fleece eronder en thermo onderkleding ook goed in de winter te doen.
Bij lange etappes gebruik ik mijn winterhandschoenen(heen en terug weg van een rit bv) anders gewone crosshandschoenen.

Gewone crosskleding bevalt mij goed, daarnaast voor het crossen gemaakt dus  goede pasvorm onder het rijden

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #40 Gepost op: 09-01-2006, 16:44 »
kheb daar ooit ook eens een pakkie van Sinisalo gekocht voor weinig.

En de motorbeurs is volgens mij voor de rallye en de marokko trip ... 8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #41 Gepost op: 09-01-2006, 16:57 »
Ik heb het Rally I pak van BMW, het enige nadeel daarvan is dat het niet is ontworpen
met de gedachte dat mensen daar braces en een corssharnas onder zouden gaan dragen.
Het is dus wat aan de krappe kant. Scoort goed op duurzaamheid en afwerking. Kleurvast.
Wit/blauw is gunstig voor zonnige landen en het heeft ook voldoende ventilatiemogelijkheden.
BMW Rallye laarzen zijn ook vooral mooi, maar niet erg duurzaam helaas. Gespjes zijn te slap
en bij de scharnieren (Sidi style) is een punt waar de harde delen elkaar niet overlappen en ik
zo op mijn voet kan drukken met een vinger. Pff! >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #42 Gepost op: 09-01-2006, 17:38 »
Oh ja, ik heb vorig jaar een Sinisalo endurobroek gekocht. Die gaat over je laarzen, door mijn gespierde kuiten werd het wel erg vol in mmijn laars (sokken, zo'n kniesteun van elastiek, kniekappen). Ik kreeg er kramp van. Die endurobroek is wel een beetje warm in de woestijn, maar misschien zijn die freestyle motorcross broeken wel iets. 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #43 Gepost op: 09-01-2006, 18:24 »
he steve
welke spieren
greetz

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #44 Gepost op: 09-01-2006, 19:02 »
Ik heb het Rally I pak van BMW 

Maareh, die kost vast iets meer dan € 150,-   :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)