Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes  (gelezen 17675 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #105 Gepost op: 18-01-2007, 21:26 »
Nog meer ideeen

- Ventilaltie op het rugpand vertikaal ipv horizontaal, als je dan een rugzak oid draaigt heb je toch nog iets van ventilatie
- ventilatie op de armen
- achterpandvak in drie gedeelten , 1 groot vak is niet handig, je spulletjes gaan alle kanten op.

- leer in de knieen
- broekspijpen in boot style

Ik heb mijn punten gevonden bij XC-ting, Spaans merk waar Coma ook mee rijdt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #106 Gepost op: 18-01-2007, 21:36 »
En heupbescherming die je in de broek kunt schuiven.

Ik vinnut wel een goed idee (hoewel ik nog niet weet of ik er dan ook aan mee doe. Is van veel factoren afhankelijk)


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #107 Gepost op: 18-01-2007, 22:01 »
Klinkt goed. Wordt het dan een speciale ARM aanbieding?  Door mijn lengte (2.05 m) kom ik toch uit op maatwerk. Ik ben wel benieuwd hoe de prijs gaat uitkomen.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #108 Gepost op: 18-01-2007, 22:13 »
De "ideale" broek heb ik al.

Waterdicht, over de laars, uitneembare heupprotectie, ruime, goed afsluitbare zakken op je dijbenen, voldoende ruimte voor losse knieprotectoren en openritsbare ventilatie (dan niet meer waterdicht natuurlijk ;) ).

Plaatje.

Jas vind ik moielijk. Ik heb er nu twee, allebei HG Tuareg. De ene waait van zichzelf vreselijk door, vooral op je romp. Ritsen wel of niet open maakt geen bal uit. Ook bij 30 graden is deze jas erg prettig. De bijgeleverde "Z-liner" voering draag ik tijdens ritjes nooit. Dat vind ik zo'n benauwd geval. Dan veel liever een softshell fleece. Die zijn ook redelijk waterdicht en ademen veel beter.

De ander is wel goed winddicht (en als gevolg zweet het sneller  ::) ). Bevalt me eigenlijk best goed maar zit dan weer net een beetje te krap.

Ik doe het er nog maar even mee.

Vraagje aan de ervaren lui: is dat fijn, je camelbak in je jas verwerkt? Gaat'ie dan niet "trekken"?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #109 Gepost op: 18-01-2007, 23:00 »
\

Als er meerdere gegadigden zijn zal dat wel in de prijs terug te vinden zijn natuurlijk.
Een aantal zaken zoals kleur ed moet wel optioneel blijven zodat er geen 15 dezelfde jasjes tijdens een arm evenement rondrijden.
Wie ?

Da`s toch geen bezwaar, heb je al eens een BMW of een GS event gezien met al die Rally pakken in rood en zwart en blauw  ::) :D

Maare I`m game if you people are, ik heb zelf de HG summer, lekker pakje bij najaar, voorjaar/zomer maar nu wordt het echt frips....
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #110 Gepost op: 18-01-2007, 23:34 »
Hey Max, ik heb mijn camelbak van de zomer onder mijn jas gedragen, op mijn cross-vest (paar tie-rappies), ging perfect. Nu ben ik natuurlijk niet voorzien van een "camelbak" aan de voorkant    :D ;)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #111 Gepost op: 19-01-2007, 07:08 »
Pas op he?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #112 Gepost op: 19-01-2007, 18:17 »
lof voor het idee, maar ik ben bang dat een aantal aspecten persoonlijk zijn:

Zo wil ik bij GEEN leer op de knien: het beschermd wel goed, maar het blijft veel te lang nat en hard uit: Ik wil die jas (zonder liner) na een ritje lekker in de wasmachien kunnen gooien, en de volgende dag weer droog.

Wat voor mij belangrijk zou zijn (en wat ik bijna nergens meer kan kopen!) is een LENGTEMAAT versie!

(Ik heb de oude broek van Polo, helaas niet meer te koop want hij raakt op/versleten. De nieuwe is er niet meer in lengtematen, maar alleen in 'gewone' maten, geschikt voor de gemiddelde duitser, en dus niet voor mij  :-X )

Afhankelijk van wat het wordt: ja.... maar ik ben bang voor de prijs, als het idd een pak wordt wat alles heeft en in alle maten verkrijgbaar is.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #113 Gepost op: 09-02-2007, 20:33 »
hoi zyn er ook zaken in de buurt van roosendaal voor crosskleding ook voor acc voor de motor.
breda weet ik HG,maar zyn er nog meer waar juLLIE GOEDE ERVARINGEN MEE HEBBEN.
GR GER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #114 Gepost op: 10-02-2007, 07:30 »
Inge, heel goed plan, ik voel er ook wel wat voor.

Echter ik heb ook nog 1 puntje: mijn steps van IMS zijn extreem breed en scherp (drie lange tanden op het uiteinde).

Ik weet niet precies wat ik doe met mijn voeten onderweg, maar aan het einde van een rit constateer ik toch dat aan de binnenkant van mijn onderbenen er hele plukken stof uitgetrokken worden. Dat ziet er niet fraai uit.

Bij mijn Tenson ski-broek heb ik op die plek een weefsel zitten waar Kevlar doorheen zit geweven. Kunnen wij dit bij de broek ook voorstellen. Dit Kevlar spul kwam gewoon in de kleur rood, dus neem aan dat het in alle kleuren geleverd kan worden.

Idee ???

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #115 Gepost op: 10-02-2007, 15:53 »
Kheb gewoon goedkoop spul van Polo gekocht (Pharao Rallye) en ben er supertevreden over: overal waar ritsen moeten zitten, zitten ze. Persoonlijk wil ik geen camelback in mijn jas: dat trek als de neten aan je nek: erg irritant dus. Nix-nie waterdicht nie, en nergens leer nie en vooral GEEN zwarte kleding kiezen (ook voor helm belangrijk!)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #116 Gepost op: 11-03-2007, 17:37 »
die hein summer 2: hoe zijn die maten ongeveer?
met 1.75 en 83 kilo wordt dat een L of een XL protector moet eronder?
meestal heb ik L maar vorige week van sinisalo wat gekocht maar die maten vallen erg klein uit.

Iemand praktijk voorbeelden van zus en zo lang zoveel kilo en van hg die en die maat?



Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #117 Gepost op: 11-03-2007, 17:55 »
Bij HG ligt het aan de jas. Ik heb er twee van HG, en de een zit beduidend strakker dan de ander, allebei XL. Passen vrees ik (of terugsturen omdat de maat niet klopt).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #118 Gepost op: 11-03-2007, 18:37 »
een jas van 49 euro enan heen en weer laten sturen als je pech heb dan zijn de verzend kosten meer dan de jas.
Ik ga eens kijken in Leiden daar is toch een hein-gericke?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #119 Gepost op: 11-03-2007, 18:51 »
Sla die in Leiden maar over, die heeft alleen spullen die besteld waren voor klanten, maar die door de veel te lange levertijd daar niet afgehaald zijn. et andere woorden: k*t-zaak die zeer weinig met HG.de te maken lijkt te hebben.