Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM adventure goede keus offroad?  (gelezen 2667 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
KTM adventure goede keus offroad?
« Gepost op: 30-09-2007, 17:06 »
Ben een enthousiast motorrijder met redelijke offroad ervaring. Aangezien ik niet meer 30 - 40 kkm op de straat maak met de motor begint de lol in motorrijden in de weekenden weer terug te komen. Met name off road vind ik enorm leuk, het weer maakt daarbij niet uit.

Ik heb een jaartje of 2 een transalp en een verbouwde f650 ernaast gehad, veel fun maar de grens is offroad snel bereikt. Nu heb ik het plan opgevat meer offroad te gaan rijden, ook gedurende meerdere dagen en offroad de alpen in bijvoorbeeld. Met mijn kennis zeg ik dan, een ktm 640/620 adventure met koffersetje moet hier uitermate geschikt voor zijn


Daar stopt mijn kennis dan ook, ben technisch genoeg voor het onderhoud en evt verherverbouwingen

wat zijn de grootste verschillen tussen de betrouwbaarheid/vering e.d van de 620 en 640 van de verschillende bouwjaren of zijn er redenen waarom ik beter uit kan kijken naar een ander model/merk? Ik heb een 620 adventure met 40.000km uit 1997 op het oog, wat straateczeem maar een prijsje van 1900 euro. Nog wel in te voeren overigens.

Bedankt alvast voor de info.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2007, 20:24 »
Met een adventure maak je zeker te weten geen verkeerde keuze!
Zelf heb ik een 640 uit 2003, en daar heb ik nog geen noemenswaardige problemen mee gehad. En de motor kan nog altijd meer dan zijn baasje, dus voorlopig ben ik er ook nog niet op uitgekeken.
Hoe het met de 620 modellen staat, weet ik eigenlijk niet zo goed. Volgens mij zijn dit ook wel betrouwbare dingen. Kijk ook eens rond op ktmtalk, daar kan je volgens mij alles wel vinden over de verschillende modellen.

Succes met zoeken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #2 Gepost op: 01-10-2007, 09:02 »
 :stupid:

Ik rij nu 3 jaar een 2002 model. Heeft nu 25.000 km op de klok waarvan ik er 18.000 zelf heb gereden. Ik rij er alleen offroad mee (en hooguit over het asfalt naar een ritje toe). Heeft nog nooit een slag verkeerd gegeven.
Ik hou er overigens wel rekening mee dat er binnen nu en 1 a 2 jaar ooit 'groot' motorisch onderhoud nodig is.

Ik kan het dus van harte aanraden. Ik heb zelf nog nooit dramatische verhalen over 620/640 adventures gehoord (en al helemaal niet uit eerste hand).

edit: Oh ja, het verhaal van Ray schiet me ineens binnen, zoek maar eens op mongolie en ktm  :-X

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #3 Gepost op: 01-10-2007, 10:08 »
Tja,
dat was gewoon pech.Kan met elke motor gebeuren.

Ik heb er een blok van een Duke 2 in gezet en ik ga er weer vrolijk mee verder naar Libie.
Mijn ouwe`blok ` heeft Richard en gaat nu ook weer mee ( ik kom er gewoon niet vanaf ;D)

Blijft over dat als ik alles van mijn wenslijst bij elkaar optel:

-grote tank,
-WP vering-weliswaar aangepast met zowel voor als achter zwaardere veren als je met bagage moet rijden
-bagage mogelijkheid
-goed stuur
-simpele manier om een roadbook te monteren
-verbruik
en mega veel goedkope onderdelen op E bay

ik ieder keer weer op de KTM Adv uitkom.

Gewoon kopen zo`n ding

Hiervoor had ik een `98 en samen met deze heb ik 45000 op KTM Adventures gereden





Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #4 Gepost op: 01-10-2007, 10:22 »
Het zijn mooie dingen hoor die Adventures...

Maar 50.000km met één blok zonder revisie, is dat meer uitzondering dan regel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #5 Gepost op: 01-10-2007, 10:52 »
neehoor, heel sterk afhankelijk van wat voor kilometers. maar 100.000 reis kilometers is geen enkel probleem.
Voor mij zijn 6000 reis kilometers wel een giga tanden trillen uit me bek probleem :) De een kan er tegen, ik kan absoluut niet tegen die trillingen. Maar dat scheelt ook weer wat tussen de verschillende adventure's in. Doe een goede testrit zou ik zeggen en probeer niet de goedkoopste te willen kopen, die kost je uitijndelijk vaak het meeste.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #6 Gepost op: 01-10-2007, 22:32 »
Thanx voor de tips, zal eens serieus rond gaan kijken. Wordt vervolgd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #7 Gepost op: 05-10-2007, 22:58 »
Maar 50.000km met één blok zonder revisie, is dat meer uitzondering dan regel?
Hmm, nog een kilometer of 18.000, dan kan ik het je vertellen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #8 Gepost op: 08-10-2007, 18:44 »
Ik ben gezwicht, de volgende ga ik aankomend weekend ophalen. Nog opvallende zaken op voorhand te zien, afwijken (overjarig) kleurschema of iets dergelijks wat de onderhandeling vergemakkelijkt?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #9 Gepost op: 09-10-2007, 08:57 »
Dat is idd een 2002 model. Eén jaar in die kleur gemaakt. Helaas, want ik vindt dat toch echt de mooiste kleurstelling.  :P

Ziet er zo volledig origineel uit, m.u.v. de alu carterbescherming en het touratech tasje achterop. Zelfs de originele banden liggen er nog op. (En het originele alu tandwiel ook zo te zien)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #10 Gepost op: 09-10-2007, 09:19 »
De carterplaat is volgens mij gewoon origineel hoor  ???

Ik zit alleen te kijken naar de uitlaatbochten, dat lijken wel 2 aparte pijpen die pas bij de achterveer samenkomen, maar kan het niet helemaal duidelijk zien. Normaal gesproken komen die boven het vliegwiel samen. Niet dat het uitmaakt dit zal ook vast wel werken.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #11 Gepost op: 09-10-2007, 19:21 »
klopt, de motor is wat getuned, andere carb, uitlaatsysteem en nokkenas. Volgens de verkoper:

Service gepflegt. Kupplung und Kettensatz ca.5000Km alt. Umbauten und Zubehör: Scharffe Noggenwelle - Mikuni Flachschiebervergaser mit Beschleunigerpumpe -SR Komplett Auspuffanlage (ohne Tüv) - Oelkühler - Seiten und Hauptständer - Turatech Gepäcktasche - Tankrucksack mit Seitentaschen - KTM Jacke Gr.52-54. Alle Orginalteile vorhanden. Bereifung ca. 60% . Am Tank auf der linken Seiten sind Kratzer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #12 Gepost op: 09-10-2007, 19:37 »
De carterplaat is volgens mij gewoon origineel hoor  ???

Origineel KTM part ja, niet standaard af-fabriek aanwezig op een Adventure dacht ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #13 Gepost op: 09-10-2007, 19:39 »
De beste 'umbau' is nog wel de Mikuni vlakschuif carburateur. Da's mooi meegenomen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: KTM adventure goede keus offroad?
« Reactie #14 Gepost op: 09-10-2007, 20:05 »
Wat voor een prijs kaartje hangt hier nu aan in- en exclusief bpm?