Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: niet doen...  (gelezen 2429 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
niet doen...
« Gepost op: 16-10-2007, 10:46 »
niet doen:

een oude Teraflex nog een half jaar op de velg laten zitten en in de koude schuur laten staan:

Tera---ing band zeg.. worstelpartij van een uur om het ding eraf te krijgen (gewoon alleen al los van de velg...). Keihard geworden en vastgeplakt etc.
dus laat dat -flex maar weg.. want flex was ie zeker niet meer  :confused:

nu maar weer Baja's :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: niet doen...
« Reactie #1 Gepost op: 16-10-2007, 11:04 »
Bandje vooraf opwarmen:

- met straalkacheltje in de schuur
- aansteker er een uurtje bij houden
- door even voor de deur een stukje te gummen
::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: niet doen...
« Reactie #2 Gepost op: 16-10-2007, 11:13 »
Bandje vooraf opwarmen:

- met straalkacheltje in de schuur Done, 9 kW kachel..
- aansteker er een uurtje bij houden ga ik misschien nog wel doen :) maar wel zonder velg...  :P
- door even voor de deur een stukje te gummen Done, alleen al een 1/2 jaar geleden :)
::)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: niet doen...
« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2007, 12:30 »
Gerben
waar haal jij die baja's
gisteren een metzeler six days 3 gekocht bij mx aad voor 130 euro daar wordt je niet vrolijk van
gr peet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: niet doen...
« Reactie #4 Gepost op: 16-10-2007, 12:46 »
Ik wacht nog op een Baja voor N!ek bij Rodamoto. Ze zijn op  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: niet doen...
« Reactie #5 Gepost op: 16-10-2007, 13:16 »
Gerben
waar haal jij die baja's
gisteren een metzeler six days 3 gekocht bij mx aad voor 130 euro daar wordt je niet vrolijk van
gr peet

uit de kelder :)  ;D

maar nieuwe voorraad:
Meestal bij Mopedreifen.de (duitse shop inloggen, 85 euro achterband), MAAR: daar staan ze nu ook op rood, dus niet voorradig... zal Michelin wel zijn.
Laatste keer bij Roda bestelt omdat ze daar toch een stuk goedkoper waren (ik meer 68 euro), maar blijkbaar kan die ze nu ook niet leveren...

gelukkig heb ik nog in de kelder :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: niet doen...
« Reactie #6 Gepost op: 16-10-2007, 14:09 »
kom ik wel effe in de kelder winkelen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: niet doen...
« Reactie #7 Gepost op: 16-10-2007, 17:51 »
ja heren,

 dakar komt er aan en vele rally worden gereden voor testen dus die bandjes gaan de deur uit nu als warme broodjes.

www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: niet doen...
« Reactie #8 Gepost op: 16-10-2007, 18:13 »
Meer het feit dat Michelin dit soort banden meestal in "batch" maakt, en maar 1x per jaar. Iedere dealer moet dan opgeven hoeveel die volgend jaar wil gaan afnemen.
Meestal worden dit soort offroad bandjes in het najaar gefabriceerd (weet ik uit ervaring met Continental). Kan dus goed zijn dat de nieuwe Baja's er aankomen.. maar ze gewoon net effe op zijn.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: niet doen...
« Reactie #9 Gepost op: 16-10-2007, 19:50 »
Meer het feit dat Michelin dit soort banden meestal in "batch" maakt, en maar 1x per jaar. Iedere dealer moet dan opgeven hoeveel die volgend jaar wil gaan afnemen.
Meestal worden dit soort offroad bandjes in het najaar gefabriceerd (weet ik uit ervaring met Continental). Kan dus goed zijn dat de nieuwe Baja's er aankomen.. maar ze gewoon net effe op zijn.

Ooooh, gewoon kut geplande dus?!  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: niet doen...
« Reactie #10 Gepost op: 19-10-2007, 17:55 »
Tsja... de Teraflex... Ik heb de mijne met de slijptol gedemonteerd. Kost je een nieuwe binnenband maar dan heb je ook wat. Ik vond het omleggen al lastiger dan b.v een bib-mousse
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: niet doen...
« Reactie #11 Gepost op: 20-10-2007, 01:25 »
Tsja... de Teraflex... Ik heb de mijne met de slijptol gedemonteerd. Kost je een nieuwe binnenband maar dan heb je ook wat. Ik vond het omleggen al lastiger dan b.v een bib-mousse

Anders Noppy even vragen, die is altijd erg handig met dit soort dingen.
....hoewel die nu wel ff akelig stil is..... ;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: niet doen...
« Reactie #12 Gepost op: 20-10-2007, 11:27 »
Ik heb laatst ook wat moeite gehad om zo'n terraflex te demonteren maar uiteindelijk toch wel gelukt binnen een kwartier.
Geef mij maar een Kenda trakmaster om te monteren en te demonteren  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: niet doen...
« Reactie #13 Gepost op: 20-10-2007, 13:32 »
Anders Noppy even vragen, die is altijd erg handig met dit soort dingen.
....hoewel die nu wel ff akelig stil is..... ;-)

Tsja, wat zal ik er 's op zeggen ??? ??? ??? ::)

Ik doe gemiddeld een jaar met een Tera. Ben nu bezig aan mijn derde. Nooit problemen gehad om hem los te krijgen, maar moet bekennen dat ik gewoon naar de bandenman ben gegaan op het apparaat. Ik vervang telkens de binnenband zodat ik fris begin.

StevenD monteert en demonteert die Tera's wel vaker met de hand en nog geen klachten van gehad. Wel samen lekker lopen klagen en schelden op die Dunlop RR. Als je in het terrein staat met een lekke RR dan weet je ook niet waar je 't moet zoeken. Even plakken is gewoon geen optie.

Aan de andere kant weet ik zeker dat ik op die RR naar 'huis' kan rijden zonder velgschade. Dat vind ik persoonlijk ook wel een voordeel van die Tera. Als je een LC8 hebt en je hebt de randen uit je velgbed geflexed, dan zie ik het juist als een voordeel dat die band niet zomaar van je velg loopt bij 150 km/u.

Bij GJ hebben we in Spanje ook een UniCross ?? los moeten 'breken' van de velg. Het kreng zat helemaal vastgeplakt. Daniƫl heeft het geprobeerd met een rubber hamer, rammen op de bandenijzers. Die jongen is heel erg goed in banden, heeft zelfs zijn eigen bandenmerk. Band had eigen wil en wilde gewoon niet los!

Toen de DRZ er bij gepakt, zijstandaard er op en toen nog met 2 man hangen aan de DRZ. En toen kwam hij pas los. Ik vermoed dat het ook te maken heeft met hoe vochtig je garage is waar je 'm hebt staan en met wat voor soort middelen dat je 'm hebt omgelegd. WD40, bandenzeep of huishoudzeep.

Nou, flame er maar op los ;D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: niet doen...
« Reactie #14 Gepost op: 20-10-2007, 14:19 »
No offence Noppy.

Ik heb overigens Excel velgen. Probleem is gewoon dat die terraflex ook erg vastgeplakt zat, en ik dus heen bandenhulp apparaatje heb: Ergo, onder de zijstandaard!
Verder was ie gewoon oud en koud... en das verre van ideaal!

Als ik het vergelijk met een Desert zi eik niet zo veel verschil behalve dat een Desert 'maatvaster' is: Hij is heel er stijf, en lastig over de velgrand te krijgen (met kleine bandenlichtertjes), maar hij plopt er ook echt goed op en licht dan helemaal niet zo klem vast op de velg.
De hiel van de terraflex rekt toch meer denk ik: Die blijft klem liggen. (als je bijv de binnenband niet helemaal recht heb liggen na het opleggen, dan krijg je bij de terraflex ook niet de band verdraaid, bij de desert lukt dat makkelijker naar mijn idee).

Kwa rubber zijn ze niet zo veel verschillend: Allebei goed grip droog, en 0 grip nat. Terraflex is achter rubber, maar der zit ook meer op.

Die dunrop RR wilde ik graag proberen, maar ik was nog niet zo onder de indruk van het profiel: Vrij dicht in het midden: Goed voor een reisband, maar met wat split of modder zou die wel eens glad kunnen zijn. Anyway: ik moet heb nog proberen.
Iemand die mij een Dunlop RR wil sponseren ???