Anders Noppy even vragen, die is altijd erg handig met dit soort dingen.
....hoewel die nu wel ff akelig stil is..... ;-)
Tsja, wat zal ik er 's op zeggen
Ik doe gemiddeld een jaar met een Tera. Ben nu bezig aan mijn derde. Nooit problemen gehad om hem los te krijgen, maar moet bekennen dat ik gewoon naar de bandenman ben gegaan op het apparaat. Ik vervang telkens de binnenband zodat ik fris begin.
StevenD monteert en demonteert die Tera's wel vaker met de hand en nog geen klachten van gehad. Wel samen lekker lopen klagen en schelden op die Dunlop RR. Als je in het terrein staat met een lekke RR dan weet je ook niet waar je 't moet zoeken. Even plakken is gewoon geen optie.
Aan de andere kant weet ik zeker dat ik op die RR naar 'huis' kan rijden zonder velgschade. Dat vind ik persoonlijk ook wel een voordeel van die Tera. Als je een LC8 hebt en je hebt de randen uit je velgbed geflexed, dan zie ik het juist als een voordeel dat die band niet zomaar van je velg loopt bij 150 km/u.
Bij GJ hebben we in Spanje ook een UniCross ?? los moeten 'breken' van de velg. Het kreng zat helemaal vastgeplakt. Daniƫl heeft het geprobeerd met een rubber hamer, rammen op de bandenijzers. Die jongen is heel erg goed in banden, heeft zelfs zijn eigen bandenmerk. Band had eigen wil en wilde gewoon niet los!
Toen de DRZ er bij gepakt, zijstandaard er op en toen nog met 2 man hangen aan de DRZ. En toen kwam hij pas los. Ik vermoed dat het ook te maken heeft met hoe vochtig je garage is waar je 'm hebt staan en met wat voor soort middelen dat je 'm hebt omgelegd. WD40, bandenzeep of huishoudzeep.
Nou, flame er maar op los
Noppy