Nico,
Ik garandeer je dat het rijden op batterijen (of op 12V met de batterijen nog in het compartiment) geen goede zaak is voor de 60 en hij uiteindelijk toch het loodje legt.
Ik heb een compleet nieuwe 60C (mijn derde), mét modificatie in het batterijcompartiment, op een 1-cylinder toch weer stuk gereden. Je merkt dit aan uitval. Tijdens de rit is hij in eens uit. Daarna gaat hij de volgende rit twee keer uit. Daarna zie je het scherm 'flowen' met 1 lijn door het midden, maar dan met een aantal kleuren die 'uitwasemen'. Daarna is hij 10 keer uit in één rit. Daarna is hij uit en gaat niet meer aan. Lipje van één van de polen afgebroken. Moet gesoldeerd worden en nieuw backplane gemonteerd worden.
Als je dan geluk hebt, zoals ik, wordt je gebeld door Sailtron met de boodschap: klopt het dat uw GPS zo moeilijk aanging? Nee? Oh sorry, dan is hij nu helemaal kapot (ná de reparatie).
Het enige dat ik je kan aanbevelen is direct op 12V rijden of een twin rijden; die trillen minder of althans anders. Ik weet niet precies waar het in zat. Met mijn ST had ik er nooit last van.
Het voordeel van de Quest vind ik dat de batterij vast zit in het huis, dus niet met veertjes. Het probleem van losse AA batterijen is, dan fabrikanten het uiterste uit z'n afmeting willen halen, om een lange levensduur te kunnen garanderen. Garmin moet hiervoor cateren en ruimte laten voor Sony batterijen, Duracells etc. Er blijft dus altijd speling zitten in de ruimte in het batterijcompartiment.
Ik zou wel eens iemand met een sensor willen laten testen hoeven toeren per minuut een batterij maakt in de GPS op een 1-cylinder gemonteerd
Een 60C zou ik lekker gebruiken om mee te wandelen. Voor in de auto is het gewoon sh*t, gezien de zeer slechte ondersteuning van routes door het ontberen van viapoints. De tracksupport is ook al niet fris, maar bij de Quest by the way ook niet echt. De Quest is eigenlijk een 2610 qua geheugen en rekenkracht, met een kleiner formaat én een externe audio-uitgang.
Op de midsummernight gebruik is een heel simpel koptelefoonsetje, en de gong die klinkt bij het naderen van een nieuwe afslag kan ik tot 100 km/u horen (zonder oordoppen en zonder rally replica's voor mij;-)
My €0.02