Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin 60C (CS)  (gelezen 5424 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #30 Gepost op: 13-06-2005, 13:42 »
(nopy was een typfoutje, maar kan niet meer hersteld worden ;D)
Zie PB

Die directroute met een 60C werkt niet zo lekker. Aan alle hidden points wordt een label gehangen die lekker op je scherm zichtbaar is. Hierdoor wordt je Tracklog een aaneensluiting van labels :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #31 Gepost op: 13-06-2005, 13:57 »

Die directroute met een 60C werkt niet zo lekker. Aan alle hidden points wordt een label gehangen die lekker op je scherm zichtbaar is. Hierdoor wordt je Tracklog een aaneensluiting van labels :-\

Voor een 60C moet je dat ook niet gebruiken. Gewoon als tracks laten zien. Tracklog kan je ook aan laten staat op transparant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #32 Gepost op: 13-06-2005, 14:54 »
De 60-serie ondersteunt dan ook (helaas) geen viapoints, terwijl Mapsource dit al enige jaren kent.

Dat was toch wel een reden voor mij om over te stappen naar de Quest, maar de 276C ondersteunt volgens mij ook via-points goed.

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #33 Gepost op: 13-06-2005, 15:26 »
Het lijkt lastig, maar je moet die tracks van de Midsummer toch één keertje openen en inverteren. Kan je ze net zo goed even door WinGDB heenhalen.

Noppy (nopy was een typfoutje, maar kan niet meer hersteld worden ;D)

Hallo NoPPPPPPPPPPPy ;)

Als jij die tracks door WinGDB gehaald hebt, zou je ze dan naar mij kunnen mailen. Dan stuur ik je wel even een PB-tje met mijn mail adres. Ik ga het zelf ook zeker proberen te doen maar weet niet of dit nog voor allemaal donderdag lukt. De campings heb ik al als waypoints aangemaakt :P

Alvast enorm bedankt,
Maarten

PS: Kan onze forum-goeroe jouw naam niet even aanpassen 8)
[Edit: ah, ik zie dat dat inmiddels gebeurd is ;)]
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #34 Gepost op: 25-09-2005, 12:38 »
Dus als ik het nou bijmekaar optel he, dan is de Quest eigenlijk een fijner apparaatje dan de 60CS? Begrijp ik dat goed? Maar als je meer met tracks wilt goochelen heb je eigenlijk tóch een 60CS oid. nodig? Of ondervang je dat door tracks naar routes om te zetten? Of zeg je: jongens spaar door voor een 276C?

Ik neig steeds meer naar een 60CS, maar als ik de verhalen zo lees.... :-\

(Noppy, je hebt schrijftalent trouwens!)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #35 Gepost op: 10-10-2005, 11:25 »
Dank je,

De 60-serie bevat diverse zeer fijne apparaten!

Maar ik ben een luie donder die altijd de batterijen er in laat zitten, zodat ik onderweg in een café (of andere rustplaats) het volgende stuk van de route kan bekijken cq uitstippelen.

Daar kunnen ze dus niet zo goed tegen. Batterijen gewoon in je zak houden is het advies.

Ik vind persoonlijk de 'orientatie' van de Quest in 'landscape' prettiger werken. De Quest doet in de auto ook erg leuk (rijdend met je aanhanger naar een rit, GPS van het dashboard plukken en op je motorfiets klikken, wel zo plezierig!).

Qua tracksupport (het saven van een track onder een naam) heb ik mij in ruim een jaar, slechts één keer op betrapt. Verder nooit meer gebruikt, dus bij de Quest mis ik die feature niet eens.

Wat ik wél mis is over de weg kunnen navigeren naar de start van een track. Bij de Quest moet je op het track zelf aangeland zijn en 'Trackback' kiezen uit het trackmenu om het track te kunnen volgen. Hiervoor moet je dus bij iedere start van een track een waypoint plaatsen. Kleine moeite lijkt me!

Grx,

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #36 Gepost op: 10-10-2005, 11:30 »
Ik neig steeds meer naar een 60CS, maar als ik de verhalen zo lees.... :-\

Ik ook Max, maar na verhaal van Bert heb je aan een GPS V of etrex ook voldoende.
Volgens de Alto Turia mensen heb je toch alleen maar de track aan staan en de rest uit.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #37 Gepost op: 10-10-2005, 11:46 »
Voor een Alta T. wellicht wel, maar ik vind het toch wel prettig om niet afhankelijk te zijn van ondersteunende hulpdiensten;

- als ik een pompstation wil vinden, dan is het prettig dat ik daar op de kortste weg, vanaf het lopende track (niet vergeten een WP neer te zetten waar je gebleven was) naar de pomp te routeren.

- indien er iemand geveld is met een blessure, dan is het prettig om even een ziekenhuis op te zoeken, te bellen of hun EHBO-post open is en het slachtoffer daar naartoe te transporteren

- als je honger hebt, even een Burger King op te zoeken en daarna lekker een hotelletje?

Maar voor zo'n rally is een V waarschijnlijk meer dan zat!

Kwist trouwens niet dat de Alta op GPS beschikbaar was, dacht altijd dat die op roadbook was...

Noppy

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #38 Gepost op: 10-10-2005, 12:15 »
Aloha,

als ik al het voorgaande lees wil ik eigenlijk gewoon alles. Redelijk wat geheugen zodat je aardig wat kaartmateriaal bij je hebt, vrij handig met tracks om kunnen gaan en het liefst ook nog makkelijk routes en/of tracklogs uit kunnen wisselen met vriendjes zeg maar.

Ik ben uiteindelijk bezweken voor een 276C (spaarloon is weer op ja). Denk hiermee een prima do-it-all machientje gevonden te hebben. Vrij groot scherm, met dunne handschoentjes prima te bedienen en heeft reeds bewezen tegen een stootje te kunnen (DAMHIK). Ik heb maar meteen prik op de motor gemaakt, dan heb je bij meerdaagse kampeerreisjes ook geen oplaadgeneuzel meer.

Het had wmb. een linkshandig model mogen zijn (knopjes links, schermpje rechts), maar goed, effe stoppen als je aan je gps wilt frutten schijnt veiliger te zijn.

Max

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #39 Gepost op: 10-10-2005, 12:27 »
Je kan natuurlijk ook een cruisecontrol op je motot bouwen, heb je je rechterhand ook vrij.

Dat was trouwens één van de redenen dat ik voor de 60 heb gekozen, zicht op het scherm als je met je linker hand aan de knoppen zit.

Bij mij zitten trouwens altijd de batterijen in het compartiment. Een strookje compressieband tegen de deksel geplakt en nergens last van.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #40 Gepost op: 10-10-2005, 12:31 »
De Alto Turia is ook alleen maar op roadbook. Maar omdat Bert Duursma en z'n mannen tracklogs hebben van de diverse jaargangen, en de routes jaarlijks voor een deel gelijk blijven, kunnen de mensen die met Bert meerijden profiteren van die kennis 8)

Mssl Mars

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin 60C (CS) vs Satmap Active 10
« Reactie #41 Gepost op: 20-05-2009, 15:46 »
Bump,

Is dit niet een ideale vervanger voor de Garmin 60-serie?:

http://www.satmap.com/dutch/about.php



Technische specificaties

Handleiding

Post Merge: 20-05-2009, 19:45
En een testje: http://www.pocketgpsworld.com/satmap-active10-handheld-topo-gps-a10115.php

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Garmin 60C (CS)
« Reactie #42 Gepost op: 20-05-2009, 20:00 »
De Alto Turia is ook alleen maar op roadbook. Maar omdat Bert Duursma en z'n mannen tracklogs hebben van de diverse jaargangen, en de routes jaarlijks voor een deel gelijk blijven, kunnen de mensen die met Bert meerijden profiteren van die kennis 8) Mssl Mars
Vorig jaar had ik ook van die tracklogs, maar daar heb je geen bal aan. Ze wijken net een beetje af, net genoeg om je flink te ergeren voordat je hem definitief uitzet. En bij de orga zijn ze ook niet gek; die maken een subtiel lusje, met daarin een CP: 30 strafminuten. (en die rijd je echt niet meer dicht)