Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knie beschermers  (gelezen 6448 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Knie beschermers
« Gepost op: 23-12-2007, 20:22 »
Ik gebruik al jaren kniebeschermers, maar eigenlijk ben ik niet helemaal tevreden over de beschermers die ik nu heb.
Ze zijn van AXO en ze zitten met twee elastieken en wat klitteband vast.
Ik vind die twee stukken elastiek eigenlijk te weinig.
Ook gaan die elastieken altijd rekken en na een jaar of twee zijn ze versleten.
Dat klitteband vind ik eigenlijk ook maar niks, dat blijft aan van alles klitten waar je het niet wilt en maakt dat dan nog kapot ook!

Dusssssssss,
Wie heeft er goede ervaringen met bepaalde types kniebescherming.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Knie beschermers
« Reactie #1 Gepost op: 23-12-2007, 20:59 »
hoi fraventure

Ik rij zelf met kniebeschermers van EVS  ik denk type 7. Ik rij er al jaren mee, en ben er echt heel tevreden van.
Het sluiten gebeurd ook met klitteband ( vier stuk en elastieken kousen), maar heb er weinig last van. Ze zijn heel degelijk echter wel behoorlijk prijzig. Ik heb  gezien dat er
regelmatig op ebay passeren. Wel belangrijk om eerst de juiste maat te bepalen.
gr. Johan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Knie beschermers
« Reactie #2 Gepost op: 23-12-2007, 21:01 »
ik heb vorige maand een setje beschermers gekocht van Kenny -  Pro flex (2008).  


 Die zitten helemaal als een soort korte kniekousen om je heen. er prettig, blijft goed zitten. enige opmerking is de hoeveelheid bescherming, op de knie netaan voldoende maar nauwelijks scheenbeschermers.  Dus die zou je er dan nog mij moeten hebben.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Knie beschermers
« Reactie #3 Gepost op: 23-12-2007, 21:33 »
Fred, dat probleem heb ik ook een beetje. Echter vind ik de scheenbeenbescherming wel erg fijn, dus het type wat JW heeft lijken mij persoonlijk niet zo fijn.

Zouden er ook van die dingen zijn die een mix tussen beide zijn?  (eigenlijk nooit naar gezocht..)
Zal eens in de Kenny-gids duiken die hier ligt.. zal wel tegen vallen..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Knie beschermers
« Reactie #4 Gepost op: 23-12-2007, 21:49 »
dat klitteband blijft helemaal niet aan van alles (je sokken) klitten als je die banden zover mogelijk 1 kant op draait zodat het klitteband op het plastic van de beschermer zit ipv op je kuit.

Ik heb diezelfde, inmiddels het 2e paar ook omdat het elastiek niet zo veel meer deed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie beschermers
« Reactie #5 Gepost op: 23-12-2007, 22:07 »
dat klitteband blijft helemaal niet aan van alles (je sokken) klitten als je die banden zover mogelijk 1 kant op draait zodat het klitteband op het plastic van de beschermer zit ipv op je kuit.

Nou, bij mij wel hoor....  ;D
Zoals jij 't doet, doe ik 't ook, maar na een paar jaar gaat het elastiek een beetje uitlubberen terwijl dat klittenand dat niet doet. Gevolg..... het klitteband gaat naar buiten opkrullen. Trek ik m'n broek uit na 't crossen, blijft dat klitteband aan de binnenvoering hangen. Die krijgt hierdoor steeds meer losse draadjes en er blijft voortaan nog makkelijker klitteband aan plakken.
Vervolgens wordt ik daar pissig van en gooi die @#% beschermers snel in een de bak met helm, handschoenen, bril, shirt, jas etc. Daar blijft dat klitteband ook weer aan van alles hangen enz.

Ideaal zouden natuurlijk kniebeschermers zijn die net zo als m'n elleboogprotectors aan een harnas of een stel sokken zouden zitten :-) met door klipjes verstelbare elastieken.
Die Kennie dingen lijken me echter toch nog niet ideaal.
Vrees dat het gewoon zelf knutsellen wordt.

Maar eigenlik wil ik ook een meer brace achtige kniebeschermer.
Dus eigenlijk wil ik gewoon iets nieuws gaan kopen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3432
Re: Knie beschermers
« Reactie #6 Gepost op: 24-12-2007, 00:34 »
Op evs-sports.com staat een hele serie, waaronder RS7, maar ook een SX01 en 02....misschien is dat wat je zoekt??
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Knie beschermers
« Reactie #7 Gepost op: 24-12-2007, 03:58 »
Hee Fred, kheb al zeker 2 jaar Sinisalo kniebeschermers met schanieer. Ooit eens gekocht bij de Doelen, niet goedkoop maar ondertussen is het wel duidelijk dat dit voor  mij werkt. Op deze zitten namelijk 3 stukken klitteband, 1 boven de knie en 2 onder. Dat werkt erg goed, zakt niet af. Wel is het zo dat jet met zorg het klitteband hel netjes moet plakken, stukje je ernaast en het schuurt onzettend in je kuit (niet fijn). Ik toch altijd met zon zweet lange onderbroek... Geen last van.  Door een ongelukje  ;) is nu mijn linker knieschanier kapot en ben sinds opzoek. Tot nu toe alleen slappe 2 klitteband -voetbal scheenbeschermer- variant tegengekomen... Ik zoek verder...

Andere broek? Bij mij blijft het klitteband niet hangen als ik mijn broek uittrekt...
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Knie beschermers
« Reactie #8 Gepost op: 24-12-2007, 08:31 »
Ik heb een setje van Alpinestars, ook met klittenband en elastiek. Dat werkt tot nu toe prima (2 jaar oud), ze zitten goed vast en zijn comfortabel maar wat het belangrijkste is, ze beschermen goed, toen ik met de koninginnedagrit op mijn plaat ging en mijn hele schouder kapot viel was ter plaatse van mijn rechter knie helemaal niets meer van mijn broek over ..... de kniebeschermer had een klein krasje en mijn knie helemaal niets ..... Wat echter echt klote is is dat klittenband als je ze niet aan hebt ..... in je tas bijvoorbeeld, je moet ze echt zorgvuldig opbergen, met het klittenband er helemaal omheen en vast anders maken ze echt van alles kapot, vooral spullen van gladde stof zoals crossshirts. Maar dit nadeel geld dus voor alles waar klittenband aan zit.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Knie beschermers
« Reactie #9 Gepost op: 24-12-2007, 12:38 »
Setje van Kenny met scharnier en drie stukken klitteband. Blijven eindelijk eens zitten!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Knie beschermers
« Reactie #10 Gepost op: 24-12-2007, 13:18 »
Asterisk Cell, tering duur maar het zijn tevens braces, goed afgesteld op je eigen maten dan zitten ze perfect!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie beschermers
« Reactie #11 Gepost op: 24-12-2007, 18:10 »
Bedankt voor al jullie goede tips.
Ik heb ze gebruikt om ff te shoppen op internet.
Het leverde het volgende aan intererssante waar op:


Ik denk dat ik die "gewone" van EVS eventjes ergens ga scoren. 50 Eurotjes is nog wel te overzien.
Die echte braces kosten toch wel erg veel centjes, en die sokken zonder klitteband lijken me eigenlijk ook niks.

Of heeft iemand anders nog andere interessante opties?

Fijne feestdagen anders,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Knie beschermers
« Reactie #12 Gepost op: 24-12-2007, 23:53 »
Ik heb nog een andere optie :

De kniebeschermer van o'neal.

http://www.oneal-mx.com/shop/details.php?lang=en&id=19787&bereich=pro

http://oneal-mx.com/haendler.html?aktion=haendlersuchen&content=haendler&lang=en&haendler_marke=h_oneal&land=19&bereich=MX&plz=&haendlername=fransen&Suchen=Search

Deze kan ik je leveren voor €35.00 ( ik ben officieel dealer in Nederland van o'neal kleding )
Ik heb er al in bestelling ( backorder ) staan en deze zullen in Januari weer leverbaar zijn.
Ze zitten fijn en hebben een goede bescherming.
Ik gebruik deze zelf ook sinds een tijdje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie beschermers
« Reactie #13 Gepost op: 25-12-2007, 10:37 »
Ooops Adje,
Wel een beetje erg commerciele reactie voor dit forum.
Neemt niet weg dat het hele mooie beschremers zijn met een mooie prijs!!!
Als je ze eerder in huis zou hebben zou ik ze donderdag opgehaald hebben :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Knie beschermers
« Reactie #14 Gepost op: 25-12-2007, 16:01 »
Zou ik mijn post moeten veranderen of verwijderen dan ?

Ik wil niet dat er iemand zich stoort aan mijn aanbiedingen  :-X