Algemeen > GPS / Navigatie

Kaarten laden vanuit PDA/Palm naar GPS

(1/9) > >>

Smitty:
Beste GPS tech heads :-*

Om onderweg wat meer kaarten te kunnen meenemen dan er in het geheugen van een GPS passen, dacht ik dat het wel handig was als je die kaarten op de geheugenkaart van je PDA zou kunnen zetten. Het PDA (kaart)geheugen is vaak menigmaal groter dan dat van een GPS. Onderweg dus je PDA met kabeltje aansluiten op je GPS en er zo een stel verse kaarten na je GPS uploaden. Maar nu de vraag...

Bestaat er van deze software voor een PDA? Ik weet dat je tracks, routes, waypoints en andere info al via 3rd party software van een PDA naar je GPS kunt blazen maar ben die mogelijkheid nog niet voor bv Mapsource kaarten tegengekomen. Bestaat dit... :-\

Maarten (die nog niet helemaal de weg kan vinden in GPS-land ;))

N!co:
Ik heb dat vorig jaar gedaan met de groningen-maastricht.  Ik had een oude palm M105 voor 20 eurie, met een serieel hotsynckabeltje, een nulmodem adaptertje, en de seriele kabel voor de GPS. Software was Gpilots. Je moet dus wel zorgen dat je een PDA met seriele aansluiting hebt.

EDIT: ik zie net dat je Kaarten wilt laden. Bovenstaande is alleen voor waypoints/tracks/routes...

Ferd:
Er schijnt wel iets met kaarten mogelijk te zijn, op gpsforum loopt een draadje erover. Het is alleen zo dat de kaarten niet geunlocked zijn als je ze vanuit de pda naar je gps laad. Dus je routeinfo heb je niet, maar in ieder geval wel de landkaart. Als je het op die manier op wil lossen kan je ook in Mapsource het vinkje uitzetten met de route info. Dan past er véééél meer kaart in je GPS.

Dr_Bean:
Ik ben nog niet zo ervaren met Tracks in GPS:

Naast Routes met Waypoints (dit is beperkt), kan ik op mijn oude GPS een Track inladen in het Tracklog geheugen (768 punten).
Deze Track zie ik dan op mijn schermpje, en dus ook waar ik op die Track ben. Nu kan ik denk ik vrij eenvoudig de Track volgen, immers zie ik min of meer hoe de track loopt en wanneer ik er evt vandaan rij.
Werkt dit afdoende voor zo'n rit??
(ik heb dan dus geen achtergrond map en geen route aanwijzingen (en geen "Pijl"))

Uploaden zou dan evt vanuit een PC of zelfs vanuit onze Windows CE PocketPC kunnen middels bij Oziexplorer-CE versie.
(wel een nulmodemkabel nodig denk ik)

erwindob:
Gerben,

dat is precies de handigste manier om een track te rijden.

Kaarten geven alleen maar "vervuiling" op je scherm, zit je niet op te wachten. Een weg van rechts kun toch je beter live zien aankomen dan op je schermpje.

Normaal rij ik altijd North up (de "mannenstand") maar met een track log en geen kaart in beeld zet ik em track up (de "vrouwenstand").

groetjes

Rwin

PS. Vrouwen houden de kaart ook altijd op z'n kop of kant als ze die kant opgaan of zo.  :-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie