Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar Nostalgia 79-85  (gelezen 4439 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Dakar Nostalgia 79-85
« Gepost op: 25-12-2007, 05:11 »
Geweldige jaren 80 Dakar foto's op http://www.dakardantan.com , routes gaan alleen maar door Algerije, Niger, Mail....


Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #1 Gepost op: 25-12-2007, 09:34 »
Wat zijn we ver, ver afgedwaald..... :-\
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #2 Gepost op: 25-12-2007, 09:44 »
tja wat kan je zeggen?
Andere tijden geloof ik. En ze wisten niet beter.
idd heel ver afgedwaald



Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #3 Gepost op: 25-12-2007, 10:55 »
De échte helden! (sorry voor de mensen die nu gaan...)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #4 Gepost op: 25-12-2007, 11:09 »
Jawel Cornè , als je op je Vespa richtig dakar gaat ( editie "80 ) vind ik knap.

Is iig niet zo zwaar tillen als een huidige dakarfiets.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #5 Gepost op: 25-12-2007, 12:35 »
Als je ziet hoe groot, zwaar en geavanceerd alles nu is. Hulde voor de bikkels van toen! (en toch: iets zegt mij dat er in het tempo an nu en toen een behoorlijk verschil zit..)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #6 Gepost op: 25-12-2007, 12:52 »
Need I say more...




 ;D


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #7 Gepost op: 25-12-2007, 13:25 »
(en toch: iets zegt mij dat er in het tempo an nu en toen een behoorlijk verschil zit..)

Is natuurlijk ook zo maar met het stijgen van budgetten, kwaliteit materiaal, snelheden enz. sterft het avontuur en de heldhaftigheid.
Niet dat het nu een eitje is maar er komt een soort "ja zo kan ik het ook" beeld omheen te hangen als je bijvoorbeeld VW bezig ziet. Dedicated teams, enorme budgetten, vrachten auto's en deelnemers.
Ik kijk eigenlijk alleen nog uit een soort van stomme verwondering, en vanwege de mooie Afrika beelden. En eerst op video opnemen om de reclames om de minuut te omzeilen (Euro) of dat irrelevante gezwets van die Kalff door te spoelen (RTL). Zo dat lucht op  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #8 Gepost op: 25-12-2007, 13:29 »
mja.. vraag die opduikt is natuurlijk hoe je ooit zo'n evenement weer naar zoiets terug krijgt. Ik denk zelf gewoon dat dat niet kan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #9 Gepost op: 25-12-2007, 13:40 »
mja.. vraag die opduikt is natuurlijk hoe je ooit zo'n evenement weer naar zoiets terug krijgt. Ik denk zelf gewoon dat dat niet kan.

Mwhaaaaa, ik vind de Heroes Legend best wel in de buurt komen.
Geen competitie dus je kunt met je oude barrel zo mee doen.
(Zo'n echte oude oer LC8 ofzo ;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #10 Gepost op: 25-12-2007, 13:49 »
kijk eens naar het old-skool roadboek, gewoon a5 blaadjes op een onderlegger en een elastiek!  :o geweldig.



pastis vind ik overigens niet zo geweldig....  :-\
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #11 Gepost op: 25-12-2007, 14:10 »
Mijn favourite:



Ton van Heugten en Frits Kiggen op een TR1 uit ´82.
Ik was zaterdag nog bij Jerry van der Heijden (hun toenmalige tuner) om mijn zelfbouw XS650 project nog eens te bespreken en klaar te gaan maken voor de Legend van eeehhhh misschien 2010.
Wat zou dat leuk zijn.
Heb ook al een XT gezien met zo´n XS blok er in  8)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #12 Gepost op: 25-12-2007, 14:58 »
Mwhaaaaa, ik vind de Heroes Legend best wel in de buurt komen.
Geen competitie dus je kunt met je oude barrel me doen.
(Zo'n echte oude oer LC8 ofzo ;-)


Eentje van wel 2003 of zo zeker  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #13 Gepost op: 25-12-2007, 16:02 »
mja.. vraag die opduikt is natuurlijk hoe je ooit zo'n evenement weer naar zoiets terug krijgt. Ik denk zelf gewoon dat dat niet kan.

Ook ik denk dat het niet zal gaan. Of er moet iets nieuws georganiseerd worden, wat een ontzettend mooi initiatief zou zijn.
Zelf ben ik met een Suzuki SP370 bj'79 naar Dakar gereden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar Nostalgia 79-85
« Reactie #14 Gepost op: 25-12-2007, 18:19 »
Vroeger was de motor rijdende houden al een uitdaging. De route liep over voornamelijk bestaande pistes, genavigeerd werd met hulp van kaart en kompas. Dat
is geweest en komt niet meer terug. Tegenwoordig wordt er steeds meer off-piste gereden met materiaal dat zeer betrouwbaar is, en zijn de routes veel technischer. De hele wereldtop uit de enduroscene doet mee, het hele niveau is natuurlijk gigantisch omhooggegaan.

Tuurlijk is het jammer dat de commercie zo'n belangrijke rol speelt. (wij moeten er met rallymaniacs ook deels van bestaan) maar in welke sport is dat niet? De olympische gedachte bestaat allang niet meer, net zoals er geen amateurs zijn die topsport kunnen bedrijven. Het is vooral aan RTL te danken dat Dakar nu zo populair is in Nederland, en evenementen zoals Heroes Legend, de Tuareg rally, Oost-Europa Rally liften daar op mee, zo simpel is het gewoon. Ken trouwens genoeg mensen die al jaren Dakar rijden die die hele heise om Dakar heen allang zat zijn. Daarom komt de Transorientale Rally op het goede moment.

Heroes Legend komt vwb de sfeer zeker in de buurt van de eerste Dakars. Jammer genoeg is het niet haalbaar gebleken deze rally alleen te organiseren voor klassieke rallymotoren. Dat blijft eeuwig zonde, maar is de realiteit....