Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)  (gelezen 8911 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Op het BMW GS Forum heb ik exact dezelfde post geplaatst, daarover is al een en ander over gediscussieerd. Desondanks zou ik graag alle ARM`ers op onderstaand verhaal willen wijzen.


Op 23 juni 2006 kreeg ik een ongeluk met mijn toenmalige motor, een Yamaha YZF 600 R Thundercat. Ik verliet een rotonde, de motor verloor spontaan grip (voor en achterkant tegelijk) en vervolgens kwam ik ten val en gleed de andere weghelft op. Uit die rijrichting kwam een vrachtauto. Mijn motor kwam onder de vrachtauto terecht, ik een tiental centimeters voor de grill van de truck.

Aan de motor was direct te zien dat deze total loss was. Op de truck was 1 krasje, op de treeplank, verder had deze geen schade. Na het ongeval hebben de chauffeur en ik  een glad wegdek geconstateerd en de schadeformulieren ingevuld. De politie kwam kortstondig kijken, om te controleren dat er geen gewonden waren, geen agressie in het spel en of dat de voertuigpapieren in orde waren en de schadeformulieren ingevuld. Vervolgens gaan de agenten direct weer weg (overigens ongehaast), daar er kennelijk andere werkzaamheden zijn met een hogere prioriteit.

De schade heb ik telefonisch aangemeld bij KNMV Verzekeringen. Hierbij werd mij medegedeeld informatie te verzamelen ten bate van de rechtsbijstand.

24 juni 2006, nagenoeg exact 24 uur na het ongeval en bekomen van de schrik, ben ik teruggekeerd naar de betreffende locatie. De sporen van het ongeval zijn goed zichtbaar. Zo ook de slechte staat van het asfalt en de schijnbaar permanent aanwezige dieselolievlekken. Op een steenworpafstand van de locatie van het ongeval staat een dieselpomp voor vrachtverkeer. Op de betreffende locatie is het een permanent komen en gaan van vrachtauto`s, op het bedrijventerrein zijn nagenoeg enkel bedrijven gevestigd met een vrachtautowagenpark.

Een medewerker van de niet ver daarvandaan gelegen motorzaak benaderd mij. Op de betreffende locatie ben ik de 4e motor die binnen 1 maand tijd onderuit gaat ten gevolge van dieselolie. Hij is niet gerechtigd mij de contactgegevens van deze personen te verstrekken, maar wel legt hij een verklaring af waaruit blijkt dat hij weet dat ik de 4e ben die een ongeval heeft op die locatie ten gevolge van dieselolie, dat de verzekering hem wel kan benaderen voor meer gegevens betreffende deze ongevallen én dat hij dagelijks de betreffende locatie passeert en dagelijks dieselolie bemerkt; dit ten gevolge van het vele vrachtverkeer en de dieselpomp.

4 juli 2006 Mijn Thundercat wordt total loss verklaard door een onafhankelijke schade expert.
Het wrak wordt voor 2670 euro geveild. De netto schade bedraagt 3165 euro.

9 juli 2006. KNMV Verzekeringen ontvangt naast het schadeformulier foto`s van de betreffende dieselsporen, een verklaring van de vrachtwagenchauffeur over de toedracht van het ongeval en de verklaring van de medewerker van de motorzaak.  Mijn verzoek luidt beroep te doen op mijn rechtsbijstandverzekering ten einde de schade te verhalen.

20 december 2006 KNMV Verzekeringen verklaart de zaak niet in behandeling te willen nemen, daar er in het politierapport geen vermelding wordt gemaakt van dieselolie.

4 januari 2007 Ondergetekende legt uit aan KNMV Verzekeringen dat de politie dermate kortstondig aanwezig is geweest en dat daardoor hun rapport geen volledige weergave van het ongeval bestrijkt. Noch door de politie, noch door de politie in mijn bijzijn is naar het wegdek gekeken. De politie was zelfs dusdanig kortstondig aanwezig, dat ze verzuimd hebben een alcoholblaastest af te nemen, wat een standaard procedure is bij verkeersongevallen. Ofwel, het is verklaarbaar dat het politierapport géén dieselolie vermeld. Tevens heb ik via informele weg contact gehad met een deskundige op het gebied van wegenbouw. Hij heeft mij verklaard dat dieselolie dat in contact komt met asfalt, dit een chemische reactie veroorzaakt waardoor de samenstelling van het asfalt veranderd en dit ten nadele komt aan de grip. Ik stel  KNMV Verzekeringen voor via formele weg contact op te nemen met deze of een andere deskundige (later zou blijken dat KNMV Verzekeringen dit nooit gedaan heeft).

21 februari 2007 KNMV Verzekeringen verklaart de zaak niet in behandeling te willen nemen, daar er te weinig aanknopingspunten beschikbaar zouden zijn

14 maart 2007 Ondergetekende wijst KNMV Verzekeringen erop dat KNMV Verzekeringen talloze aanknopingspunten tot dusverre onbenut hebben gelaten. Tevens wijs ik erop dat KNMV Verzekeringen allerminst affiniteit van motoren blijkt te hebben, al helemaal niet voor een verzekeringen die de letters ‘KNMV’ voert. Tenslotte merk ik op dat, daar ik WA+Beperkt Casco en niet All-Risk verzekerd ben, KNMV zich niet inspant om deze zaak met succes te beëindigen. Wanneer ik all-Risk verzekerd zou zijn, zouden ze de schade aan mijn motor per definitie moeten uitbetalen, nu hoeft dat niet. Het is duidelijke dat KNMV Verzekeringen en ondergetekende andere belangen hebben betreffende deze zaak.

Tevens breng ik de KNMV zelf op de hoogte over de hachelijke gang van zaken.

27 maart 2007 In een zeer korte brief verklaart de KNMV ‘mijn brief bij KNMV Verzekeringen voor te leggen’.

2 april 2007 KNMV Verzekeringen voert opnieuw het eerder ontkrachte argument aan dat er geen gegevens over dieselolie in het politierapport staan. Verder wordt de brief gekenmerkt door een ander foutief gegeven, namelijk ‘dat er geen getuigen waren die de omstandigheden bevestigd hebben’. Verder neemt KNMV Verzekeringen een uitermate onrealistisch standpunt in: de foto`s van de locatie van het ongeval, die behalve dieselolie verslechterd wegdek tonen, niet bruikbaar zijn als bewijs, daar ze niet ten tijde van het ongeval zijn genomen, maar 24 uur later. Tenslotte sluit KNMV Verzekeringen zonder aankondiging, instemming of toestemming de zaak af.

23 april 2007 Ondergetekende ligt de directie van KNMV Verzekeringen én de KNMV  in over de hachelijke manier waarop KNMV Verzekeringen met de zaak omspringt. Tot op heden heeft KNMV Verzekeringen enkel gezocht naar redenen om de zaak niet in behandeling te nemen, geen enkel aanknopingspunt benut en zich allerminst ingezet.

3 mei 2007 KNMV laat in een zeer korte brief weten ‘mijn briefwisseling met de KNMV aan de directie van KNMV Verzekeringen voor te leggen.’

14 mei In de heropende zaak aan de hand van de correspondentie van 23 april, verklaart KNMV Verzekeringen de zaak niet in behandeling te willen nemen, vanwege ‘een niet te achterhalen tegenpartij’ waarop de schade verhaald kan worden.

Mei 2007 Ondergetekende neemt telefonisch contact op met KNMV Verzekeringen en stelt een aantal kritische vragen, waaronder waarop de stelling is gebaseerd dat er ‘een niet te achterhalen tegenpartij is’. Uit dit telefoongesprek blijkt dat KNMV Verzekeringen de zaak volledig verkeerd benaderd heeft; ondergetekende moet KNMV Verzekering erop wijzen dat de door KNMV Verzekeringen de verklaring van de chauffeur ook als getuigenverklaring kan gebruiken wanneer er een verhaalprocedure is op een derde partij. KNMV Verzekeringen erkent dit (over het hoofd gezien te hebben). Na 11 maanden komt de zaak eindelijk in behandeling, na 11 maanden non-professionaliteit van KNMV Verzekeringen. Vooralsnog ben ik van mening dat KNMV Verzekeringen deze constructie zelf had moeten bedenken en niet dat ik ze erop had moeten wijzen.

11 november. 2007 De Nederlandse Rechtsbijstandstichting (NRS) vraagt om hoogst mogelijke resolutie van de gemaakte foto`s, ten behoeve van de verhaalprocedure. De wegbeheerder heeft hierom gevraagd in diens verweer.

November 2007 Ondergetekende voorziet de NRS van het gevraagde materiaal.

20 november 2007 NRS deelt ondergetekende mede dat de wegbeheerder aansprakelijkheid heeft afgewezen en daarom het Waarborgfonds heeft benaderd voor schadevergoeding.

4 december 2007 NRS deelt mede dat het Waarborgfonds de zaak heeft afgewezen, vanwege ‘gebrek aan voldoende bewijs waarmee de aanwezigheid van dieselolie onomstotelijk aangetoond wordt.’ Foto`s en verklaringen zijn schijnbaar niet ‘onomstotelijk’.

Enkele conclusies uit deze zaak:

-   Als motorrijder ben je (verzekeringstechnisch) volstrekt weerloos wanneer je ten val komt door dieselolie of door vergelijkbare omstandigheden. KNMV Verzekeringen erkent foto`s en verklaringen niet als bewijsmateriaal.

-   KNMV Verzekeringen is geen verzekering met affiniteit voor motoren. Het valt onder AON Verzekeringen en heeft de naam KNMV aangemeten om motorrijders te strikken voor hun motorverzekering.

-   KNMV Verzekeringen heeft gedurende de eerste 11 maanden na het ongeval enkel redenen gezocht om de zaak niet te behandelen. De door KNMV aangevoerde redenen bleken telkens onjuist. KNMV Verzekeringen voelt zich niet verantwoordelijk voor diens klanten in zaken zoals deze: de klant draait zelf op voor de schade die KNMV Verzekeringen niet hoeft uit te betalen. Ofwel, verhaalprocedures kosten KNMV Verzekeringen dan tijd en geld, reden genoeg voor KNMV Verzekeringen om geen Rechtsbijstandhulp te willen verlenen.

-   De clausule Rechtsbijstand van KNMV Verzekeringen stelt dus helemaal niets voor. Ten eerste proberen ze eenieder zo lang mogelijk af te wimpelen. Mochten ze noodgedwongen de zaak in behandeling moeten nemen, dan dragen ze deze af aan de NRS en ontrekken zich vervolgens zelf van iedere verantwoordelijkheid. Zo ook bij een negatieve uitkomst bij een zaak, KNMV Verzekeringen wijst alle verantwoordelijkheid af en legt die bij de NRS neer.

-   De KNMV heeft in deze zaak een minimalistische rol gespeeld, door twee brieven door te sturen. Daar waar de KNMV zichzelf presenteert als de grootste, beste en belangrijkste belangensvereniging voor motorrijders in Nederland; en adverteren met ‘belangensbehartiging voor groepen en individuele motorrijders’, heeft de KNMV in deze zaak toch grotendeels verstek laten gaan. Daar waar in hun eigen blad, ‘Motor Magazine’, in de rubriek ‘Recht in het geding’ regelmatig verzekeringskwesties behandeld, toont de hypocrisie van de KNMV. De KNMV vind het wel normaal dat hun eigen verzekering hun eigen leden volledig in de steek laat en financiëel uitkleed. Verder laat het de KNMV volledig ongeroerd dat je als motorrijder schijnbaar weerloos bent tegen schades veroorzaakt door derden, zoals dit geval met betrekking tot dieselolie.


Iedere motorrijder zou ik dan ook graag willen adviseren geen verzekering af te sluiten bij KNMV Verzekeringen dan wel deze op te zeggen. De letters ‘KNMV’ zijn enkel een marketing techniek en allerminst berust op een warm hart voor motorrijders. KNMV Verzekeringen is een net zo op winst beluste verzekering als iedere andere verzekering en schroomt niet de klant te laten betalen voor verzekeringsclausules die zie niet waar kunnen maken, waardoor de klant (motorrijder) alsnog voor alle geleden schade opdraait.


Ik ben per direct overgestapt naar Univé. En tot mijn verbazing en vreugde ben ik met dezelfde clausules stukken goedkoper uit dan bij KNMV Verzekeringen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #1 Gepost op: 27-12-2007, 00:11 »
Duidelijk vehaal, maar natuurlijk wel van een kant.

Ik vraag me af of Unive op een andere wijze zou handelen; het blijft natuurlijk een verzekeringsmaatschappij. Maar ik hoop voor je dat niet nog eens door dezelfde molen hoeft om dat uit te vinden... 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #2 Gepost op: 27-12-2007, 01:12 »
Tja vechten tegen verzekeringsmaatschappijen is altijd frustrerend. Zij hebben tijd en geld, en daar ontbreekt het ons aan.
Helemaal frustrerend is het als lid bent van een belangenvereniging als de KNMV en deze NIET voor jou belang opkomt.
De KNMV bestaat natuurlijk grotendeels uit goedwillende amateurs en heeft haar verzekeringen gewoon ondergebracht bij een commerciele instelling. Daarmee denkt de KNMV natuurlijk dat ze van de problemen af zijn. Wat ze niet beseffen is dat ze op deze manier hun eigen naam in de verkoop doen.

Omdat de KNMV een vereniging is hebben de leden op de een of andere manier zeggenschap.
Als je het echt heeel erg oneens bent met het werk dat de KNMV in jou geval gedaan heeft (of juist niet), dan kun je dat, dacht ik, ook bij de leden onder de aandacht brengen en hun vragen het bestuur om opheldering te vragen.
Misschien is er ook wel een geschillen commissie, zoals die er bij KNMV wedstrijden ook is.
Daar kun je in beroep gaan tegen jury uitspraken.
Het probleem is meestal dat de meeste leden denken dat het slechts JOU probleem is.

Als ik een KNMV verzekering zou hebben zou ik serieus overwegen m'n best voor jou te doen.
Wat jou is overkomen zou mij morgen ook kunnen overkomen en dan zou ik dit liever van te voren hebben opgelost dan achteraf.
Zou het antwoord onbevredigend zijn dan zou ik zelfs m'n verzekering er voor opzeggen!
Meer kun je dan niet doen.
Maar als het er genoeg zijn dan moet er toch een verstandige, maar goedwillende, amateur opstappen die denkt dat het zoooo niet langer kan. Nou ja en dan komt het misschien nog goed.

Waar het om gaat is natuurlijk critische massa genereren en publiciteit aan de zaak geven.
Of het je dit allemaal waard is, dat is aan jou.
Maar nogmaals, bij de KNMV werken goed willende amateurs en bij de verzekeringsmaatschappij hebben ze tijd genoeg.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #3 Gepost op: 27-12-2007, 07:43 »
Fred,

Je hebt helemaal gelijk.

Het gaat hier niet alleen om een verzekeraar met zat geld en tijd, maar ook nog om een Amerikaanse met zat geld en tijd.

We maken hier een lijst met namen en sturen die op naar de directeur van de KNMV met in bijlage een brief van welke mensen bereid zijn hun verzekering op te zeggen als dit niet fatsoenlijk opgelost en - of er geen excuusbriefje komt.

Misschien is het een idee om een seperate rechtsbijstandsverzekering te nemen. Alles bij één maatschappij daar loop je mee vast.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #4 Gepost op: 27-12-2007, 08:27 »
Gedver weer dezelfde discussie, de KNMV handeld naar de feiten. Je weet  wat er ontbreekt. Neem de volgende keer een volledige casco dekking.

Ik ben het met Mofkap eens.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #5 Gepost op: 27-12-2007, 09:04 »
^^ met hem. Stop met jammeren, elke verhaalsbijstandsverzekering had hetzelfde gereageerd.

Als je alles van te voren had geweten, had je voor dat rapportje van de politie gezorgd, en een paar getuigen en twee of drie foto's van de dieselvlek. Dan was het zo opgelost geweest (zeker met de getuigenis van die pompstation houder erbij). Maar goed, dat is achteraf.

Hooguit de traagheid is de KNMV te verwijten. En ook daar kun je zelf wat aan doen weet ik uit ervaring. Elke drie, vier dagen bellen, vragen of er nog aanvullende informatie nodig is, of je nog iets kunt doen, aangeven dat je omhoog zit met een schademotor die weer gemaakt moet worden, etc. Vriendelijk blijven maar ondertussen wel lastig worden (want ze kunnen je simpelweg niet negeren).

Take your loss, en laat je dag niet vergallen door dit soort "tegenslagen".

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #6 Gepost op: 27-12-2007, 10:21 »
T zijn allemaal boeven :( :(

In mijn (Inter) polis staat dat schade door een losse nul draad in de meterkast verzekerd is. De reparateur verklaart dat het doorbranden van TV, video, DVD, wasmachine,satellietontvanger en acculader veroorzaakt is doordat de nul geen contact heeft gemaakt.
Volgens Interpolis is geen contact maken echter heeeeeeel iets anders dan los zitten en dus betalen ze NIETS!!!

Hoezo glashelder! >:( >:( >:( >:( >:( >:(

En bij zo'n club heb je dan een alles in één polis lopen.......

Dan is het wel erg moeilijk om je dag niet te laten vergallen (Bezwaar is al ongegrond verklaard door de boeven, beroep bij KIFID loopt nog).

Moraal: reken er op dat je verzekering NIET betaald, dan kan het ook wel eens meevallen...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #7 Gepost op: 27-12-2007, 10:30 »
Appels met peren KTM640,

jouw geval heeft niks met dat van Crash Move te maken, en in jouw geval is het jouw verzekeraar die met geld over de brug moet komen. Bij Crash Move echter zal zijn verzekeraar NOOIT hoeven betalen omdat hij geen allrisk (casco) heeft. Het enige dat de verzekering van Crash Move kan doen is de wegbeheerder aansprakelijk stellen en daarde schade op verhalen. En dat is zonder de nodige "bewijzen" erg lastig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #8 Gepost op: 27-12-2007, 10:43 »
Helaas heeft de politie geen rapport gemaakt over de diesel, anders was er kans bij het waarborg vonds,
wel traag behandelt door de KNMV.
Voel me meer thuis bij UNIVE, het "stichting" verhaal spreekt me meer aan, Rechts bijstand bij hun gaat via DAS..
En na een diefstalschade had ik een week na de schadetaxatie het geld op de rekening.. Toen was ik blij ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #9 Gepost op: 27-12-2007, 11:20 »
Appels met peren KTM640,


Het "bruggetje"zit in het onderwerp: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in Verzekeringen :confused:

Zelfs als in de polis staat dat het verzekerd is, krijg je nog geen geld. Bij Crash Move is dat niet het geval en ligt het zelfs nog veel ingewikkelder. Dus vond mijn voorbeeld "veel beter"om aan te tonen dat verzekeringen niet te vertrouwen zijn..... :-\


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #10 Gepost op: 27-12-2007, 11:45 »
Hm oka ja.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2007, 12:01 »
Voordat je een schade gaat claimen ,moet je eerst de voorwaarden lezen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #12 Gepost op: 27-12-2007, 12:10 »
Voorlopig wil ik me nog niet tot dat nivo verlagen, maar je hebt helemaal gelijk: ze dwingen je daar wel bijna toe....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #13 Gepost op: 27-12-2007, 12:25 »
Het is KMP als je niet krijgt wat je verwacht.

De andere kant: zijn je verwachtingen terecht?

Door mijn ervaringen met verzekeringen heb ik mijn verwachtingen bijgesteld. Dit verhaal komt niet niet onbekend voor. Bedenk even dat het geen liefdadigheid is: een verzekering wil ook gewoon geld verdienen. Jij bent dan misschien 'te goeder trouw', maar je wilt niet weten met wat voor een idioten een verzekeringsmaatschappij te maken krijgt. Als er één branche is waarin veel wordt opgelicht door 'klanten', dan is het wel deze branche. De premies zouden veel en veel lager kunnen zijn voor jou en mij als iedereen gewoon eerlijk zou zijn. De realiteit is anders. Een verzekeringsagent zal je daarom NOOIT op je woord geloven, en als ik de verzekering was zou ik dat ook niet doen...Bewijs, bewijs, bewijs ..
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Waarom ik geen vertrouwen meer heb in KNMV (Verzekeringen)
« Reactie #14 Gepost op: 27-12-2007, 20:45 »
Allemaal waar wat jullie zeggen, maar er is wel groot een verschil tussen het afsluiten van een standaard motor verzekering, en het afsluiten van een motor verzekering via een belangenvereniging.
Ik denk dat je naar alle redelijkheid mag verwachten dat ze opkomen voor de belangen van de motorrijder.
Dat hebben ze hier niet alleen verzaakt, ze hebben ook heel slordig en weinig professioneel gewerkt.
Met dat soort slordigheidjes redt ik het niet in mijn job zal ik maar zeggen.

De situatie die jij schetst is niet alleen voor JOU van belang, maar voor vele andere motorrijders (waaronder ik :-)
De KNMV zou hier een echte win-situatie van kunnen maken.
Daarvoor hebben ze echter een voorzetje van jou nodig. Geen aanval!
Wellicht dat je een opening voor voorzetje kunt vinden in de statuten van de vereniging.
Staat er iets in over geschillen-arbitrage, bla, bla bla.

De KNMV heeft natuurlijk ook hele goede dingen gedaan voor motorrijders.
Regelmatig lees ik in de rubriek "recht in het geding" in Motor, leuke verhandelingen hierover.

Probeer anders eens met je rechtsbijstandsverzekering aanknopingspunten in de die statuten te vinden.
Als je die verzekering ook niet hebt...... rtja, dan heb je jezelf al bij voorbaat in de vingers gesneden.
Je recht halen kost immers geld. Net zo als je motor naar de garage brengen!

Wat je in ieder geval NIET moet doen is alleen klagen.
Probeer constructief een opening te vinden in het conflict.
Daarvoor moet JIJ echter de eerste energie leveren.

En anders toch maar even heeeeel diep slikken en op 1 januari lekker met een schone lei beginnen.

Succes, en hou ons op de hoogte!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt