Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke banden voor de OER?  (gelezen 16962 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #15 Gepost op: 30-12-2007, 11:32 »
3 voorbanden extra meenemen?  ::)

Stonemaster doet het trouwens ook goed achter op een 1100GS begreep ik van Henry.  En de MT21 is ook gewoon in 17" leverbaar, net als de Desert.

1 extra wiel max en dan nog 2 bandjes ja. denk ik nu hoor
kan nog best veranderen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #16 Gepost op: 30-12-2007, 12:04 »
Even een vraagje tussendoor: Waar halen jullie de Stonemasters? Ik wilde binnenkort weer wat bandjes bestellen in .DE of .ES, maar zie Mefo vaak niet in het assortiment staan...

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #17 Gepost op: 30-12-2007, 12:26 »
prijzen zijn hier ook heel redelijk ;)

http://www.africanqueens.nl/pagina/banden
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #18 Gepost op: 30-12-2007, 12:54 »
online bandenboeren genoeg. Ik heb met motorbandenmarkt.nl ook wel goeie ervaringen. En ik pik ze ook wel eens op bij Fitters (www.mxbanden.nl); da's 5 minuten rijden van mijn werk af.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #19 Gepost op: 30-12-2007, 13:05 »
mopedreifen.de
of
Rodamoto

Maar euhm... 3 voorbanden ????? Ik heb de Tuareg rally (iets heftiger en veeeeel meer scherpe stenen) al 3x gereden (LC8), altijd met 1 voorbandje. De noppen zijn dan nog niet versleten, maar wel het karkas is dan zo veel beschadigd dat je ze weg kan gooien. Achter gebruik ik dan 2 bandjes, maar das omdat er gas gegeven wordt in de scherpe stenen. met 1 Baja zou het ook best kunnen.

Ik ga dus gewoon 1 setje wielen met nieuwe banden meegeven om de wegbandjes te verruilen als ik daar kom. Verder vertrouw ik op de bandenservice van RBC als ik echt een band stukrij. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #20 Gepost op: 30-12-2007, 13:11 »
Ben mezelf aan het aanwennen om ook met half versleten banden te rijden. Ten eerste bespaart me dat een bak geld  :D (Zeeuw of niet hè) en ten tweede is het wel fijn om ook met wat minder top materiaal je nog prettig te voelen, een band blijft nooit nieuw. Blijf wel banden wisselen anders  ::)

Dusse, ik denk dat ik  :stupid: DrBean zo een beetje ga volgen. Heel misschien nog een achterbandje mee, maar zal wel loslopen allemaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #21 Gepost op: 30-12-2007, 17:14 »
Ik heb de Tuareg rally (iets heftiger en veeeeel meer scherpe stenen) al 3x gereden (LC8),

Ben je niet wat aan het overdrijven?  ;)

Overigens zijn de prijzen bij Rodamoto flink gestegen intussen.  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #22 Gepost op: 30-12-2007, 17:44 »
nouja.. iets, ik heb dit voorjaar niet uitgereden idd, dus 2,5x de route.

 Maar het ging om de bandjes. Marokko lijkt me wat steniger dan de OER, vooral meer van die scherpe brokken, die echt snijden.


Overigens: net even gechecked bij MopedReifen: Baja is weer op voorraad,  76 en 85 euro. (+ 5 euro per band bezorgkosten).

Als je bestelt: bij de duitse shop bestellen en inloggen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #23 Gepost op: 30-12-2007, 19:58 »
Op mxbanden.nl kun je snel zien hoe de hierboven genoemde banden er eigenlijk uit zien. De Baja spreken me dan (op zicht!) minder aan dan de crossengo's waar ik nu op rij. Heeft iemand "rally" ervaring met de crossengo van BFgoodrich?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #24 Gepost op: 30-12-2007, 20:07 »
Voorzover je al informatie vindt over de Crossengo worden ze vergeleken met..... Michelin Baja.

En als ze jou bevallen, wat let je? Reserve achterbandje mee en klaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #25 Gepost op: 30-12-2007, 20:25 »
nouja.. iets, ik heb dit voorjaar niet uitgereden idd, dus 2,5x de route.

ik bedoelde meer dat ik maar van 2x (ok, 1,5) wist. Of was dit najaar gewoon een copy van de route van de Tuareg...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #26 Gepost op: 30-12-2007, 20:33 »
ik bedoelde meer dat ik maar van 2x (ok, 1,5) wist. Of was dit najaar gewoon een copy van de route van de Tuareg...

voor wat betreft de routes Nador-Merzouga, JA, d.i.: combinaties van routes van verschillende jaren, met roadbook ala Dakar stijl ipv de originele.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #27 Gepost op: 30-12-2007, 20:42 »
Voorzover je al informatie vindt over de Crossengo worden ze vergeleken met..... Michelin Baja.

En als ze jou bevallen, wat let je? Reserve achterbandje mee en klaar.

OK Max, das dan 1 vraag minder,
maar resulteert in nieuwe vraag nml: hoe nemen we reservebandjes mee. kun je niet in een tas of PH kist proppen! )


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #28 Gepost op: 30-12-2007, 20:47 »
Voorzover ik begrepen heb wil de organisatie best je banden of wielen meenemen mits je transport van een kist hebt geboekt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #29 Gepost op: 30-12-2007, 22:07 »
klopt als je transport boekt kan er een setje banden een kist en een tas met kleren mee.

Ktm640 denk'in mm nophoogte
cross engo is 18 mm en toch DOT.
dus er kan meer van af voordat ze kaal zijn.