Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke banden voor de OER?  (gelezen 16988 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #45 Gepost op: 04-01-2008, 13:53 »
De TKC had ik op het span werkte best wel redelijk.....
Crossproef ging op 1 helling na niet. (wielspin op een steile helling, en dus niet boven komen........

Ik op deze gekozen puur om de levensduur i.v.m. veel wielspin ook op asfalt. 8) , in Roemenie en slowakije 2x gripproblemen gehad in pittige offroad stukken beg op.
Mijn advies niet doen!
Op de DRZ zaten Kenda's vond ik echt super op de laatste dag!
Kwam nergens wat te kort.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #46 Gepost op: 04-01-2008, 17:12 »
Ja, Kendas zijn super banden voor de OER, ook in de blub, ook op de stenen, ook op de crossbaan, enz.
En ze benne niet duur :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #47 Gepost op: 04-01-2008, 18:09 »
En als jullie het over Kenda's hebben gaat het over de 270?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #48 Gepost op: 04-01-2008, 19:29 »
Is vast de Kenda K760 Trakmaster II. Heel fijn bandje voor heel weing.

Voor mijn gevoel qua karkas wat soepeler dan een Baja, en het rubber is volgens mij ook wat zachter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #49 Gepost op: 04-01-2008, 20:08 »
K760 Trackmaster II is inderdaad een heel fijn bandje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #50 Gepost op: 04-01-2008, 20:15 »
Weet er iemand uit ervaring of de k760  en de pirelli mt 21 gelijkwaardig zijn en-of wat eventuele  plus- en minpunten zijn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #51 Gepost op: 04-01-2008, 20:21 »
Mij bevalt de K760 stukken beter dan de MT-21, zeker als het wat blubberiger word. Een MT-21 gaat wel langer mee, zeker als er wat asfalt tussenzit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #52 Gepost op: 04-01-2008, 21:49 »
Ik was vandaag is een toerke gaan doen,en op het moment liggen daar nog een setje MT80RS van pirelli op en ik dacht even door het bos maar vanaf de moment het nat en blubberig werd niet meer te doen en ik ben snel weer op de kiezelweg gegaan voor ik op men zij lag hé.
Dus ik zoek een bandje voor zowat vanalles en nog wat.
suggesties......laat maar komen
groet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #53 Gepost op: 04-01-2008, 22:23 »
Beetje rondzoeken hier doet wonderen. Hangt er vanaf wat jouw verhouding 'van alles en nog wat' is.

17" achter he?

TKC80/Heidenau K60/Michelin T63/Metzeler Karoo/etc. doet het allemaal nog heel best op asfalt, heeft een goede levensduur, en is redelijk offroad. Totdat het te blubberig word.

Pirelli MT-21's en consorten zijn beter offroad, doen het op asfalt ook helemaal niet slecht, maar de levensduur is beduidend minder.

Nog meer offroad? Kenda K760, Mefo Stonemaster, etc.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van persoonlijke voorkeur. Als je eens wat wilt proberen zou ik MT-21's pakken. Goed te krijgen, niet al te gek duur, en als die op zijn weet je wel of je meer of minder offroadcapaciteiten wilt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #54 Gepost op: 04-01-2008, 23:10 »
Dus ik zoek een bandje voor zowat vanalles en nog wat.
suggesties......laat maar komen
groet


Is er in feite niet. Een goeie terreinband rijd ruk op straat, een goeie wegband rijd ruk in terrein.
Aardig compromis is de MT 21, maar ik ben niet zot op de MT 21 als voorband. Een fikse nop rijd in mijn ogen nog best prima op asfalt trouwens, mits een beetje droog weer.

Die Kenda's zijn trouwens op 60% nog best heel goed qua grip! Lekkere schoepen voor grip in drek en als het diepe drek word gaan de noppen aan de zijkant die nauwelijks slijten ook lekker meedoen. Viel me bij de Capellastampersrit 100% mee. De Trakmaster voorband vond ik niet écht fijn. Zijdelings te weinig grip, maar kan ook tussen de oren zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #55 Gepost op: 04-01-2008, 23:26 »
Vind juist de kende K760 trackmaster II v-band perfekt op de BIG, en aangezien ik de v-rem weinig gebruik op noppen is deze nog bijna als nieuw terwijl achter rond de 60% zit :)
Maar elke fiets en rijder is anders dus uit proberen die banden ;)
Maar op een zware fiets vind ik het pretig als de noppen niet op een rij liggen aan de zijkant zo als bij T63 en Mefo, kom je een stuk makelijker de bochten door...
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #56 Gepost op: 05-01-2008, 11:06 »
yep deTtrack master achter en voor hadeen we een nieuw tyope kenda (naam.....)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #57 Gepost op: 05-01-2008, 18:15 »
yep deTtrack master achter en voor hadeen we een nieuw tyope kenda (naam.....)
de 777?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #58 Gepost op: 05-01-2008, 22:58 »
K777F is de FIM-goedgekeurde enduro voorband van Kenda. 12mm nop dus. Heb ik trouwens nu op het baggerbrikje, en bevalt ook prima.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #59 Gepost op: 07-01-2008, 00:49 »
Is er in feite niet. Een goeie terreinband rijd ruk op straat, een goeie wegband rijd ruk in terrein.
Aardig compromis is de MT 21, maar ik ben niet zot op de MT 21 als voorband. Een fikse nop rijd in mijn ogen nog best prima op asfalt trouwens, mits een beetje droog weer.

Die Kenda's zijn trouwens op 60% nog best heel goed qua grip! Lekkere schoepen voor grip in drek en als het diepe drek word gaan de noppen aan de zijkant die nauwelijks slijten ook lekker meedoen. Viel me bij de Capellastampersrit 100% mee. De Trakmaster voorband vond ik niet écht fijn. Zijdelings te weinig grip, maar kan ook tussen de oren zitten.

Ik ga proberen om 50% weg en  50% ofroad te rijden,het zal in die richting zijn denk ik en als ik wat ervaren wordt iets meer hé.
bv....de ardennen eer je daar bent heb je al heel wat verharde weg gehad tenzij je elke binnenweg of landweg kent tot ginder en dan ben ik 5 jaar ouder vrees ik en meer  ::) ::) ;D