Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke banden voor de OER?  (gelezen 16996 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #60 Gepost op: 07-01-2008, 01:07 »
ik heb in zuid amerika 3600km gedaan met de pirelli rally cross en was toen nog niet helemaal versleten. heb daar met een klr 650 gereden met ongeveer 60/40 weg off road (hoofdzakelijk gravel en steenachtige ondergrond) deed het echt goed ook op de asfalt stukken, iets minder ervaring opgedaan met zand. is daar in de andes niet zoveel. Zal ik op mijn dr750 het in de oer ook wel goed doen toch? Als ik er echt fout aan doe dan hoor ik het wel.

greetz Futurist.
Suzuki GSX 750S Katana '82, Suzuki DR Big 750 '89,´90 en ´97
Triumph Sprint ST ´99, Circuit RSV Mille´99
Aprilia Futura RST 1000 "04, Triumph Daytona 955i ´06

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #61 Gepost op: 07-01-2008, 01:53 »
Een BIG kan rare dingen doen met een noppen band, veel gewicht en koppel, maar als je niet te veel aan't gas hangt gaat het wel :-\
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #62 Gepost op: 12-03-2008, 18:46 »
Is een micheline enduro comp 3 en 4 een optie voor de oer? op een drz?
Vindt het een fijne band  maar heb geen idee hoelang die meegaat.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #63 Gepost op: 12-03-2008, 19:17 »
Voorband? Ja! En neem dan de "MS" versie, die houdt wat beter op harde ondergrond.

Achterband zou ik niet doen. Vind ik als je ook veel (ver)hard rijdt erg snel slijten.


(maar goed, in het ergste geval steek je na vier dagen een nieuwe achterband)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2008, 19:44 »
Een BIG kan rare dingen doen met een noppen band, veel gewicht en koppel, maar als je niet te veel aan't gas hangt gaat het wel :-\

Hoor dat soort geluiden best regelmatig uit de BIG-hoek, dus ik dacht ik zoek 'ns wat op:

DR800 vanaf 1992:
50PK
59NM
194kg droog, 220vol


Mijn XTZ750 bijvoorbeeld:
70PK
70Nm
200kg droog, 226 vol

vreet toch echt geen noppen.....

Verder rijden er op dit forum zat leden met meer vermogen en/of koppel en vergelijkbaar gewicht (die ook nog wel 'ns een tikkie aan het gas hangen). Dus ik snap niet helemaal waarom een DR800 nou precies zo'n noppenvreter zou zijn...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2008, 20:24 »
Hoor dat soort geluiden best regelmatig uit de BIG-hoek, dus ik dacht ik zoek 'ns wat op:

DR800 vanaf 1992:
50PK
59NM
194kg droog, 220vol


Mijn XTZ750 bijvoorbeeld:
70PK
70Nm
200kg droog, 226 vol

vreet toch echt geen noppen.....

Verder rijden er op dit forum zat leden met meer vermogen en/of koppel en vergelijkbaar gewicht (die ook nog wel 'ns een tikkie aan het gas hangen). Dus ik snap niet helemaal waarom een DR800 nou precies zo'n noppenvreter zou zijn...
DR800 59 Nm per klap
XTZ750 35 Nm per klap

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2008, 20:43 »
Yip, verschil grootste 1 cilinder of een 2 pitter, maar ligt er ook aan hoe je rijd natuurlijk ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2008, 21:13 »
Ik denk dat ik de OER met een Scorpion Pro voor en een Baja achter ga doen.
De Scorpion Pro vind ik fantastisch in sporen en van de Baja verwacht ik dat die het wel een week uithoudt.
De Xchallenge wordt mijn OER brommer.  Ik ga de combinatie met pasen in Ronse uitproberen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2008, 21:14 »
DR800 59 Nm per klap
XTZ750 35 Nm per klap

Maar XTZ doet wel 2x zoveel klappen bij hetzelfde toerental, da's toch weer 70 Nm en da's nog steeds meer dan 59  :P
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2008, 21:19 »
Yip, boel kleine rukjes aan de band ten opzichten van een paar echt harde :P ;)
Maar goed, komt meer bij kijken, kopel curve. tand wiel verhouding, rijstijl, afstelling enzo..
vertel gewoon mijn ervaring op m'n BIG, noppenbanden kapot trekken en wegbanden glad rijden in 6000km is niet stoer maar duur ;)
Hoop dat Futurist er wat aan heeft, wil die grip off road, K760 en een extra band mee voor de zekerheid.. anders een mefo stonemaster.
ligt wat beter op de weg en slijt een stuk minder hard en wat grotere noppen dan MT21, T63 enzo..
Maar iedereen veel plezier op welke band dan ook :-*
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2008, 21:42 »
Ik denk dat ik de OER met een Scorpion Pro voor en een Baja achter ga doen.
De Scorpion Pro vind ik fantastisch in sporen en van de Baja verwacht ik dat die het wel een week uithoudt.

Ik heb deze combi nu op de LC8 en ben daar ook erg tevreden over. (alhoewel de Baja voorband mij net zo lief is).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2008, 22:50 »
Vertaald uit het Spaans:

The first motorcycle tire from BFGoodrich

This legendary firm has made its first introduction into the two wheels with Crossengo, a versatile tire for lovers of off-road.

JOSE LUIS CANO


MADRID .- The factory of BFGoodrich tires, belonging to the Michelin Group, has just introduced in Spain Crossengo the new tire, a product aimed at users of off-road motorcycles. This fact implies the introduction in the area of the two wheels of a legendary brand tires in cars with over 130 years of history and a very important market share in the SUV segment of passenger cars.

For years, BFGoodrich knew that the market for motorcycles "off-road" (off-the-road) is very important for a brand of tires. To cite some examples of Europe, France is one of the leading countries with 145,000 tires of this kind. We continue to Spain and Portugal with 100,000 units and Italy with 95,000. These figures were the ones that carried BFGoodrich working on the development of a new product.

Who is it aimed at?

First it should be noted that the new Crossengo is intended for passionate user of the motocross, supercross, endurance expeditions or type Rally. With this tire, this firm wants to grab the user to look for the pleasure of driving his motorcycle endurance cross or without competition. The positioning by both the Crossengo is closest to the versatility and leisure activities benefits.

We have designed a tire in which knobs presented an alignment designed primarily to get a good motor, no matter what type of terrain is driven. So knobs are symmetrical central to achieving greater traction and braking power, while knobs exterior presents another provision differently.

In addition, the mix of rubbers used in the manufacture of tires strengthens the versatile character mentioned. In addition to its strength and durability, this compound has been studied in order to use this tire in asphalt. So therefore we can say that BFGoodrich has created the first range of wheels approved for tarmac roads. The Crossengo user may therefore may ride the asphalt (at a maximum speed of 130 kilometers per hour) or by land to enjoy "off-road" without changing the tyre or use a trailer.

Despite that, according to those responsible for the brand, not only the Crossengo enjoys an excellent wear but also has another peculiarity in that the design of the wheel is reversible. So when knobs are shown somewhat worn, it reverses the direction of the wheel to enjoy the same as if it were entirely new. This characteristic also allows to avoid mistakes in assembly in the workshops.

The actions of the new Crossengo and their approximate prices excluding VAT are as follows:

80/100-21 (90/90-21) Striker - 55 euro
100/100-18 (120/90-18) Back - 62.50 euros
110/100-18 (130/80-18) Back - 65 euro
100/90-19 (120/80-19) Back - 64 euro
110/90-19 (130/70-19) Back - 67 euro

Ik zal eens kijken of iemand hem al in een test beschreven heeft.

Kim, had jij hem al geprobeerd op je DRZ?

Grx.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2008, 22:55 »
Opmerkingen op advrider:

Originally Posted by janzamon
Not alot of personal experiences on the crossengo but I believe they are a cheaper version of the Michelin Deserts.

Well spotted! The front looks almost identical, but the rear looks a blend of the Desert and the Baja.

They're stamped, "Made in Czech Republic" so I wonder if they are made by the Mitas/Barum CGS group?

Interessante band als hij wat zachter zou zijn dan de Desert en dus meer grip op het asfalt zou hebben! Het is mochelijk aangezien ze onderdeel zijn van de Michelin Groep...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2008, 23:13 »
vrij duidelijk een product van de bekende fabriek in Tjechie: Continental/Barum/Mitas.

Volgens mij kan je dan net zo goed voor de Mitas ED09 ofzo gaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #74 Gepost op: 13-03-2008, 19:53 »
Nu snap ik waarom ik zo'n goed gevoel heb bij de crossengo 8)
De noppen zijn veel hoger. Als er 13 mm op zit vind ik m al kaal worden en dan heb je nog een Baja over :o

Ik rijd sinds ik ruim een jaar geleden weer offroad ben gaan rijden op de BF crossengo dus zo nieuw is die niet :-X. Op mijn nieuwe KTM zit een Metzler 6 days extreme, maar zodra die kaal is gaat er snel weer crossengo op. Had afgelopen weekend in Ruinen voor mijn gevoel erg weinig grip. >:(

Heb even gekeken en je kunt de band inderdaad omdraaien en dan is ie identiek. (maar omdat de noppen dan niet langer worden heb je daar volgens mij niet veel aan :P)