Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke banden voor de OER?  (gelezen 16991 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #75 Gepost op: 13-03-2008, 20:38 »
die Baja's zijn 15mm nieuw. daarom ook geen FIM!

der is natuurlijk ook een reden dat de FIM zegt max 13 mm ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #76 Gepost op: 13-03-2008, 21:03 »
En die reden is?

In Dakar wordt toch veel met baja gereden. is/was dakar niet onder de fFIM, of is de ASO een geheel eigen orgaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #77 Gepost op: 13-03-2008, 21:12 »
rede voor die 13mm bij de FIM ENDURO's is natuurlijk om schade aande ondergrond een beetje in perken te houden.  Om wildgroei van ploegende banden te voorkomen, zodat we volgend jaar misschien weer mogen rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #78 Gepost op: 13-03-2008, 21:21 »
gelukkig dat er bij een enduro 300 man meedoen met 13 mm banden en bij een OTR 1100 die alleen dot hoeven te zijn. Kunnen ze het niet beter anders om doen?
Nu is de situatie in Nederland erg ... maar is dat in gans de wereld zo want de |FIM is toch wereldwijd of iig europeesch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2008, 22:23 »
ik ben het er helemaal mee eens hoor. Maar ik snap het argument van het ploegen ook wel.

Tenslotte is het ook gewoon zo, dat met een iets minder diepe band je idd iets minder grip hebt... Maar we rijden toch voor de lol, en niet om te winnen. dus wat maakt dat kleine beetje meer grip nu uit, zolang het 'veilig' en leuk rijdt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #80 Gepost op: 14-03-2008, 06:57 »
ik ben het er helemaal mee eens hoor. Maar ik snap het argument van het ploegen ook wel.

Tenslotte is het ook gewoon zo, dat met een iets minder diepe band je idd iets minder grip hebt... Maar we rijden toch voor de lol, en niet om te winnen. dus wat maakt dat kleine beetje meer grip nu uit, zolang het 'veilig' en leuk rijdt?

Juiste antwoord in dit lange onderwerp.

Zorg voor een VEILIGE band onder alle omstandigheden
Of pas je snelheid aan.

er is maar 1 verkeerde band en dat is een lekke band.
Grz,
Peter

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #81 Gepost op: 14-04-2008, 17:25 »
Heren,

Ik rij de OER op mijn DRZ`tje, weet iemand of de Michelin Baja (alleen verkrijgbaar in 140?)
tussen de achterbrug past?
Welke banden rijden de mensen met een DRZ400?
Ik moet binnenkort een keuze maken en ik ben er nog niet helemaal uit....
Trouwens de Baja staat niet meer in de 2008 Michelin catalogus, is hij nog wel leverbaar?

Groeten,

Karel
GS1200SS-R1150GSA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #82 Gepost op: 14-04-2008, 17:35 »
Ik heb ooit de Tuareg rally gereden met mijn DRZ met een Baja achterband, dat reed perfect. En het past dus ;)

Ik geloof ook dat ze op het moment wat moeilijk te verkrijgen zijn, bij Rodamoto staan ze er ook niet meer in, maar ik zag ze nog wel bij Mopedreifen.de
Anders heeft RBC vast nog een voorraadje liggen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #83 Gepost op: 15-04-2008, 16:18 »
ik heb vorig jaar de OER gereden op mijn DRZ met Kenda voor en achter, ik vond ze super en ze zijn nog niet op.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #84 Gepost op: 15-04-2008, 18:51 »
Ik had motorhuis De Doelen in Zaandam even gemaild over de leverbaarheid van de Baja, en hij zei inderdaad dat de Baja vanaf 2008 niet meer leverbaar is.....
Dat wordt dus op zoek naar andere banden voor m`n DRZ`tje, ik zoek dus een niet al te zachte band, hij mag best een redelijk harde compound hebben.
Ik had begrepen dat de Baja redelijk hard was wat dat betreft, maar toch ook behoorlijk grip bood op asfalt?
Om nou een Michelin desert te nemen, ik denk dat dat op asfalt niet denderend rijdt ???
Heeft Dunlop mischien een goeie enduro/rally band?
Kenda hou ik sowieso in gedachten maar ik wil eerst nog even verder kijken wat er te krijgen is.

Groeten,

Karel
GS1200SS-R1150GSA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #85 Gepost op: 15-04-2008, 19:03 »
Hoeveel KM is de OER eigenlijk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #86 Gepost op: 15-04-2008, 19:11 »
2300

Nu zal ik wel een mietje zijn maar ik rijdt op mijn end.comp voor en achter al zeker 1200 km en ik kan niet zeggen dat ze achter op zijn of dat voor veel aan het cuppen is.
Moet wel zeggen dat op het asfalt ik rustig rijdt, en in eht zand slijt het volgens mij niet zo hard.

Ik ga dus voor een vers setje end comp. en is die op dan zetten we er weer een nieuw setje op.

Maar ff een vraagje,  zouden jullie met bib mouse rijden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #87 Gepost op: 15-04-2008, 19:26 »
Oer schijnt dit jaar ongeveer 2500 km te zijn,
Maar geen enkel garantie,
Vergeet niet dat er maar een ppar specials zijn en dat er verder ook veel asfalt in zit en gravelroads.
Dus stem je banden niet af op die paar moeilijke stukken.
Grz,
Peter

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #88 Gepost op: 15-04-2008, 19:30 »
 :stupid: Gewoon met binnenbanden. Het is een allroadrally, dus bandje plakken onderweg hoort er ook bij. Drink je maar een biertje minder :D
Vorig jaar hebben we in 7500 gereden kilometers (we reden met z'n drieen) maar één lekke band gehad. En dan spreek je elkaar ook nog eens onderweg ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #89 Gepost op: 15-04-2008, 19:32 »
Ik heb nog nooit een binnenband eruit en erin gedaan..... :-[ :-[ :-[
wel heb ik  bandenlichters...... ;D

we zien wel.