Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke banden voor de OER?  (gelezen 16977 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #105 Gepost op: 10-05-2008, 13:33 »
Ik heb ervaring in een stenige omgeving en een heel klein beetje modder.

Op een motor van 130 kg zou ik hem echt onder de 1 bar rijden. Ik heb 4 dagen gereden op 1/2 bar en dat beviel prima, ventiel bleef recht staan met 1 bandenklem.

Ik heb hem doorverkocht want hij was veels te hard: Kevlar draden.

Ik heb gisteren Dunlop even gemaild met een uitleg over de rally en de soorten ondergronden die er in voorkomen.
Zij raden de D908 RR rally raid aan (zie foto).
Ik neem aan dat dit de tegenhanger is van de Michelin Desert?
Zijn deze banden niet erg glad op asfalt?
Ik heb ook uitgelegd dat er iets van 50% asfalt in de route zit en toch raadde hij deze band aan.


Ik heb natuurlijk wel een hufterproof band dan....

Karel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #106 Gepost op: 11-05-2008, 12:40 »
Roos, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de 908RR onder de dikke brommers. (Achterband, voorband is genoeg keuze en ook niet heel speciaal)

Nu 2100 km later eindelijk wat ideeën over de 908RR.
De achterband zat onder 1 950SE, 1 950Adv en 2 HP2´s en hebben het bij alle motoren prima uitgehouden en zijn nog niet eens op.
We hebben 1400 km naar het zuiden gereden over afwisselend gravel, stenen, zand en asfalt en daarna in 1 dag 700km binnendoor achter elkaar asfalt gegumd (75% alleen maar bochtenwerk) terug naar het noorden. Ze waren er in ieder geval allemaal erg enthousiast over en hij heeft dus een goede levensduur voor die dikke brommers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #107 Gepost op: 11-05-2008, 14:44 »
Hannes heeft de Dalmatia Rally op zijn SE ook gereden met deze band.
Hij is er erg over te spreken en volgens hem gaat hij 2x zo lang mee, echter als het glad wordt is het over en uit met de 908RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #108 Gepost op: 11-05-2008, 16:04 »
Ah mooi.. dan moetik hem ook nog maar eens scoren.


Glad en nat -> geen grip: Tja, daar is een Desert iig ook geen haar beter. Alleen de Baja doet het aardig in nat.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #109 Gepost op: 11-05-2008, 20:18 »
Ik heb vorige week mijn twee velgen meegenomen naar Rally Bike Center en er daar voor en achter Michelin Desert`s op laten leggen.
Past trouwens net tussen de achterbrug van mijn DRZ400, hij is er alleen in 140 vandaar.
Rijden op asfalt is even vreemd in het begin, maar ik ben er nu redelijk aan gewend.
Grappig trouwens als je de losse achterband rechtop zet, kan je er op zitten zonder dat ie indeukt  :D  Ik denk dat deze banden wel het een en ander kunnen hebben.....
GS1200SS-R1150GSA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #110 Gepost op: 11-05-2008, 22:33 »
Ik krijg deze week mijn setje Pirelli MT21's binnen.
Nooit mee gereden, uitgegaan van de ervaringen van anderen op het lc8 forum.
Op een lichtere motor zullen er wel betere alternatieven zijn, maar met mijn 200kg+ moet ik het hier 8 dagen mee doen :-)

Rob.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #111 Gepost op: 11-05-2008, 23:15 »
RBC heeft reservebanden bij zich hoor... dus als ze op zijn koop je bij hun gewoon eentje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #112 Gepost op: 16-05-2008, 19:40 »
Heeft er iemand ervaring met de combinatie
Desert Achter en Scorpion of T63 VOOR?
Ben heel benieuwd.

Die Desert blijft natuurlijk niet prettig op glad wegdek, maar ach, da's achter  :D

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #113 Gepost op: 16-05-2008, 22:27 »
De T63 voor is een goed bandje, doet het redelijk netjes op de weg, ook nat [blijft een nop] maakt een beetje herrie en mist wat grip off road in bocht werk in mul en modder [ vergeleken met K760] ivm de noppen op 1 rij..
Maar heb er lekker mee kunnen sturen op de weg, geen rare dingen mee gemaakt met m'n +200kg
Geen ervaring met de andere banden.
Veel diikke grijnzen gewenst op je trip ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #114 Gepost op: 19-05-2008, 16:34 »
Die Desert blijft natuurlijk niet prettig op glad wegdek, maar ach, da's achter  :D
Ach maakt bij jouw toch niet uit, elke band is te glad voor jouw..... :P
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #115 Gepost op: 21-05-2008, 21:19 »
Ik met mijn naive kop denken dat bib mouse bib mouse is......
niet dus
er is rally cross enduro bib mouse en desert bibmouse.
kijk dat wist ik dus niet.
Bij RBC een rallycrossenduro voorband en een desert achterband , de desert is wat harder? en gaat wat langer mee

Wel grappig dat er opde band staat dat ze alleen in michelin banden passen(ende voorband alleen in rallycross en enduro band en achter alleen in een michelin desert band.... ja ja.......

afijn zaterdag nieuwe banden leggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #116 Gepost op: 29-12-2008, 12:54 »
Roos, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de 908RR onder de dikke brommers. (Achterband, voorband is genoeg keuze en ook niet heel speciaal)

Maar misschien (tzt) effe in een apart draadje...

Ik zit momenteel voor nop op m'n werk dus genoeg tijd om eens de OER 2009 voor te gaan bereiden. Kwam dit draadje tegen en heb een 908RR als achterband op m'n SE liggen.

Ik vind het een heerlijke band. Na +/- 1000km asfalt en 1000km offroad issie nagenoeg onversleten. In rotsige en zandige omstandigheden een erg goede band. Zodra het wat natter is wordt de grip ook wel wat minder. Echter heb ik met deze band een zeer mooie offroad trip gehad die vereden werd op alleen maar modderpaden.

Een steile grasheuvel is ook geen probleem zolang je maar rustig gas geeft. (Anders graaf je een hele mooie sloot van onder naar boven.)

De 908 is een afrader. Een maat van me had die nieuw gemonteerd op zijn SE. Op de eerste rit is hij 30% van z'n noppen verloren op de snelweg bij 100km/u.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #117 Gepost op: 18-02-2009, 13:27 »
Terug naar banden :) Bijna net een onderwerp als 'Welke motorolie te gebruiken'. Een ieder een mening, een ieder eigen ervaringen.

Aangezien ik zelf alleen met cross banden ervaring heb en de OER mijn eerste rallye achtig event wordt, dan ook hierbij mijn vraag, welke band kan ik het beste nemen??

Criteria voor mij;
*KTM 690 Enduro (dus 21" + 18")
* Prijs? is 200 euros reeel voor een setje? Ik verwacht de banden niet op te rijden in de OER, maar de laatste dag mogen de noppen eraf vliegen  ;D
*Geen lekke banden, dus voorkeur gaat uit naar Bibmouse (is het gebruik reeel tijdens de OER?) Prijs? 200 euro een setje?
*Grip :)

Alle criteria in willekeurige volgorde en even belangrijk.

Ik gebruik de 21"/18" wielen alleen voor het terrein, rest van de tijd op 17"s.

Kan ik trouwens met de BIB's naar OTR evenementen in NL rijden via de snelweg, of worden ze dan te warm?

Alle feedback wordt zeer gewaardeerd!!

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2009, 13:51 »
De michelin enduro word geschikt geacht voor de OER
En die kosten met bibmouse toch gauw een 400 euries voor en achter samen. Maar dan hoef je je geen zorgen te maken over je banden tijdens de Oer.
Ritje over snel weg kan geen kwaad maar niet te lang op hoge snelheid rijden.
Grz,
Peter

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Welke banden voor de OER?
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2009, 15:43 »
De michelin enduro word geschikt geacht voor de OER
En die kosten met bibmouse toch gauw een 400 euries voor en achter samen. Maar dan hoef je je geen zorgen te maken over je banden tijdens de Oer.
Ritje over snel weg kan geen kwaad maar niet te lang op hoge snelheid rijden.

Thanks, next een qoute gehad voor T63's met Bib voor 425.00 euros, dus je had het aardig goed! :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog