Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: motor in drijfzand: foto's  (gelezen 6824 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #30 Gepost op: 02-01-2008, 11:47 »
zo weer thuis: operatie geslaagd!

En wat hebben we hiervan geleerd? : Als je je motor vast rijdt, moet je gewoon wachten tot het een nachtje vriest :)


Foto's volgen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #31 Gepost op: 02-01-2008, 12:14 »
Hahahaha, ja, over de vorst, zoals de boeren hier zeggen! Mooi man!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #32 Gepost op: 02-01-2008, 12:17 »
Gefeliciteerd! Dan kun je hem nu uit elkaar gaan halen..... Heb dat in het havengebied in amsterdam ook een keer gehad.
Drijfzand is net kruipolie. Je vindt het jaren later overal terug!
- zand aan de binnenkant van de tellers.
- zand in de stuurschakelaars. Die bewegen dan echt niet meer!
- zand in de kabelboom
- zand in alle stekker verbindingen
Ik zou hem echt heel erg goed nakijken!
mooi klusje voor in de winter.

Arjen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #33 Gepost op: 02-01-2008, 12:49 »
Beetje laat, maar ik heb hetzelfde gehad met +-40cm diep drijfzand, 200kg tot over de wielassen vast.

Gelukkig was het een kleine drijfzand poel van 3meter lang waarvan ik de eerste meter al doorheen was gevaren.

Mij was het gelukt nadat ik een maat had opgebeld, deze had 2 grote platen meegenomen, en verder hadden we een stalen geul in de vorm van een u gevonden.

De platen naast de motor gelegd, de motor daarop omgelegd waardoor we de wielen boven 'zand' konden krijgen na uitgraven.
Vervolgens de stalen geul onder de wielen gelegd en de motor daarop rechtgezet. Nu had de motor weer wat grip en geen wrijving van het zand waardoor ik hem eruit kon rijden.

Als het zand eenmaal in 'gezonken' was kon ik het achterwiel niet meer rond krijgen (52pk). Zoveel zuigkracht had het.
De stalen u profiel had ook vervangen kunnen worden door een lange plank, maar een u profiel zorgde wel dat de wielen er niet afglipte.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #34 Gepost op: 02-01-2008, 14:44 »
Mooi dat het gelukt is!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #35 Gepost op: 02-01-2008, 14:47 »
Zo ik ben ook weer terug en klaar. De motor staat weer redelijk schoon in de garage, van het weekend maar eens goed schoonmaken.

Vanochtend eerst materiaal en mensen verzameld, na 3 verhuurbedrijven eindelijk eentje die een tirfor verhuurde. Ondertussen 2 sterke mannen, wat balken en een stuk voerbedekking in de auto gepropt en een aanhanger erachter gehangen.

Op de plaats delict aangekomen stond de motor nog fier overeind. De ondergrond was ligt opgevroren zodat je er min of meer overheen kon lopen terwijl je er maandag tot aan je knieen in wegzonk.




De motor plat getrokken op een stuk vloerbedekking en met de tirfor uit het zand getrokken. Stond daarbij op het achterwiel zodat het stuur de blubber niet inging.





Het sleepspoor:



Motor overeind:


En de motor weer veilig bij de carwash  ;D


Er werd niet gewerkt bij de steenfabriek dus geen boze gezichten of lange verhalen om het geheel uit te leggen. De carwash is weer wat klei rijker en ik weer een mooi ervaring. Mannen bedankt voor de hulp, ik vond het (achteraf) geweldig. Laat de fles goed smaken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #36 Gepost op: 02-01-2008, 14:53 »
mooie foto's 8)
mooi dat ie er weer uit is, en snap dat je er in gereden bent.. ziet er uit als redelijk stevig stukje zand :-\
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #37 Gepost op: 02-01-2008, 15:49 »
goed gedaan jongens
weten we gelijk wie we moeten bellen als het weer gebeurd ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #38 Gepost op: 02-01-2008, 15:53 »
Jou want jij hebt een tirfor  :D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #39 Gepost op: 02-01-2008, 16:13 »
Was je op het terrein bij de steenfabriek in de uiterwaarden bij Bemmel gaan rijden??  ;D  Da's niet handig. Bij Slijk-Ewijk ligt ook nog zoiets. Tip: niet gaan rijden. Ga dan lekker rossen in Ressen. Ook veel blup maar niet van deze vervelend rommel. Wel een leuk verhaal trouwens.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #40 Gepost op: 02-01-2008, 17:04 »
Suzuki rules!!!!

(Die komen echt OVERAL ook weer uit ;D)

Denk dat je dit soort zand voortaan wel links laat liggen, of niet?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #41 Gepost op: 02-01-2008, 17:10 »
Was idd in de uiterwaarden bij Bemmel. Als je dit soort stukken op tijd ziet ga je er niet doorheen, maar.......je ziet het niet todat het te laat is.

Net ff geprobeert te starten, 3x trappen en hij liep, wie heeft er nou een knopje nodig  ;D. Kwam toch nog overal blubber uit en de achterrem (trommel) doet niet veel. Wordt dus nog wel een aardige klus, maar da's niet erg.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: motor in drijfzand: tips?
« Reactie #42 Gepost op: 02-01-2008, 17:47 »
't was eenleuke reddingsactie :-) .

Dat nachtje vorst was echt perfect, je kon er net over lopen, daarom ziet het er ook hard uit. Maar als je wat lang op 1 plek stond dan zakte je er toch echt in hoor. Rond de motor kon je nauwlijks staan: een stuk tapijt deed geod werk.

'uitgraven' ging hier echt niet, daarvoor was het spul veel te vloeibaar onder die vrieskorst. Schep hielp wel om de motor even vlot te krijgen.

Succes met uit elkaar halen: Doe het goed, want anders vind je nog 3x problemen terug.
Kickstarter'probleem'al weer opgelost? (toch gewoon zand??)

ps. Spullen goed aangetroffen, en ik zal hem laten smaken (als ie weer ontdooit is :);)

grts




Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: motor in drijfzand: foto's
« Reactie #43 Gepost op: 02-01-2008, 19:14 »
Hmm ???
Ik kan de plaatjes niet bekijken omdat ik op de laptop van m'n werk zit, andere computer heeft een besturingsprobleem. :-[
Kan ik niet iets afschakelen waardoor ik weer plaatjes kan zien?

Het gaat trouwens alleen van de foto's die op imageshack zijn gedroped

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: motor in drijfzand: foto's
« Reactie #44 Gepost op: 02-01-2008, 20:12 »
  Hmmmm.......lekker wijntje
  'ik heb ginne rooie, maar 'k ben hartstikke rijk!'