Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Africa twins dun gezaaid ???  (gelezen 3429 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Africa twins dun gezaaid ???
« Gepost op: 03-01-2008, 02:23 »
Ik ben al een tijdje op zoek naar een motorfiets die een beetje aan mijn eisen voldoet.
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Honda AT, omdat ik het gewoon een lekker bruut uitziende brommer is, en ik een beetje verliefd ben op dat lekkere dikke geluid.

Nu was het me zowieso al opgevallen dat je ze op de weg niet zo heel veel ziet, en nu ik een beetje op zoek ben naar een redelijk net exemplaar ('94 - '97er met een beschaafde km stand, dus zo rond de 3 a 4000 € give or take een paar 100 €), valt mij op dat er eigenlijk maar weinig AT's te koop zijn @ this time.

Zijn er nooit veel AT's geweest in NL ?? of zijn er al veel verdwenen in de tussentijd ???

Ik kan me niet voorstellen dat het een impopulaire motorfiets is, het is dik, het is groot, het is praktisch onverwoestbaar, het klinkt goed, ziet er prachtig uit; niks mis mee dus :P

En dat terwijl een BMW GS juist ongekend populair is, terwijl dat nieuwerwetse zooi is, als je er lang naar kijkt; spuuglelijk, en al helemáál niet de uitstraling heeft van een AT... vind ik dan...

Ikke nie snappie  :D

Morgen Later vandaag ga ik iig FF half nederland doorcrossen om er 4 te bekijken, zitten allemaal boven het budget, maar ik heb ook nog kleding en een helm nodig dus ik verwacht wel wat te kunnen onderhandelen  :D 8)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #1 Gepost op: 03-01-2008, 02:27 »
In die tijd waren zware reis-enduro's niet zo populair in NL..
Maar vergeet je de BIG niet?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #2 Gepost op: 03-01-2008, 02:34 »
Heb ik naar gekeken, de enige leuke die ik heb zien staan is wel een erg net uitziende rode 800, die staat in Wassenaar..
Eerlijk gezegd vind ik de BIG een beetje vierkant, maar ik heb er ook nog nooit eentje irl gezien geloof ik. Maar misschien valt dat in het echt wel mee..

Als de Twins van morgen niks worden omdat we er prijstechnisch niet uitkomen, heb ik nog 2 andere optie's; er staat nog een AT bij de MP in Hillegom, maar dat is een paarse, en ik wil eigenlijk een zwarte of zilvergrijze, en evt die BIG..

Maar first things first: eerst morgen maar eens 'on tour'  ;)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #3 Gepost op: 03-01-2008, 07:50 »
Dat je die @ niet veel tegen komt is het gevolg vin zijn succes denk ik. Velen zijn op een transalp begonnen, maar uiteindelijk, na veel sparen, toch overgestapt op een @. Die motoren zullen dus denk ik wel een beetje bij de "liefhebbers" terecht zijn gekomen.

Je kan trouwens beter over de grens kijken voor een AfricaTwin. Daar worden er nog zat aangeboden, zijn ze goedkoper en het invoeren is tegenwoordig ook een fluitje van een cent.

Trouwens wel een goede beslissing hoor, zal je zeker geen spijt van krijgen. Hij is een beetje onderpowerd, maar het uiterlijk maakt dat weer meer dan goed.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #4 Gepost op: 03-01-2008, 08:53 »
Het gekke is dat als je een Alpie zoekt, je keuze genoeg hebt. Je wordt bijna letterlijk doodgegooid met die dingen, en ook nog voor alleszins prettige prijzen  :)

Nu hoorde ik ook dat er kwalitatief ook wel een aardig gat zit tussen de AT en een Alp, wat daarvan waar is zal de tijd misschien uitwijzen... Als ik zo rap niet kan slagen voor een AT, zal het misschien tijdelijk een Alp worden...
Ik ben redelijk aan de grove kant qua bouw, en weeg rond de 100 Kg, 1.93m lang, en ik schat zo in dat ik wat aan de grote kant ben voor een Alp, ik vind de zit zowieso aan de lange kant, mede ook omdat mijn lengte 'in de benen' zit, dus ik voel me wat opgevouwen op zo'n ding  ;D

Uit het buitenland halen heeft zo zijn voor en nadelen, ik woon voor zulke aktie's eigenlijk aan de verkeerde kant van NL (regio 010), alleen naar de duitse grens is al een takke eind, laat staan ook nog een stukkie duitsland in... is mij te ver, en om nou in duitsland een rondje te gaan shoppen gaat me wat te ver met de huidige brandstofprijzen, daarbij heb ik weinig tijd (nu ff vakantie), en RDW verhaal enzo is toch weer bewerkelijk; aanhanger huren, eendagskentekens, toch nog FF laten keuren, onderhouds historie ontbreekt nogal eens irl..

We gaan het allemaal wel beleven, zometeen de auto in en dan eerst maar eens nationaal op jacht naar een mooie AT  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #5 Gepost op: 03-01-2008, 09:16 »
En dat terwijl een BMW GS juist ongekend populair is, terwijl dat nieuwerwetse zooi is, als je er lang naar kijkt; spuuglelijk, en al helemáál niet de uitstraling heeft van een AT... vind ik dan...

En bedankt hé.


GS GJ :D

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #6 Gepost op: 03-01-2008, 10:16 »
Een man met smaak, dat spreekt mij aan! ;D

Als de trotse bezitter van een @ kan ik je vertellen dat er best een hoop zijn in Nederland.
Alleen de trotse baasjes blijven er graag op zitten, want het is gewoon een heerlijke reispantoffel!

Verklaard aanbod en prijs. Wel met Ferd eens, over de grens maak je meer kans.
Kijk anders eens op www.mobile.de, de autotrader van Duitsland!
XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #7 Gepost op: 03-01-2008, 10:29 »
fka Fr@nk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #8 Gepost op: 03-01-2008, 11:05 »
er zijn  genoeg AT in Nederland.

en GS zijn niet nieuwerwets, de mooiste de 11xx serie zijn ook van 94  dus zo nieuwewets zijn ze niet.
neemt niet weg dat een AT een hele mooie motor is.

succes met zoeken.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #9 Gepost op: 03-01-2008, 11:17 »
we hebben er nog een in de aanbieding!
´95er alles erop en eraan, kleur zwart-zilver. nwe banden. valbeugels. compleet kofferset. 60dkm. en nog veel meer.
Is van mijn meissie die toch wat lichters wil.
Hier 1 fotootje.....

prijs 3,600 euri
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #10 Gepost op: 03-01-2008, 13:35 »
Hiero ook nog eentje uit 95, met wp-achtervier, corbinzadel, touratech kofferrek en alle andere reismeuk die je nodig hebt...
Doe maar een BPtje als je meer wilt weten.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #11 Gepost op: 03-01-2008, 19:43 »
Owkeej... ik had dus eerst FF rustig moeten afwachten wat er hier allemaal ging opborrelen  :confused:

Ik ben vanochtend met een lijstje beschikbare AT's onder mijn arm en gewapend met een DomDom het blik ingedoken richting motorland, het eerste adres was meteen raak, mooie AT in Rijen, met maar 25.xxx km's erop, alleen had ik mezelf gebonden aan een budget van 5000€ om te starten met motorrijden, en dat was dus inclusief kleding, ik had dus nog niets...

De vraagprijs voor de fiets was 4750, en dat ging hem dus niet worden eigenlijk, maar na een uurtje of wat passen, meten en onderhandelen, was ik dus een fiets, helm (matzwarte systeem van Airoh), jas en broek (Rev-It) laarzen en handschoenen (Bering) rijker, voor een paar tientjes meer als 5000 €...
Enige wat er ws nog gaat veranderen is de helm, daar heb ik een flinke consessie gedaan aan wat ik eigenlijk wilde, maarja, budget is budget, en dat was de afgelopen maanden al stiekum een paar keer verhoogd, en bonje thuis begin ik niet aan, en dus nu is het FF behelpen, of misschien bevalt ie wel beter als ik nu verwacht... ik verwacht niks, want dan kan het alleen maar meevallen  ;D

Al met al : mission accomplished dus..

Zaterdag ga ik hem ophalen en heb ik er dus een hobby bij  8)

Bedankt voor de aanbiedingen iedereen, zet die dingen dan in het te koop topic, zit al weken te gluren of er wat langskomt  :-X

Was misschien ook handiger geweest om FF een daagie te wachten, maja, mijn vakantie is bijna teneinde, en ik had buiten een budget, ook nog een planning, daarbij zijn was en geweest verleden tijd...

En nou maar zien of het zaterdag een beetje weer wordt... vast niet... maar dat gaat écht die grijns onder mijn helm niet wegkrijgen op de terugweg  :D

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #12 Gepost op: 03-01-2008, 22:04 »
Dit draadje is misschien niet voor niks  8)
Het is voor mij nog even afwachten wat de verzekering doet, maar nadat m'n alp een beetje gecrasht is begint een AT toch wel erg aantrekkelijk te worden....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #13 Gepost op: 03-01-2008, 22:07 »
Al met al : mission accomplished dus..

Zaterdag ga ik hem ophalen en heb ik er dus een hobby bij  8)

Alvast gefeliciteerd! Ga je geen spijt van krijgen :)
XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Africa twins dun gezaaid ???
« Reactie #14 Gepost op: 04-01-2008, 20:48 »
Ik hoop het  :D

Sterker nog :  ik wéét het al  ;D

Na het bestuderen van de voorspellingen voor morgen heb ik FF hemel en aarde bewogen om hem vandaag al op te halen;  ik had weinig zin om hem morgen meteen op zijn eerste rit al een pekelbad te geven, daarbij was de Airoh helm nog even zonder pinlock, omdat ze die er daar niet op konden maken omdat ze geen dealer zijn daar en er dus geen spullen voor hebben.

Ik heb dus meteen maar een échte helm gekocht ipv de airoh, eigenlijk niet slim om je helm te gebruiken als sluitpost, en ook omdat het op de heenweg al begon te regenen wilde ik het risico maar niet nemen  :)

Erg breed gegrijnsd onderweg, leuk stukkie rijden die 90 km, wel allemaal snelweg, magoed, ik was al lang blij, geen regen meer gehad onderweg, kleding was heerlijk warm, geen centje pijn.. brommer trekt als een lier, ik moest even wennen, vooral het eerste klaverblad was FF spannend, omdat ik er toch niet als een oude opa overheen wilde sjokken... maar alles ging goed, en de laatste 10 km had ik genoeg vertrouwen om hem even een beetje uit te proberen, de rotondes vinnik nog niet helemaal geweldig, maar we moeten FF vertrouwen opbouwen saampies, dan komt het helemaal goed  :)

Ik ben trouwens op zoek naar een topkoffer, tanktas, en evt ook zijkoffers, ik moet eerst bergruimte hebben voor ik hem echt kan gaan gebruiken, dat ik nu dus prio 1

Heeft iemand nog wat liggen ?? Ik zal nu wel even de reakties afwachten voordat ik weer naar de winkel ren om geld uit te geven  ;D

Ik heb trouwens boel veel n00b vragen over bijvoorbeeld modificatie's e.d.; kan ik die hier meteen dumpen of moet ik daar even een nieuw blaadje voor nemen ?? ;D