Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar afgelast!!  (gelezen 8772 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #30 Gepost op: 04-01-2008, 16:40 »
Godverdegodver, stelletje kutterroristen...

Inderdaad, stelletje kutterroristen! En waarschijnlijk ken ik die smerige baardapen nog persoonlijk ook! Op NU.nl stond dat er vermoedelijk leden van de GSPC bij betrokken zijn... Ze hebben er nog niet genoeg van afgeknald! Sorry voor mijn taalgebruik, maar ik ben dit meer dan beu. Jammer voor al die mensen die hier hun droom aan diggelen zien vallen en die er persoonlijk veel geld en moeite in gestoken hebben. Dichter bij huis met name Marcel en Jeroen. Jammer voor die gasten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #31 Gepost op: 04-01-2008, 16:53 »
Drama voor de sport en deelnemers,
maar ook een drama voor Afrika.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #32 Gepost op: 04-01-2008, 16:59 »
Zijn inderdaad geen (nette) woorden voor...

Ik zeg: er zijn nog meer continenten: Perth- Sidney in 2009!!! :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #33 Gepost op: 04-01-2008, 17:03 »
Zijn inderdaad geen (nette) woorden voor...

Ik zeg: er zijn nog meer continenten: Perth- Sidney in 2009!!! :P

Tja, wordt ik wel stil van...

Libie dan maar????
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #34 Gepost op: 04-01-2008, 17:19 »
hallo luitjes we waren bijna bij de boot  toen we t bericht van de fam kregen KLOTE!!!!!!!!!!
maar n ieder die n beetje politiek op de hoogte is weet dat onze vrind Goerge Bush weer wat klaar gekregen
heeft lees schocktrine maar s wij gaan de Sierra maar s dunnetjes overdoen gr Theo en de Boys

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #35 Gepost op: 04-01-2008, 17:37 »
ik hoorde et mn vader vanmorgen zeggen maar ik wilde em eerst niet geloven. toch bleek het zo te zijn. echt zwaar klote! jammer dat ik het niet kan zien maar vooral voor de deelnemers die er maanden van voorbereiding op hebben zitten en de nodige kosten gemaakt hebben vind ik het wel triest. dan vraag je je af wat die terroristen nou willen bereiken.
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #36 Gepost op: 04-01-2008, 17:43 »
Niks terroristen, maar een laffe Dakar Organisatie.
GRR je zal maar een jaar getraind hebben als amateur en dan heb ik het nog geen eens over geld !!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #37 Gepost op: 04-01-2008, 17:51 »
"Omdat ze niet krijgen wat ze willen, gaan ze dreigen.
Omdat de situatie dan misschien uit de hand gaat lopen wordt alles afgelast.
Een stel verwende kereltjes zijn het.
Ik zou de politieke leiders aanraden geen cent meer te betalen ........"  ;)

Wat een bekend verhaal ....


De versie voor 2009 kan ik jullie ook al geven.
Door de onophoudende onrust in de wereld blijft ook de olieprijs, misschien wel kunstmatig, hoog.
Er komt een oliecrisis. Door de zogenaamd onstane tekorten kan Le Dakar 2009 ook geen doorgang vinden.

Versie 2010. Door de enorme economische groei in de wereld, met name in het oosten is er een voedselschaarste ontstaan.
In Afrika sterven verschrikkelijk veel mensen door honger. Militante bewegingen plunderen alle hulptransporten en er ontstaan geweldadige burgeroorlogen.

Versie 2011. De CO2 uitstoot neemt door de economische groei eerder toe dan af. Inmiddels zijn de roettax en slurptax zodanig hoog geworden en is het uit milieu-oogpunt sponsortechnisch geen goede policy om gemotoriseerde sporten te steunen. Le Dakar kan het financieel niet bolwerken.

Versie 2012. Door de global-warming en de daarmee gepaarde klimaatveranderingen wordt Afrika geteisterd door hevige regenval. Vele delen van het continent zijn onbereikbaar geworden.

Versie 2013. De eerste elfstedentocht wordt verreden op Lac Rose en De Friese Rayonhoofden zijn bijeengekomen om de laatste hand te leggen aan de roadbooks.
Parijs - Le Drachten wordt werkelijkheid.

Nog ff geduld......  :confused:



 
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #38 Gepost op: 04-01-2008, 17:52 »
je moet een boek gaan schrijven Inge!

 ;D ;D ;D

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #39 Gepost op: 04-01-2008, 18:23 »
Heel erg taai!!

Ik had me ook erg verheugd op het spektakel  :( :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #40 Gepost op: 04-01-2008, 18:52 »
heel mooi gesproken Inge !!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #41 Gepost op: 04-01-2008, 18:56 »
Er schijnt om 19:45 op RTL7 een uitzending te zijn over dit geheel. Een uitgebreide reportage......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #42 Gepost op: 04-01-2008, 19:02 »
Niks terroristen, maar een laffe Dakar Organisatie.
GRR je zal maar een jaar getraind hebben als amateur en dan heb ik het nog geen eens over geld !!


Sorry Gerjan, ben het niet met je eens. De organisatie heeft een zeer zware verantwoordelijkheid naar de deelnemers, de eigen organisatie, de inwoners van de gebieden waar doorheen gereden wordt en naar de publieke opinie. Als een regering een negatief reisadvies geeft kun je als organisatie dat niet zomaar naast je neerleggen. Dat zou onverantwoord zijn. Je neemt dan ondanks dat je gewaarschuwd bent de verantwoordelijkheid en dus ook aansprakelijkheid op je. Vergeet niet dat de Dakar al meerdere malen geconfronteerd is geweest met deze lui. Koentje wouters heeft de kogelgaten nog in zijn deur zitten en er zijn al in eerdere edities etappes afgelast als gevolg van dreiging. Ik ben heel erg bang dat Noord Afrika binnen enkele jaren een totaal "NOGO" gebied wordt voor toeristen en evenementen door dit soort problemen. De Franse toeristen zijn vermoord langs een realtief druk bereisde route niet ver van de hoofdstad Nouackshot door o.a. leden van de GSPC (Al Quaida). Dit is een bewijs dat deze lui zich niet meer alleen zeer diep in de Sahara ophouden waar ze relatief onbereikbaar zijn voor militairen en ver weg van de dakar karavaan maar deze nu overal in West Afrika binnen schootsafstand hebben. Ik heb mij in het verleden vaak genoeg geergerd aan de organisatie maar ik moet het eens zijn met de beslissing. Geen enkele hoeveelheid geld rechtvaardigd het in gevaar brengen van levens door deze laffe terroristen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #43 Gepost op: 04-01-2008, 19:20 »
Ik las van de week dat 40% van Spanje al aan het verwoestijnen is. Nog een klein beetje Global warmen en we kunnen in Europa een woestijnrally houden. Alles opgelost!  :stupid:
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #44 Gepost op: 04-01-2008, 19:40 »
Zometeen om 19:50 is er een extra uitzending van RTL Dakar, effe kijken dus.