Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar afgelast!!  (gelezen 8766 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #45 Gepost op: 04-01-2008, 19:41 »
Ik las van de week dat 40% van Spanje al aan het verwoestijnen is. Nog een klein beetje Global warmen en we kunnen in Europa een woestijnrally houden. Alles opgelost!  :stupid:

 ;D

Elk voordeel hep ze nadeel... we koppelen gewoon de Extramadura en Sierra y Rambla aan elkaar en dan heb je een leuk begin.

 ;D ;D

Ik baalde echter wel verschrikkelijk toen ik het vanmiddag op het nieuws hoorde. Ik ben met Inge eens, maar dan op een andere manier, dat dit voor een aandachtstrekker als le Dakar waarschijnlijk nooit meer goedkomt.

Een Heroes Legend kan vermoedelijk op korte termijn gewoon gereden worden, maar de vraag is of de organisaties dat aandurven.

Feit is, bij gebrek aan terroristisch succes in de moeder der rallies, de andere jaarlijkse rallies nu in het 'vizier' komen.

Shit :'(

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #46 Gepost op: 04-01-2008, 19:47 »
Shit,

Ik zag net op RTL7 iemand de vlag van RallyManiacs dichtvouwen.

Snif :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #47 Gepost op: 04-01-2008, 19:50 »
19.50 rtl7 extra uitzending DAKAR
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #48 Gepost op: 04-01-2008, 20:22 »
komen wel mooie rally fietsen te koop nu

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #49 Gepost op: 04-01-2008, 20:27 »
Om half elf vanavond ook weer een update op RTL7 van ruim een kwartier.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #50 Gepost op: 04-01-2008, 20:31 »
komen wel mooie rally fietsen te koop nu

ja he! ik ben benieuwd. Ben alleen bang dat iedereen daarmee zijn/haar verliezen nog een beetje goed wil maken, (wat ik ook heel goed kan begrijpen hoor!!).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #51 Gepost op: 04-01-2008, 21:11 »
kreeg er al 1 aangeboden voor 50%

Gast baalde zo vreselijk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #52 Gepost op: 04-01-2008, 21:16 »
Citaat
[message=8671103,noline]JJ@ schreef op 04 januari 2008 @ 20:26[/message]:
en zo denken wij noordelingen er over

Verslagenheid en onbegrip bij noordelijke Dakar coureurs

Gepubliceerd op 04 januari 2008, 16:19
Laatst bijgewerkt op 04 januari 2008, 17:30

Lissabon - 
Doffe ellende, onbegrip en woede vochten om voorrang bij de noordelijke coureurs. Anne Kies uitgezonderd konden ze weinig begrip opbrengen voor het besluit van de organisatie om één dag voor de start de Dakar rally af te blazen. "Een keuze van niks", brieste Johan van der Laan. "We hadden twee dagen gezeik en kopzeer vanwege die keuring achter de rug. 'Het wordt nu tijd om op de motor te stappen', zeiden we tegen elkaar. En dan wordt ineens de hele boel afgeblazen. Het gonsde de hele week al van de geruchten. Ze hadden nooit toe moeten geven aan die mensen." De motorcoureur uit Dwingeloo bedoelt daarmee de grote fabrieksteams als VW, KTM en Mitsubishi.

"Die teams hebben zich donderdag al teruggetrokken. De organisatie heeft onder druk van de grote fabrieksteams deze beslissing genomen", is ook de stellige overtuiging van zijn teammaat Robert van Olst.
De motorcoureur uit Erm had kosten noch moeite bespaard om zijn debuut in de woestijnrally te vieren. Een half jaar voorbereiding valt in duigen. Hij vindt het "een zeer domme keus" van de organisatie. "Ze hebben zich laten leiden door een paar van die idioten van Al Qaida. De rally is nu ten dode opgeschreven. Ik vrees dat er volgend jaar geen Dakar meer is. Wie weet gooien ze volgend jaar wel een bommetje. Welke sponsor durft hier nog zijn geld in te steken?"

Herwin de Roo (41) uit Stadskanaal zou eveneens debuteren op zijn Yamaha. "Dit is een drama", zucht hij. "Iedereen is er ziek van. Ik begrijp dat veiligheid voor alles moet gaan, maar het is toch triest dat een paar terroristen die met een geweer zwaaien zoveel macht hebben dat ze zo'n groot evenement naar de knoppen kunnen helpen." Ik wil nog een keer de Dakar rally rijden, maar vrees dat de kracht van het fenomeen Dakar er nu wel uit is. Ik laat eerst alles tot bezinking komen."

Jack Brouwers uit Een-West zou dit seizoen met een assistentietruck meerijden. Hij koesterde snode plannen voor volgend jaar om zich aan de wedstrijd te wagen, maar twijfelt nu ernstig. "Ik denk dat ik in de zomer de 17?daagse rally St. Petersburg-Peking ga rijden. Als dat doorgaat zie ik af van de Dakar rally." Trucker Anne Kies uit Appelscha was de enige die begrip kon opbrengen voor de organisatie. "Het is natuurlijk een ramp, maar ze doen dit niet zomaar. Wij weten niet wat er achter zit."

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #53 Gepost op: 04-01-2008, 22:29 »
Ja we zullen het natuurlijk nooit zeker weten, maar de organisatie zal hier ook van balen (mega understatement).
Het is natuurlijk verschrikkelijk voor iedereen die de Dakar een warm hart toe draagt, maar ik vind het toch van kwaliteit getuigen dat een organisatie ondanks alle stress en adrenaline uiteindelijk de meest drastische beslissing durft te nemen.
Het is toch 1000x gemakkelijker om de lopende trein door te laten denderen en lekker mee te gaan in datgene wat iedereen verwacht.
Ik denk dat de meeste mensen zich niet realiseren wat terroristische dreiging werkelijk betekend.

Tja en dan de timing.... wellicht gedacht en gehoopt dat als de grote teams zich terugtrekken er een minder pompeuze stoet door Africa zou trekken.
Maar het zou mij ook niks verbazen als er weer flinke onderhandelingen zijn gevoerd (financieel) die een Dakar organisatie niet kon opbrengen. Reken er maar op dat er achter de schermen veel gebeurd is.
En laten we wel wezen, of de rally nu vandaag of vorige week zou zijn afgelast, het maakt eigenlijk niet heel veel uit.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #54 Gepost op: 05-01-2008, 01:23 »
Gelukkig ben ik maar simpel en hoef ik niet zulke beslissingen te nemen in mijn werk ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #55 Gepost op: 05-01-2008, 10:33 »
Ik denk dat de volgende Dakar sowieso anders georgansieerd gaat worden.

Routeuitzetters zullen diverse scenario's gaan verkennen en in kaart brengen, zodat Al Qaida zich niet kan concentreren op één route.

De roadbooks en dus de routes zullen geheim gehouden worden. De laatste stages vlak bij Dakar zullen onder zware bewaking van militairen gereden worden.

Vervolgens raad ik alle mannen (geen vrouwen?) die de Dakar een warm hart toedragen hier in te schrijven zodat de volgende Dakar goed beveiligd kan worden!

De Franse inlichtingendienst zal ook wel een grotere rol gaan spelen bij de voorbereiding en monitoring tijdens de rit.

Tja, en hoe dat met de persfotografen moet gaan? Hoe kunnen die nu tijdig op een mooi stekkie komen zonder dat ze de route kennen? Helicopter?

Wat denken jullie?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #56 Gepost op: 05-01-2008, 10:35 »
Ja we zullen het natuurlijk nooit zeker weten, maar de organisatie zal hier ook van balen (mega understatement).
Het is natuurlijk verschrikkelijk voor iedereen die de Dakar een warm hart toe draagt, maar ik vind het toch van kwaliteit getuigen dat een organisatie ondanks alle stress en adrenaline uiteindelijk de meest drastische beslissing durft te nemen.
Het is toch 1000x gemakkelijker om de lopende trein door te laten denderen en lekker mee te gaan in datgene wat iedereen verwacht.
Ik denk dat de meeste mensen zich niet realiseren wat terroristische dreiging werkelijk betekend.

Tja en dan de timing.... wellicht gedacht en gehoopt dat als de grote teams zich terugtrekken er een minder pompeuze stoet door Africa zou trekken.
Maar het zou mij ook niks verbazen als er weer flinke onderhandelingen zijn gevoerd (financieel) die een Dakar organisatie niet kon opbrengen. Reken er maar op dat er achter de schermen veel gebeurd is.
En laten we wel wezen, of de rally nu vandaag of vorige week zou zijn afgelast, het maakt eigenlijk niet heel veel uit.

Helemaal mee eens: d'r zal heel wat diplomatie aan te pas gekomen zijn. Als je dan als organisatie 'zelfmoord' moet plegen...

Ze zullen het vast gisteren pas gezegd hebben omdat ze tot het laatst toe opties open hebben willen houden. Zoiets las je niet zomaar af. Ik vrees dat wij het echt verhaal nooit te weten komen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #57 Gepost op: 05-01-2008, 10:38 »
psies: wij zullen het nooit weten!

Zo heeft de  franse regering ook baat bij deze extremisten in de Sahara, immers gebruiken de fransen grote delen nog steeds al militair oefenterrein, terwijl het niet van hun is; en dan is het maar mooi dat daar niet te veel mensen komen.... en zo meer politieke redenen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #58 Gepost op: 05-01-2008, 10:50 »
De organisatie van de rally zal als laatste van alle opties denken aan afgelasten en er zal ook echt wel aan gewerkt zijn om het wél door te laten gaan. Een organisatie organiseert niet iets om het niet door te laten gaan. Niet door laten gaan betekent een groot financieel probleem, want er zijn al véél kosten gemaakt, en verlies lijden wil je niet als orga, toch?

Het is jammer dat het zo moet, en vind zelf de organisatie niets te verwijten. Zelf vind ik het jammer, ik mis een mooi evenement op TV. De deelnemers hebben een groter probleem, die missen niet twee weken entertainment op TV, maar een klap geld en tijd die ze hebben geïnvesteerd in de voorbereiding...

ik ga wel zappen.. Ook leuk  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #59 Gepost op: 05-01-2008, 10:53 »
Ik hoop dat ze op RTL7 met de vrijgevallen zendtijd wat leuke historische beelden van de Dakar ophalen.

Offtopic: Voor de mensen die iets vergelijkbaars als Dakar willen zien, dan is het leuk om via Torrent de film/documentaire 'From dust to glory' te downloaden.