Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar afgelast!!  (gelezen 8775 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #15 Gepost op: 04-01-2008, 13:45 »
Hoop dat het geen consequenties heeft voor de heroes legend. Die gaan ook door mauretanie volgens mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #16 Gepost op: 04-01-2008, 13:47 »
Slechtere thuiskomst van de vakantie had ik me niet kunnen wensen... :-[ :-[
Kun je wel zeggen zeg..... wat ...! >:( :(
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #17 Gepost op: 04-01-2008, 13:48 »
BALEN!!!  Mijn lijf is nog zo gammel dat TV kijken zo ongeveer het enige is wat ik kan. Had mij er erg op verheugd, Maar het is natuurlijk nog veel meer balen voor de deelnemers en medewerkers.  :(  :(  :(  :(  :(  
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #18 Gepost op: 04-01-2008, 13:51 »
KILO UTRECHT TANGO met hoofdletters. Wat moet ik nu met m'n avonden de komende weken :(  :(

Gelukkig hep ik de DVD'tjes van Erwin nog :-\

Errug jammer!!!!

GJ :'(
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #19 Gepost op: 04-01-2008, 13:52 »
Bizar dit zeg en dit door een paar van die................... >:( :-X

frank
fka Fr@nk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #20 Gepost op: 04-01-2008, 13:57 »
Shit. Jammer van een jaar werk en voorbereding voor alle teams, profs en amateurs, voor niks elke dag naar de sportschool, kapitalen aan je motor/auto/truck uitgegeven, Ik vermoed dat de berichten wel heel erg bedreigend zijn, als de organisatie deze beslissing durft te nemen.... 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #21 Gepost op: 04-01-2008, 14:02 »
Dit komt voor mij toch wel als een donder op een heldere dag  :(

Dit is een domper voor iedereen, en wat een geld verspilling  :confused:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #22 Gepost op: 04-01-2008, 14:11 »
De organisator van de Dakar Rally, A.S.O., heeft een verklaring uitgegeven over het afgelasten van de rally.
Na verschillende keer overleg te hebben gepleegd met de Franse overheid - en met name met het Ministerie van Buitenlandse Zaken - heeft de organisatie op basis van van de voorgelegde argumenten besloten de Dakar Rally 2008 te af te gelasten. De rally zou van 5 tot 20 januari van Lissabon naar Dakar gaan.

Als gevolg van de huidige politieke spanning, de moord op vier Franse toeristen op 28 september door de aan Al Qaida-gelieerde Islamic Mahreb en de directe bedreigingen aan het adres van de rally door terroristische groeperingen kon de organisatie geen andere beslissing nemen dan het evenement te cancellen.

De belangrijkste verantwoordelijkheid van de A.S.O. is de veiligheid van de inwoners van de bezochte landen, de professionele deelnemers, amateurs, assistentiepersoneel, journalisten en volgers. A.S.O. wil daarom benadrukken dat er op het gebied van veiligheid nooit concessies worden gedaan.

A.S.O. veroordeelt de terroristische dreiging die een streep haalt door een jaar van keihard werken, verbondenheid en passie van alle deelnemers en betrokkenen bij de grootste offroad-rally ter wereld. Ondanks de frustratie en teleurstelling, met name in Portugal, Marokko, Mauritanië en Senegal en de economische consequenties voor deze landen gaat de A.S.O. door met het wijzen op de belangrijke waarde van grote sportevenementen en blijft het door Actions Dakar, dat vijf jaar geleden werd opgericht samen met SOS Sahel International, betrokken bij de ontwikkeling van dit deel van Afrika.

De Dakar Rally is een symbool en niets kan dat vernietigen. De afgelasting van de Dakar Rally 2008 brengt geen gevaar voor de toekomst van de rally. Voor 2009 zal A.S.O. alles uit de kast halen om een nieuwe evenement voor alle liefhebbers van de offroad sport te organiseren.


DOC: communiqué ASO

Offline member

  • Hosternokke!
  • *****
  • Berichten: 169
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #23 Gepost op: 04-01-2008, 14:19 »
Ongeloof..................tis dus echt waar  :(
We blijven gazzzzzzzzzzzz geven!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #24 Gepost op: 04-01-2008, 14:31 »
Typisch weer een gevolg van zinloos geweld! Wat een drama voor de deelnemers en de teams, wat balen voor ons als liefhebbers.  :'(
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #25 Gepost op: 04-01-2008, 14:40 »
Ik hoor 't net en dacht echt dat ik in de maling werd genomen :'(
Ik heb echt te doen met al die deelnemers, verschrikkelijk voor ze.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #26 Gepost op: 04-01-2008, 14:43 »
Echt verschriklkelijk balen voor alle deelnemende teams.Die het hele jaar alles hebben opgeofferd om goed voorbereid aan de start te staan!  :(

Hopenlijk krijgt ieder z'n inschrijfgeld terug of krijgt men een garantie om volgend jaar te kunen starten.
Bikes en auto's een jaartje in de mottenballen en in 2009 weer knallen.  ???

PS;Naar het schijnt zit -ook hier weer-El Qauida achter... ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #27 Gepost op: 04-01-2008, 14:57 »
Zit in het perscentrum foto's van vandaag te uploaden. Is echt een drama hier, wat zich afgespeeld heeft. Vraag is wat dit voor impact heeft. Deelnemers krijgen wel hun inschrijfgeld terug, maar dat is het dan wel.
Voor ons persteam ook wel een klein drama, na alle investeringen in tijd die we er in gestoken hebben.
Als er een negatief reisadvies is, is de verzekering ook niet geldig, en dat zou het einde zijn voor ASO als de rally door zou gaan.
Teams zijn aangeslagen, vooral voor de amateurs is de klap groot. Maanden werk naar de kloten....
Volkswagen en Mitsubishi waren vanochtend al vertrokken, wij wisten het ook om half tien. Kun je gewoon niet geloven...... Met werk voor Honda en KTM en de NL deelnemers hadden we het dit jaar heel goed voor elkaar, de site liep ook super met dank aan Ferd en Gert-Jan, erg zuur dat het dan zo moet aflopen....

Mssl Mars
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #28 Gepost op: 04-01-2008, 15:18 »
Klote Mars, ik baal met je mee... :'( :'(
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #29 Gepost op: 04-01-2008, 15:55 »
Godverdegodver, stelletje kutterroristen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)