Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: forum probleempjes  (gelezen 2277 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
forum probleempjes
« Gepost op: 04-01-2008, 20:17 »
De laatste tijd kan ik niet via de hoofdpagina (allroadmanics.nl) hij gaat dan in een loop. Net bleef hij in een loop hang toen ik een antwoord verzond. Ben ik de enige (lees het ligt aan deze computer) of hebben meer mensen er last van?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: forum probleempjes
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2008, 20:21 »
Is een bekend probleem, is onder de forum moderators/beheerder al besproken.
volgens mij hebben we er allemaal last van.

hopelijk kan Ferd er een oplossing voor vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: forum probleempjes
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2008, 20:35 »

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: forum probleempjes
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2008, 21:20 »
Er gebeuren volgens mij een paar dingen die niet kloppen (beetje technisch).

Normaal roepen we aan: http://www.allroadmaniacs.nl/index.php , dit gaat in de meeste gevallen goed, en dan komen we op het forum terecht.

Het komt echter weleens voor dat die pagina "index.php" niet gevonden kan worden (drukte op de server in het algemeen gok ik). Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet.


Snap je?  ;)


Oplossing is volgens mij een "index.html" in de root van de webserver, die een location replace doet naar "index.php" maar wel met een wachttijd van twee of drie seconden anders kun je nog steeds het lawine-effect krijgen dat we nu soms hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: forum probleempjes
« Reactie #4 Gepost op: 04-01-2008, 22:43 »
hmmmm,dacht al dat het mijn computer was 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: forum probleempjes
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2008, 22:50 »
Als de .HTML bij mij fout gaat, dan doet de .PHP het ook niet....

Een vertraging in de redirect lijkt me zowiezo geen slecht plan. Anders genereert 1 computer al 15 requests per seconde, als het al niet meer is.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: forum probleempjes
« Reactie #6 Gepost op: 05-01-2008, 00:20 »
Er gebeuren volgens mij een paar dingen die niet kloppen (beetje technisch).

Normaal roepen we aan: http://www.allroadmaniacs.nl/index.php , dit gaat in de meeste gevallen goed, en dan komen we op het forum terecht.

Het komt echter weleens voor dat die pagina "index.php" niet gevonden kan worden (drukte op de server in het algemeen gok ik). Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet. Dit levert een 404 error op, file not found. Er is op de webserver een custom errorpagina gedefinieerd die wanneer een bestand niet gevonden wordt je geredirect wordt naar ïndex.html. Deze bestaan niet.


Snap je?  ;)


Oplossing is volgens mij een "index.html" in de root van de webserver, die een location replace doet naar "index.php" maar wel met een wachttijd van twee of drie seconden anders kun je nog steeds het lawine-effect krijgen dat we nu soms hebben.

Dat is ook mijn gedachte geweest en dus ook al uit getest. De 404 stuurt in ieder geval niet door naar een index.html, de index.html heeft doorgestuurd naar de php met een vertraging maar dat heeft het probleem niet verholpen. Okee, het ging iets langzamer dan nu, het is trouwens een 500 die gegenereerd wordt, dus puur serverfout.
Wat ik kan gaan maken om het beeld anders te maken is een index.html met een leuke afbeelding ( :-X) en een refresh van een minuut of zo.

De hoster kwam met de oplossing om het forum naar een andere server te verplaatsen, zijn bekend met het probleem, alleen niet met de oplossing anders dan verhuizing. Over dat verplaatsen moet ik even diep gaan nadenken, er zit natuurlijk meer aan vast dan alleen even wat bestandjes schuiven (o.a. mailrecords e.a. naar buiten verwijzende services)
Zolas het nu echter loopt is geen doen, dus een oplossing moet er komen, en daar wordt dus aan gewerkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: forum probleempjes
« Reactie #7 Gepost op: 07-01-2008, 13:10 »
Ik hoop dat er een snelle oplossing komt voor het probleem. Ik heb net een hele posting opnieuw mogen doen door zo'n probleem. Dat vind ik jammer.

Als daar behoefte aan is wil ik graag meedenken over de oplossing - ik kan me niet voorstellen dat het heel lastig is.

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: forum probleempjes
« Reactie #8 Gepost op: 07-01-2008, 21:32 »
Ik weet niet wat jullie vandaag ervaren??? maar ik merk wel dat er iets veranderd is.

Het duurt nu nog veeeeel langer voordat ik met succes kan inloggen :-(

Succes Ferd, blij dat ik geen verstand heb van Bill Gates
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: forum probleempjes
« Reactie #9 Gepost op: 08-01-2008, 13:47 »
.... nou ik heb nergens last van. Af en toe die refresh loop, maar effe switchen naar tweakers.net en weer terug is meestal voldoende.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: forum probleempjes
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2008, 10:34 »
Ik heb de laatste weken problemen met het forum. Vanaf beide PC's thuis kan ik meestal alleen de hoofdpagina bekijken, als ik daarna iets komt ie in een loop terecht en zie ik niets meer. Soms gaat het even goed, maar iets posten gaat bv al helemaal niet. Zowel niet via IE 7 als via Firefox. Dit is de enige site waar ik daar last van heb. Lijkt me sterk dat het aan de provider ligt, toch (Chello). Op mijn werk, via IE 5 geen enkel probleem. Ik ben geen kenner van dit soort problemen. Heeft het zin als ik wat preciezer omschriijf wat er allemaal fout gaat, of is dit een bekend probleem?

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: forum probleempjes
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2008, 10:58 »
Hier werkt het feilloos , maar ja , om nou allemaal hier te komen maniaccen......

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: forum probleempjes
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2008, 12:36 »
Citaat
en daar wordt dus aan gewerkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: forum probleempjes
« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2008, 19:27 »
Hangt er soms iets in de lucht ??!!

Op DRIE fora waar ik zit zijn er dingen gaande betreffende problemen met het forum,
men gaat veranderen van provider of upgraden naar de nieuwste versie.

Zou dat soms aan mij liggen...... ???

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: forum probleempjes
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2008, 21:12 »
Hier is besloten om een virtuele server te gaan huren. Een eigen gedeelte, geen gezeik met vertragingen door andere sites. Voorlopig delen we de server met de TCN (Transalpclub) en nog twee kleine sites die niets doen. Moet dus wel beter gaan lopen. Het kost alleen nog een weekje om het geheel goed ingeregeld te hebben, en dan te verhuizen. Ik probeer de verhuizing in de ochtend te doen, dan is het hier toch rustiger dan op de rest van de dag, denk ik zo........