Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Colorado als opvolger 60CX?  (gelezen 2698 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Colorado als opvolger 60CX?
« Gepost op: 11-01-2008, 21:18 »
Dit ziet er goed uit! Alles wat de 60CX kan +
"built-in worldwide basemap with shaded relief"
Resolutie van 240x400 (60CX = 160x240) en 64K kleuren (laatste weet ik niet zeker)
En bitmap-kaarten (luchtfoto's) kan hij volgens mij ook. 
De 400t versie kan zelfs
"in case you’re wondering how steep that hill really is, Colorado’s 3-D map view helps you visualize your surroundings — giving you a better perspective of the elevation."
Ik ben akelig benieuwd. Duurt helaas nog even voordat hij te koop is.

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=145&pID=11019
http://www8.garmin.com/ces/colorado/index.html

edt: Een test in GPS magazine:
http://www.gpsmagazine.com/2008/01/garmin_colorado_400t_review.php



Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2008, 11:06 »
Dat ziet er mooi uit. Die wil ik wel een keer in het echt bekijken of het wat is

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #2 Gepost op: 05-03-2008, 08:59 »
Dit ziet er goed uit! Alles wat de 60CX kan +
Duurt helaas nog even voordat hij te koop is.

De Colorado ziet er heel mooi uit, kan meer en is errug duur. Gaat in Europa rond de 600 Euro kosten. Voor de bass uitvoering.
Het kaartenpakket van Garmin is ook groot.
Maar ik wacht toch tot er een aantal reviews zijn en blijkt dat het t.o.v. de 60Csx een echte duidelijke verbetering is.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #3 Gepost op: 05-03-2008, 09:15 »
Euhhh,
ik heb op de Garminsite een vergelijking gemaakt.
Tussen de 60CSX, Colorado en de Vista Legend en misschien dat er een andere, snellere, chipset in zit maar het enige wat zo op het eerste gezicht verschilt is de schermresolutie. Die is groter ???

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #4 Gepost op: 05-03-2008, 19:35 »
Op zich is een hogere schermresolutie natuurlijk absoluut geen nadeel. Maar als dit de enige meerwaarde is naast de 3d weergave pas ik voorlopig nog even. Ik ga eerst maar even m'n 60Cx harsen denk ik, zitten een aantal scheurtjes rond de bevestigingsknop en schroefjes. Notter wil geen dummy meer verkopen (zou m'n derde al worden), ze willen hem natuurlijk wel zelf repareren (kwanta kosta??). Misschien nog een mailtje richting Sailtron eraan wagen voor wat spareparts. Misschien doen die minedr moeilijk, hoewel ik dat betwijfel.

De Vista is denk ik interessanter. Hij is kleiner, lichter, maar wel het zelfde scherm als de 60. Kost ook een end minder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #5 Gepost op: 05-03-2008, 19:39 »
voor 'op de weg' routenavigatie: Gewoon nog even wachten: dan hebben alle mobieltjes een ingebouwde GPS met een 5 seconden coldstart!

als dat wat meer gemeen goed is komt er vast en zeker een hele serie 'randapparatuur' die je weer vanuit die telefoon kan sturen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #6 Gepost op: 07-03-2008, 17:42 »
Voor wintersport lijkt me de 3d functie enorm handig.

Ik heb gezocht naar wintersport topo maps oid maar niet kunnen vinden. Wel vond ik informatie dat in Morzine/frankrijk eigen gps apparaten verhuurd met 3d weergave  van de piste.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2008, 19:41 »
Voor een aantal landen kun je die opo/3d kaarten los kopen bij Garmin; sommige landen kun je alleen kopen als je een resident bent (Frankrijk dacht ik bijvoorbeeld). Heb o.a. voor Duitsland en Belgie die kaarten in mijn 276C zitten.
Groetjes,
Aernoudt

* XTZ 750 Super Tenere *

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2008, 20:55 »
topokaarten, ja, en met hoogtelijnen idd, maar 3D zijn die niet hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #9 Gepost op: 20-04-2008, 22:14 »
De Colorado komt als slechtste uit de test:



Lachuh :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #10 Gepost op: 20-04-2008, 22:40 »
Tja.. als die Garmin zegt: "hold-level" en je hebt dus je magnetisch compas aan staan, en je zwaait het ding dan alle kanten op... dan heb je het niet begrepen.

Bekend verschijnsel: Complexer apparaat en meer functies... kost je meer tijd om te leren kennen en goed te gebruiken.

coordinaten opzoeken op de kaart, werkt, als je dichtbij zit. Niet meer als je geen idee hebt waar op de wereld ze ongeveer liggen moeten...

etc
lache idd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #11 Gepost op: 20-04-2008, 23:10 »
Toch heb ik, wel het idee dat m'n garmin 60 cx met geheugenkaart ondanks de snelle procesor, langzamer en minder precies is dan mijn eerste 60c zonder geheugenkaart.
Deze heeft toch snelle reen "fix" en is vaak naukeuriger dan de 60 cx.
Het wil dus niet altijd zeggen dat een nieuwer apperaat ook beter is dan zijn voorganger.
Uiteraard zijn er wel altijd meeer mogelijkheden e.d. Maar mijn oude 60c blijft het vast nog wel ff doen.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2008, 11:59 »
Ik heb sinds kort zo'n colorado.

Word of advise:
Als zumoroloog weet ik wel wat van GPS'en. Maar de menustructuur van de Colorado vraag toch een behoorlijke gewenning. Ook (misschien zelfs zeker) als je de 60Cx of 276 knoppen gewent bent.

Heb je dus wat affiniteit met electronica en is ermee "spelen" jouw ding: Prachtig apparaat!
Anders doe je er misschien verstandig aan om te blijven bij wat je gewent bent.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2008, 12:37 »
De Colorado heeft last van epilepsie, naar het schijnt :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Colorado als opvolger 60CX?
« Reactie #14 Gepost op: 25-04-2008, 23:05 »
och, ik ken maar weinig mensen die ALLE menu's in de 60Csx weten te vinden... dus zo vriendelijk vind ik hem niet. Maar alles went he...