Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Sleutelen op niveau  (gelezen 2257 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Sleutelen op niveau
« Gepost op: 26-01-2008, 22:58 »
Hoi allen,

Ik ben vrij lang en moet de MT van mijn zoontje weer in mekaar schroeven en ik heb geen heftafel te beschikking.
Om mijn rug / knieƫn te sparen had ik gedacht om de MT meer op hoogte te zetten.
Bokje eronder vind ik nog niet hoog genoeg.
Iemand nog een tip ?

Leo

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2008, 23:20 »
ik sleutel altijd heel lekker op m'n stoelje op wieltjes. Ik heb een vrij eenvoudige versie maar denk zelfs dat ik is een wat mooiere ga kopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2008, 00:04 »
http://link.marktplaats.nl/126257827

Tilt ook je BIG ;)
Evt blokken onder de MT en met spanbanden vast.. stoeltje er bij, biertje.. muziekje..slijptol ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2008, 00:49 »
Maximaal 420mm is ook niet genoeg voor Leo.

Hmmz, sja. Toen ik nog MT reed deed ik alles met bierkratjes. Geen geld om wat fatsoenlijks te kopen, dat zat ik de (ex-)inhoud van die kratjes. Stuk of drie eronder, en het ding erop tillen. Lukt makkelijk met 2 man. Spanbandjes naar de plafondbalken tegen omvallen, en klaar was DaBit (nouja, dan kon-ie beginnen).

Geen bierkratjes? Dan wat anders pakken, het is al gauw goed. Zo'n MT is niet zo zwaar.

Of je koopt een motorbrugje bij de Cranenbroek in Schijndel. Kwaliteit is een beetje slapjes, maar daar is de prijs ook naar. Voor incidenteel sleutelen aan de MT/Honda/Big zullen ze best wel voldoen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #4 Gepost op: 27-01-2008, 01:21 »
als LEO plafondbalken heeft en spanbanden kan hij hem gewoon op hijsen en die MT tegen het plafond hangen..
Maar maak me een beetje zorgen over zoontjes MT, hoe zat dat nu met het olie filter vervangen van de BIG? zijn gewoon 3 boutjes  los maar toen?  :D iets met geen gebruiks aanwijzing bij de momentsleutel? :D 
PS LEO heeft iwan je BIG al na gekeken? ben morgen in de buurt dus als je wil kan ik de kleppen, balansasketting en filter voor je doen ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #5 Gepost op: 27-01-2008, 09:01 »
de belangrijkste investering voor comfortabel sleutelen is toch echt een heftafel alles doen op de hoogte die jou past :D
bel eens naar :Bagijn gereedschappen bv
Pauvreweg 5
4879 NA
Etten leur
tel 076 502 26 66
 heeft er nog 1 staan uit de nopponforum aanbieding :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #6 Gepost op: 27-01-2008, 11:20 »
Maar maak me een beetje zorgen over zoontjes MT, hoe zat dat nu met het olie filter vervangen van de BIG? zijn gewoon 3 boutjes  los maar toen?  :D iets met geen gebruiks aanwijzing bij de momentsleutel? :D 

 :( ja, deze voelde ik al aankomen :P

PS LEO heeft iwan je BIG al na gekeken? ben morgen in de buurt dus als je wil kan ik de kleppen, balansasketting en filter voor je doen ;)

We zijn bezig met een carnavalskar dus er is nu even geen ruimte om te sleutelen maar toch bedankt voor het aanbod !

Als de ckar weer weg is wilde ik gaan beginnen aan de MT.
Geld voor een heftafel is er voorlopig nog niet vanwege het afbouwen van de aanbouw dus ik ben op zoek naar een verry low budget oplossing waardoor de MT op hoogte komt.
Het zal een combi van kratjes en spanbanden gaan worden vrees ik  :-\

Thx voor de antwoorden.

Leo


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #7 Gepost op: 27-01-2008, 11:48 »
een gat graven inde schuur? dan sta jij lager en kom je op niveau vande MT?

en idd boutjes aandraaien met of zonder moment sleutel?? slijptol??

maar ik zeg verder niks.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #8 Gepost op: 27-01-2008, 11:51 »
Een vriend van me heeft een heftafel, die hij niet meer gebruikt. Misschien is het wat voor je. ik zal je een pb-tje sturen met zijn nummer.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2008, 15:48 »
Enige wat ik je kan aanraden is een heftafel, je bent ook al zo`n lange drel en dan is sleutelen op niveau wel handig.

Vanochtend een GS een grote beurt gegeven, wat ben ik dan toch blij met m`n Autec hefbrug. Verzonken in de vloer en dan 1.20 hoog heffen, die brug is elke cent waard geweest en nog.

Moet je je voorstellen dat je dit allemaal op je knieen moet doen:
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2008, 21:39 »
Gewoon naar mij komen, ik heb nog een mooie heftafel  :P
  'ik heb ginne rooie, maar 'k ben hartstikke rijk!'

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2008, 23:50 »
Moet je je voorstellen dat je dit allemaal op je knieen moet doen:

Kwist niet dat bij een grote beurt van de GS ook iedere keer de koppelingsplaten vervangen moesten worden ?
 ;)  ;)

Zo`n brug staat ook hoog op de verlanglijst maar de pingels ontbreken de komende tijd.

Leo



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2008, 18:06 »
Kwist niet dat bij een grote beurt van de GS ook iedere keer de koppelingsplaten vervangen moesten worden ?
 ;)  ;)

Zo`n brug staat ook hoog op de verlanglijst maar de pingels ontbreken de komende tijd.

Leo
De Macro heeft ze nog wel eens in de aanbieding.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Sleutelen op niveau
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2008, 23:03 »
ik heb er ook nog een overstaan 8)