Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trajectcontrole A2  (gelezen 8130 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #15 Gepost op: 29-10-2008, 17:39 »
Nee, het gaat hier om een tracect controle waarbij de sensoren achter de verkeerborden hangen, en dus jouw voertuig van achteren vastleggen. Het gaat hier overigens om een 80kmpu trajectcontrole....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #16 Gepost op: 29-10-2008, 19:26 »
Ik heb dat  van de nummerborden nog eens opgezocht. Het volgende is hiermee het geval. Bij automatisch betalen voor het rekeningrijden moeten gegevens dubbel gecheckt worden, dus nummerplaat voor en achter. Als motorrijder kan je dus niet automatisch betalen, krijg je daarom een acceptgiro thuis. Je snapt het al, die is natuurlijk duurder.

Of hebben jullie nog de vertrouwen dat we niet  gaan rekeningrijden?

Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #17 Gepost op: 30-10-2008, 11:54 »
Ze moeten gewoon kijk- en luistergeld invoeren voor de auto's (ja, er zijn zelfs mensen die gewoon het nieuws zitten te kijken op Nederland 1 in de file).

Het is simpel, logisch en geldt niet voor motoren :D

Of TomTomToeslag, dat lijkt me ook iets moois. Er is vast wel een ambtenaar die iets onzinnigs kan uitkramen als "de B-wegen en de bloempjes hebben meer milieudruk door het TomTomSluipverkeer". De garantieregistraties op het hoofkantoor van TomTom en Sailtron/Garmin zijn al in beslag genomen tijdens een recente inval van de FIOD. Iedere automobilist moet door deze nieuwe wetgeving vervolgens bewijzen dat hij/zij geen GPS in de auto heeft...en de forfaitaire aanslagen rollen via het CJIB zó je bus in ::)

We zullen nog heel wat verwarde pogingen zien van Robin Hood Bos om het verlies van de kredietcrisis bij ons te komen compenseren...

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #18 Gepost op: 30-10-2008, 16:42 »
Grappig, maar wel opmerkelijk. Ik rij regelmatig gemiddeld met 80 - 83kmpu gps snelheid over traject controle met het koekblik, nog nooit boeite binnen gehad.

Met de motor wissel ik van baan precies onder de sensoren en tussen de registratie vlakken door. Tientallen keren gedaan met 100kmpu en nog nooit een boete gehad. Het gaat hier om het A12 traject van de Utrechtse baan naar het Prins Clausplein.

Ik rij ook altijd 123 op de GPS, das 130 op de teller van de auto. maar nog nooit boete voor gehad op 120 stukken.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #19 Gepost op: 30-10-2008, 18:49 »
wat een boefje ben je toch

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #20 Gepost op: 30-10-2008, 21:30 »
Ze moeten gewoon kijk- en luistergeld invoeren voor de auto's (ja, er zijn zelfs mensen die gewoon het nieuws zitten te kijken op Nederland 1 in de file).

Filebelasting!
File staan is slecht voor milieu, dus een bekeuring is dus zwaar gepast. Pakkans 100% want dan staan we goed stil voor de foto. Scheelt ook dure investeringen die nodig zijn om rekeningrijden "mogelijk te maken.

Ik heb ook enkele bekeuring met de aanhanger op of nabij trajectcontroles. Keurig 100 waar je 100 mag, maar kennelijk zien ze de aanhanger?? Wel vreemd want op de terugweg had ik m ook ieder keer keurig op de cruise control op 100 en geen bekeuringen. Zou dit per trajectcontrole kunnen verschillen ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2008, 08:32 »
ja dat heb ik ook gehad
ze meten de lengte  zit een progammatje in die dat herkend
bij de bdm rit had ik hem ook s-ochtends en s-avonds maar ik reed iets harder
je hebt altijd baas boven baas ;)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #22 Gepost op: 31-10-2008, 11:43 »
Of hebben jullie nog de vertrouwen dat we niet  gaan rekeningrijden?
Ik ga niet rekeningrijden in ieder geval. Ik kan liggend met mijn voeten de plaat afdekken. Is tevens beter voor het milieu, ivm verbeterde stroomlijn.
;)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #23 Gepost op: 31-10-2008, 11:45 »
Ik rij trouwens ook std 3 km te hard (op de GPS) en dat lukt.

Dat van de aanhanger was ik ook al door schade en schande achter gekomen, is idd de lengte. Veel campers (die harder dan 80 mogen) krijgen hier trouwens ook bekeuringen voor. bron ANWB blaadje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #24 Gepost op: 31-10-2008, 13:03 »
Ik zal een een aanhanger achter de Smart hangen ...
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #25 Gepost op: 01-11-2008, 20:13 »
Dat van de aanhanger was ik ook al door schade en schande achter gekomen, ...

Pijnlijk hé! Zeker als het om een 120kmpu stuk gaat... :'(

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #26 Gepost op: 01-11-2008, 20:27 »
Pijnlijk hé! Zeker als het om een 120kmpu stuk gaat... :'(
Mwah, het was 84 km/u na correctie.
Op de terugweg na de vakantie. In Frankrijk mag je 130 met de ahw, in Belgie 120. En in NL 80.
Ik was al bijna weer geacclimatiseerd, op 4 km na.  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #27 Gepost op: 02-11-2008, 10:33 »
Ik helaas niet, ritje na appie koste me ineens 270 euro extra...

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #28 Gepost op: 02-11-2008, 19:11 »
Ik helaas niet, ritje na appie koste me ineens 270 euro extra...
He? Hoe de vuc kan dat nou?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Trajectcontrole A2
« Reactie #29 Gepost op: 02-11-2008, 20:52 »
120 waar je met een kar 80 mag. 40 kmpu te hard...dan loopt het aardig op heb ik gemerkt  :'(

Om 12uur snachts heb je niet zo'n zin om 80 te rijden waar iedereen 120 rijdt, en als ze de borden traject controle niet verlichten zie je die ook niet  :-X