Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorbeurs 2008  (gelezen 5347 keer)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #15 Gepost op: 01-02-2008, 13:08 »
Ga je mond spoelen joh!
Ja, ik sta er zelf nog verbaast van dat ik mij dit hoor zeggen. Maar toch is 't zo! 21' voorwiel, geen hangtieten, meer pk's minder kilo's en wat doet honda? Transalp ;D
Zelfs op de stand van Honda was het heel duidelijk. Alle wegmotoren in de spotlight. De crf en crossmotoren (3 stuks) in een donker hoekje half achter de vrachtwagen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #16 Gepost op: 01-02-2008, 15:44 »
De transalp vind ik ook helemaal niet verkeerd (als tourmotor..) Op Plaatje vond ik em helemaal niks.
De nieuwe TENERE helemaal TOP simpel gebouwd, weinig poepas en een scherpe prijs Mooie alroad
De GS 800 vond ik tegenvallen. Veel te complex en dan ook nog een pastic carterplaat.....
Touratech gaat goed aan deze fiets verdienen.....
De BMW 450 helemaal niet verkeerd, mooi frame!
de Adv 1200 wat comfortabel! Mooi groot scherm net een Goldwing.......

Bij Startwin van Knuiman bekeken, helemaal TOP!! En helemaal zelf ontwikkeld door StarTwin.
Binnenkort zijn dat tanks leverbaar bij ze. en er komt meer!

Ach en verder de nieuwe Fireblade wel OK en de RC8 ohhhh wat mooi!
De HP2 Sport helemaal TOP!

Kleding was vaak het zelfde behalve erg mooi dat merk uit zweden mooi allroadpak.
(Hartelman uit Hengelo is dealer van dat spul.)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #17 Gepost op: 01-02-2008, 16:07 »
XTZ660 naast een XT600 tenere uit '85

20 jaar achteruitgang. elk jaar een kilo erbij


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #18 Gepost op: 01-02-2008, 17:15 »
Zelfs op de stand van Honda was het heel duidelijk. Alle wegmotoren in de spotlight. De crf en crossmotoren (3 stuks) in een donker hoekje half achter de vrachtwagen.
Bij Suzuki viel het nog meer op: Na 3 rondjes over de stand moest ik vaststellen dat er helemaal geen offroads op de stand stonden! Achteraf zag ik dat in een andere hal bij een Suzuki exclusief dielert wel nieuwe Suzuki 2- en 4-wielers met noppen stonden. Vaag!

Maurice

Ps.: Dan was die hangtieten-stand een verademing. Stonden daar ook nog motoren zonder noppen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #19 Gepost op: 01-02-2008, 17:41 »
XTZ660 naast een XT600 tenere uit '85

20 jaar achteruitgang. elk jaar een kilo erbij



En wel een heuze 2,4 pk erbij in 23 jaar!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #20 Gepost op: 01-02-2008, 18:15 »
XTZ660 naast een XT600 tenere uit '85

20 jaar achteruitgang. elk jaar een kilo erbij
Ja.. wat jammer hè, enne wat mooi die oude Tenere.... We denken nog vaak aan terug fijne, zuinige fiets...
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #21 Gepost op: 01-02-2008, 19:39 »
op de hangtieten stand stond ook een motor zonder nopen, de hp2 sport.
bij de soes dealer denken ze dat strakke vrouwen op motoren nog aandacht trekken.

Mooie kawa gezien wel een crosser 98 kilo en genoeg vermogen.
 de 450 bmw vondt ik in het echt erg goed eruit zien


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #22 Gepost op: 01-02-2008, 21:10 »
op de hangtieten stand stond ook een motor zonder nopen, de hp2 sport.
bij de soes dealer denken ze dat strakke vrouwen op motoren nog aandacht trekken.

Mooie kawa gezien wel een crosser 98 kilo en genoeg vermogen.
 de 450 bmw vondt ik in het echt erg goed eruit zien



450 bmw is 10 kg te zwaar en het eerste jaar moet je hem echt niet kopen. Ik voorzie grooooooote problemen ermee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #23 Gepost op: 01-02-2008, 21:19 »
bij de soes dealer denken ze dat strakke vrouwen op motoren nog aandacht trekken.


was dat niet zo dan?
Hadden ze de motoren dan weg moeten laten? ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #24 Gepost op: 01-02-2008, 21:27 »
450 bmw is 10 kg te zwaar en het eerste jaar moet je hem echt niet kopen. Ik voorzie grooooooote problemen ermee
[/quote]

Ben er zo voorbij gelopen. Wat voor problemen verwacht je dan? In ieder geval lijkt het mij lastig het voortandwiel te verwisselen.

De 800GS zie ik wel als een zinnige motor. Die zal wel verkopen. En ik moet toegeven, in het echt ziet ie er niet verkeerd uit. Heb mij ook een touratech katalogus in de hand laten drukken en ik kon het niet nalaten om vast te stellen dat je er voor 625 euro aan waardeloze en totaal onzinnige aluminium afdekplaatjes voor dat ding kan kopen. Ben je voor 625 euro genaaid en dan is je motor nog een paar kilo zwaarder ook....

De tenere zie ik ook wel verkopen, maar echt vooruitgang zie ik er niet in, buiten het feit dat het er moderner uitziet. Veel te zwaar en veel te weinig vermogen. Zoals gewoonlijk bij dit soort fietsen gaat de fabrikant er niet vanuit dat dit ook daadwerkelijk in het terrein gebruikt gaat worden. Gezien de kwaliteit van het plastic...

Jammer dat de WR250R niet te bewonderen was (wel de supermoto X) en dat lijkt mij een aantrekkelijke fiets voor ons hobby-offroaders.

De Kawasaki 450 enduro stond er ook en Kawasaki blijkt te laf om er een prijs incl BPM aan te hangen.......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #25 Gepost op: 01-02-2008, 22:03 »
bmw 10 kilo te zwaar?
120 kilo rijklaar dus met benzine..........
dat zie is bij een exc 340 ook of een husqvarna.

kreeg net te horen datde bmw pas eind september in de markt komt..............

grote problemen, omdat de achterveer zo schuin staat en dat ie met dat driehokeje vast staat?
of vanwege de koppeling?

kun je je beter verklaren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #26 Gepost op: 01-02-2008, 22:16 »
25 jaar ervaring met bmw. Elk echt nieuw model van ze is het eerste jaar huilen en modificatie op modificatie.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #27 Gepost op: 01-02-2008, 23:19 »
Ik ben het gelijk met je eens! Koop nooit het eerste produktiejaar!!!!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #28 Gepost op: 01-02-2008, 23:49 »
dus een exc-r 450 of 530 2008 raden jullie af?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Motorbeurs 2008
« Reactie #29 Gepost op: 02-02-2008, 00:05 »
We hebben het nu even over BMW`s uit het eerste produktiejaar, Brommer  ;)
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer