Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg2008  (gelezen 2168 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Tuareg2008
« Gepost op: 04-02-2008, 21:12 »
Ser is hier nog weinig over gezegd.. en het was snel vol.. maar voor wie nog mee wil:

der schijnt nog een plekkie vrij gekomen te zijn bij Bennie; Zie noppenforum.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Tuareg2008
« Reactie #1 Gepost op: 09-03-2008, 19:05 »
Ik denk zelfs 2 er zijn altijd weer afzeggers wat erg jammer is!!

Wie gaan er eigenlijk allemaal van dit forum ?

wat ik weet,

Gerben, Jack met zijn kamaraad welke naam ik helaas vergeten ben.
jullie zijn verdorie wel diehards hoor !!

Ik ga deze pracht Rally vanuit mijn luie stoel volgen, off ?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Tuareg2008
« Reactie #2 Gepost op: 09-03-2008, 19:47 »
Volgens mij ging Josha ook de tuareg doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Tuareg2008
« Reactie #3 Gepost op: 09-03-2008, 19:56 »
ik ook, in mijn dromen ::), samen met nog vele anderen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg2008
« Reactie #4 Gepost op: 09-03-2008, 20:45 »

Wie gaan er eigenlijk allemaal van dit forum ?

Het EAO Team:

Dirk-Jan  RBC
Gerard
Ab
Jos v BH
Josha R
Daniel W
ikke

Martin zelf
Johan B (belg)
Dirk R (duits)
Roland S (duits)

Leuk team denk ik!  maar ook vele bekenden bij Memotours: die hebben ook weer een leuk team dit jaar!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg2008
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2008, 19:56 »
Ik ga ook weer mee in het memotours clubje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Tuareg2008
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2008, 21:46 »
Ik ga ook weer mee in het memotours clubje

Clubje ? ik vindt het een hele club geworden , hoe krijgt Bennie het allemaal geregeld , Chapau :)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tuareg2008
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2008, 11:32 »
:D Haai! Na vele malen op jullie forum te hebben gesneupt, maar es een keer aanmelden! Ga dit jaar ook weer een poging wagen in Marokko... hopelijk iets beter voorbereid dan afgelopen jaar, maar goed; dat was dan ook niet zo moeilijk... Ga weer lekker aanknoeien bij de amateurs en heb er zin in! Harm en ik gaan mee met Memo dit jaar. Leuk om een boel van jullie straks weer te zien! Groet Nienke

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg2008
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2008, 17:03 »
He, Niekster.. leuk je hiero te zien.

Ja we gaan er weer wat moois van maken he! 

Vanmorgen: Getrained.. van 9 tot 12 met de MTB, Niek moe gefiets  ;) ;D

Vanmiddag:
- nieuwe A-band, ouwe eraf, nieuwe erop.
- nieuwe V-band, ouwe eraf, nieuwe erop.
- nieuwe ketting op maat gemaakt en
- nieuw VTW en ATW gestoken.
- mooi nieuwe remschijf voor (gescoord op E-bay)
- nieuw rempedaaltje (lagers van de oude op... 'nieuwe' gescoord op E-bay: goedkoper dan lagertjes :-) )

nu nog effe prutsen met wat electriek.

moet nog:
- A-schokbreker: is in de revisie, komt van de week
- remschijf achter: moet nog komen... ouwe is op, komt hopelijk over de post van de week.
- nieuwe waterfles (dat moet ook immers voor de rally)

lekker bezig dus.. bijna klaar   :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Tuareg2008
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2008, 17:12 »
Toch leuk dat je op het laatst nog veel moet doen. Als ik even naar mezelf kijk. Ik weet al een jaar dat we weer de Taureg gaan rijden en nu nog aan het stressen om de motoren klaar te krijgen. Afgelopen vrijdag bij BrouwerMotors wezen klussen. Ketting, koppeling, banden met bib-mousses en nog tal van andere zaken die even aandacht vragen. Gelukkig kunnen we de werkplaats van BrouwerMotors even misbruiken. Toch wel makkelijk als je zo alles uit het rek kan pakken en natuurlijk liet Albert ons even zien hoe je in een paar minuten een band met bib-mousse monteert. Hmm dat ga ik zeker niet na doen.

Helaas afgelopen vrijdag de motoren niet helemaal klaar gekregen, waardoor de rit as maandag met Jacdrz400 niet door kan gaan. We gaan weer lekker een dagje sleutelen in de werkplaats van Albert.

Voor de geinteresseerde hierstaan een paar foto's: http://www.orangeteam.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=1787

Voor iedereen die as zaterdag de motor moet inleveren en nog veel moet doen. Veel succes en op naar het volgende avontuur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg2008
« Reactie #10 Gepost op: 15-03-2008, 17:20 »
Och.. moeten moeten... de meeste dingen moeten niet, maar je wilt het gewoon lekker in orde hebben.

A-band, tandwielen en ketting moesten zowieso vervangen na het OErweekend.


Nu nog een ritje doen doe ik dus bewust niet: Te veel kans dat ik wat stuk rij, aan mezelf of motor.

Maar effe trainen kan natuurlijk altijd met de MTB of met de EXC.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tuareg2008
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2008, 00:31 »
 :stupid: Sleutelen... jahaa... IK heb de luchtfilters gewassen! :D  Mijn brommer staat schoongewassen klaar. Moet alleen nog een nieuwe km-teller, omdat ik afgelopen weekend met de memo-rit in Dwingelo de teller heb gesloopt... met mijn kin... Ik heb nu een rijverbod tot in Marokko, "Je denkt toch niet dat jij nog rijdt in de komende week?! En dan de hele boel weer aan stront zeker..." Hmm... dit geeft toch wel vertrouwen voor de aankomende rally, nie waar?!
In ieder geval succes met sleutelen Gerben! ... en de rest natuurlijk ook, want je bent de enige vast niet.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Tuareg2008
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2008, 10:32 »
Het moeten bepaal je natuurlijk zelf, maar sommigen dingen moeten nu eenmaal van mijzelf, zoals lekker nieuwe banden, koppeling, etc. Ik wil straks lekker rijden en me geen zorgen gaan maken of ik halvewege een setje banden moet gaan vervangen. Het trainen was meer bedoeld om te kijken of alles goed gemonteerd zit. Ook weer om straks geen verrassingen te krijgen. maar goed dat wordt nu een klein rondje in zwartebroek.

Het enige trainen wat ik nu nog doe is met een paar loopschoenen, maar het zou nog wel lekker zijn als het vanmiddag nog even droog wordt. het komt hier namelijk met bakken uit de hemel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tuareg2008
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2008, 13:03 »
Kijk Gerben das nou een goed bericht... Niek eruit gereden, je begint het te leren. :D
Met dit weer ook maar ff niet getraind, enne nog spierpijn van 6 dagen beurs.
(26e de eerste marathon wedstrijd, moet nog veel trainen.)
Succes met sleutelen.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg2008
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2008, 13:48 »
Motortje was in orde tot dat ik in Ruinen met een snoekduik een 2 meter lager liggende sloot van dichtbij ging bekijken :confused:, roadbook zat er al op vanwege het oefentripje in Dwingeloo de vorige dag bij Johan van der Laan.
Ben nu druk bezig gebroken contactjes en draden te vervangen...
Nienke, heb je al een teller? Het adresje waar ik mijn tellertje vandaan heb is hier http://trailtech.net/vector.html veel goedkoper en veel beter dan de standaard KTM teller waar je voor wou gaan. Ik heb de Vapor maar nu hebben ze dus ook de Vector en die heeft een afstandsbediening. De dollar staat goed en als je hem met spoed laat komen kunnen we hem in de haven van Almeria wel opzetten.
Tip: koop er wel een aluminium behuizing bij. (in dat geval verliest je kin het van de teller, dat dan weer wel...)