Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: zumo staat vast  (gelezen 942 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
zumo staat vast
« Gepost op: 06-02-2008, 04:37 »

ik ben vanuit Nieuw Zeeland naar Singapore gevlogen, nu wil ik de zumo opstarten en een route invoeren richting thailand maar dat ding denkt dat ik nog steeds in N.Z. op het moment dat ik GO! indruk verschijnt er een ? teken op het motorrijdertje en staat er boven aquiring sattelites, is er een truuk om de boel te resetten of is er iets anders aan de hand?
wie het weet mag het zeggen!

bij voorbaat dank,

Cees
KTM Rally Replica.........gooooood vibrations!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: zumo staat vast
« Reactie #1 Gepost op: 06-02-2008, 07:25 »
Kijk even op http://forum.gps.nl/, staat vast iets over reset van een zumo.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: zumo staat vast
« Reactie #2 Gepost op: 06-02-2008, 07:39 »
Bij m'n Garmin Quest vraagt hij als hij geen sat. kan vinden na een tijdje of ik de locatie handmatig wil invoeren, dit moet als de locatie meer dan 800km is op geschoven.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: zumo staat vast
« Reactie #3 Gepost op: 06-02-2008, 18:33 »


bedankt voor de reacties maar het probleem heeft zichzelf opgelost, op het moment dat ik de zumo op de motorbeugel zette lukte het wel .

heeft wellicht iets met de spaarstand van de interne batterij te maken o.i.d.

groetjes

Cees
KTM Rally Replica.........gooooood vibrations!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: zumo staat vast
« Reactie #4 Gepost op: 06-02-2008, 19:24 »
Nejaa,

Als een GPS een grote afstand verplaatst zonder aan te staan (>500km), dan ken de GPS de satelieten almanack niet meer: Hij weet niet meer welke satalieten hij aan de lucht kan verwachten.
Dan moet ie allerlei willekeurige satelieten met onbekende signalen gaan analyseren om er weer achter te komen waar die is... en dat duurt lang, zeker als ie weinig signaal krijgt (dus bijv en een stad, in huis oid).

je kunt deze relocate forseren. ke kunt ook een relocate doen waarbij je de GPS gewoon zelf vertelt waar die is.. dan gaat het sneller. En, lang genoeg wachten helpt dus ook...