Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: all-road clubs  (gelezen 5116 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
all-road clubs
« Gepost op: 17-02-2008, 17:53 »
Hallo
Ik zit me eigenlijk af te vragen of er ook all-road moto clubs bestaan want ik was het internet aan het afschuimen maar veel heb ik nog niet gevonden.
BV...een all-road club met verschillende merken of weet ik veel.

Ik was ook eens aan het zoeken naar ritten voor een all-road maar veel is daar ook niet over te vinden en hoe komt deze groep eigenlijk aan hun trekken.

Groetjes

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: all-road clubs
« Reactie #1 Gepost op: 17-02-2008, 17:56 »
Je bent al op de goede plek. Hier verzamelen allroadrijders zich zo'n beetje. Het is maar een forum en geen club maar hier vind je wel de informatie die je zoekt. Er zijn niet echt veel ritten maar als ze er zijn kan je ze hier vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: all-road clubs
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2008, 11:28 »
Je hebt buiten allroadmaniacs bijvoorbeeld ook nog www.noppenforum.com dit is een merkloos forum/club, maar wat meer op echt offroad/cross en enduro gericht.

Dan heb je nog een aantal clubs en fora's van bepaalde allroadmerken zoals:
www.bmwgsclub.nl
www.transalpclub.nl
www.tenere.nl

Je had nog www.endurogrensland.be maar ik gellof dat die met noppenforum gemerged is...

Met al deze fora's samen, kan je volgens mij elk weekend ergens wel wat leuks vinden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: all-road clubs
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2008, 17:02 »
Dank u voor de info maar bij transalp.nl heb ik al geinformeerd maar ik kan er niet terecht met een honda xl 600 lm.

Blijven proberen dus en blijven zoeken.
Groetjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: all-road clubs
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2008, 22:15 »
misschien zou het handig zijn om clubjes per provincie / regio in te delen??
al met al kom je vanzelf wel terecht in een leuke "wild bunch"
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: all-road clubs
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2008, 23:07 »
Volgens mij weinig off road clubjes aktief..
behalfe de zeer actiefe DR BIG Club ;)
http://alpha.messageboard.nl/182/viewforum.php?f=7
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: all-road clubs
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2008, 19:56 »
wat allroad-clubs betreft is het idd bagger. behalve dit forum en een aantal merkclubs is er niet veel..
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: all-road clubs
« Reactie #7 Gepost op: 24-02-2008, 23:55 »
Misschien tijd om een all-road clubje op te richten voor verschillende merken.. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: all-road clubs
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2008, 08:22 »
Misschien tijd om een all-road clubje op te richten voor verschillende merken.. ;)

wat denk je wat dit is ????
een breiclubje????

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: all-road clubs
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2008, 15:52 »
wow sorry dat ik je een beetje knorrig hebt gemaakt is niet de bedoeling maar een gemende allroad club of groep die zijn er toch niet veel toch !! bij ons in Belgie vind ik helemaal niks en op de reactie van hierboven begrijp ik hieruit dat die er in Nederland ook niet veel zijn.

Er zijn een paar merken clubs dat wel ja maar je mag niet overal meerijden met een vreemd merk,ik heb eens gemaild gehad naar die transalp club maar daar kon ik met een xl dakar niet terecht en dan heb ik eens gekeken op andere website's en daar is het eigenlijk het zelfde daarom mijn stomme vraag voor een gemengde groep of club.

In Belgie heb ik wel een clubje gevonden met wat allroads maar die rijden samen met andere niet allroad motoren en is dus niet echt een allroad club of groep en voor de rest heb ik nog niet echt iets gevonden.

Dus heb ik nu een stomme vraag gesteld......... ;) ;)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3432
Re: all-road clubs
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2008, 16:05 »
Je hebt eigenlijk al gevonden wat je zoekt hoor. Alleen zonder clubhuis, clubshirt, clubblad, clubpas, contributie, bestuur en ALV. Wel lekker veel wazige nicknames waar meestal echte mensen achter schuil gaan en die rijden zoveel mogelijk. Kijk maar bij de evenementen.
Dus als je nou een mooi offroadrondje van een kilometer of 100 in je buurt uitzet en ons allemaal uitnodigd, heb je in 1 dag allemaal nieuwe vrienden. Ook die knorrige... Er is hier zelfs een landgenoot van je! Nou ja, ze is naar Belgie verhuisd. 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: all-road clubs
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2008, 16:07 »
^^ Met hemmes.

Niet verder zoeken.  :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: all-road clubs
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2008, 16:14 »
Dit is inderdaad geen club, meer een community. Dus alle voordelen van een club, en niet de nadelen. Statuten, bestuur, dagelijks bestuur, ledenadministratie, financiële administratie: alles lekker niet. Wel de vrijheid die je bij sommige clubs ook niet hebt (moet weer door het bestuur worden besloten), de ritjes die door de "leden" zelf worden opgezet, net als de evenementen (gebeurt bij een club vaak ook alleen maar door leden) en het landelijke karakter waardoor je niet in een vaste streek blijft hangen. Verantwoording kan je niet afschuiven richting bestuur, verzekeringen zijn er niet, "verplicht" aanmelden bij belangenverenigingen met de bijbehorende contributie hebben we hier ook niet mee te maken, notariskosten voor het starten van de vereniging of desnoods de stichting ook niet en ga zo nog maar door. Met als gevolg dat er geen contributie wordt geheven om deel te nemen aan het forum, bij sommige ritjes wordt wel een vergoeding gevraagd om de uitzetter enigszins financieel gezien schadeloos te stellen voor het vele werk dat er in gaat zitten (maar dat bepaalt de uitzetter zelf). De enige kosten die hier gemaakt worden zijn de kosten voor het hosten van de site. Die zijn nu wel een beetje meer opgelopen dan ooit de bedoeling was en is het plan om een donatiefondsje op te zetten om die kosten te dekken. Dus als je je geld kwijt wil aan een club kan dat hier ook hoor ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: all-road clubs
« Reactie #13 Gepost op: 25-02-2008, 17:10 »
Je zult zien dat als je aan de evenementen deelneemt, dat je vaak dezelfde mensen tegenkomt. Vind ik zelf een heel groot voordeel van dit forum: je kent ook de mensen achter de nicknames omdat je ze ook 'live' ontmoet. Wat zou een 'club' voor jou nog kunnen toevoegen wat dit forum niet heeft?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: all-road clubs
« Reactie #14 Gepost op: 25-02-2008, 18:00 »
Dit is inderdaad geen club, meer een community. Dus alle voordelen van een club, en niet de nadelen. Statuten, bestuur, dagelijks bestuur, ledenadministratie, financiële administratie: alles lekker niet. Wel de vrijheid die je bij sommige clubs ook niet hebt (moet weer door het bestuur worden besloten), de ritjes die door de "leden" zelf worden opgezet, net als de evenementen (gebeurt bij een club vaak ook alleen maar door leden) en het landelijke karakter waardoor je niet in een vaste streek blijft hangen. Verantwoording kan je niet afschuiven richting bestuur, verzekeringen zijn er niet, "verplicht" aanmelden bij belangenverenigingen met de bijbehorende contributie hebben we hier ook niet mee te maken, notariskosten voor het starten van de vereniging of desnoods de stichting ook niet en ga zo nog maar door. Met als gevolg dat er geen contributie wordt geheven om deel te nemen aan het forum, bij sommige ritjes wordt wel een vergoeding gevraagd om de uitzetter enigszins financieel gezien schadeloos te stellen voor het vele werk dat er in gaat zitten (maar dat bepaalt de uitzetter zelf). De enige kosten die hier gemaakt worden zijn de kosten voor het hosten van de site. Die zijn nu wel een beetje meer opgelopen dan ooit de bedoeling was en is het plan om een donatiefondsje op te zetten om die kosten te dekken. Dus als je je geld kwijt wil aan een club kan dat hier ook hoor ;)


Beste Ferd,

Als de kosten te hoog worden voor je , dan organiseren we een ritje en dragen de opbrengst af an dit forum.
Want wie wil het forum nu missen!!!!
Grz,
Peter