Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bakker Allroad  (gelezen 3144 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Bakker Allroad
« Gepost op: 20-02-2008, 20:15 »
Bakker Grizzly All-Road
Supersport prestaties gekoppeld aan die van een comfortabele allroad motorfiets

Nico Bakker heeft een motorfiets gebouwd welke supersport prestaties koppelt aan die van een comfortabele allroad motorfiets. In een handgebouwd frame zit een getuned 2002 GSX-R1000, maar het is mogelijk een motorblok naar wens in te bouwen. De gehele motofiets kan volledig naar de wens van de klant worden opgebouwd.
Met de volgende punten in het achterhoofd heeft Nico Bakker de motor ontwikkeld:
- Zo licht en compact mogelijk geconstrueerde motorfiets, om een goede hanteerbaarheid te waarborgen.
- Robuust genoeg om een kleine valpartij te kunnen weerstaan.
- Een sportief karakter met het bijbehorende vermogen om op zowel verhard als onverhard wegdek goed uit de voeten te kunnen.
- Een brede koppel en vermogens curve om in de diverse toepassinggebieden een soepel rijgedrag te vertonen.
- Een comfortabele zitpositie voor twee personen.
- Voldoende mogelijkheden om voor twee persoenen bagage kwijt te kunnen voor lange tot zeer lange tochten.
- Gebruik maken van solide, betrouwbare en goed verkrijgbare onderdelen, dit om eventuele defecten onderweg adequaat te kunnen verhelpen.
- Veilig te zijn en voldoende bescherming voor bereider en passagier tegen de elementen.
- Een 4 cilinder blok om de motorfiets te onderscheiden in de markt. Verkrijgbare motorfietsen in hetzelfde marktsegment als waar deze motorfiets zal gaan thuishoren zijn voorzien van een 2 cilinder motorblok die deze Grizzly ver achter zich zal houden.


Het resultaat:
Gewicht: 190 kg rij klaar incl. kofferset.
Vermogen: ~180 krukas Pk’s.
Topsnelheid: 260 km/uur.
Rijwielgedeelte: ChroomMolybdeen frame met enkelzijdige achterbrug.
Motorblok: Suzuki GSX-R 1000.
Uitlaatsysteem: Akrapovic, aangepast.
Vering:
Voor: aangepaste Marzocchi 50mm cross vork.
Achter: HK schokdemper met instelbare veervoorspanning.
Tank: Hand geklopt uit aluminium.
Kuipdelen: Hand geklopt uit aluminium.
Wielen: Ducati.
Navigatie: aanwezig.
Kofferset: BMW.
Kleur: naar specificatie van de klant.
Prijs en aanvullende informatie op aanvraag.

Bron: bakker-framebouw
 


260 km/uur en allroad?? Zie die combinatie niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Hij is wel relatief licht voor zo'n motor, maar de Yamaha XTZ1000 is dan denk ik interessanter.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Bakker Allroad
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2008, 20:19 »
Vinnut HELEMAAL NIKS. Gadver.

Doet me denken aan de allroads die begin jaren 90 gemaakt werden door die gasten van de Used Parts Shop (UPS).  Maar die waren een stuk leuker om te zien dat dit hierboven.  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Bakker Allroad
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2008, 21:19 »
Wat is die Bakker achteruitgegaan zeg!
Vroeger maakte hij nog echt mooi spul (denk aan die oude 80-er Honda,s Kawa,s ed..
Dit is helemaal niks!  Wat een zooitje!
Hen het ook op de beurs zien staan, zal veer voor een klant gebouwd zijn.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Bakker Allroad
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2008, 21:42 »
Zeg maar niks :-X ::)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Bakker Allroad
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2008, 21:46 »
Stond in een motorblad een stukje over. Een klant wou eens wat anders, nou das gelukt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Bakker Allroad
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2008, 22:43 »
spagetti met bier en sushi

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Bakker Allroad
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2008, 23:20 »
Stond inderdaad iets over in een motor blad, van knmv oid.
Dit is een 'zelfbouw' fiets met een bakker frame. Zoals je ziet komt de koplamp set van een bmw.
De 190kg vind ik bijzonder licht voor dit caliber fiets.


Maar teveel pk op noppenbanden geeft levengevaarlijke situatie's. Er bestaan volgens zowiezo geen goede allroadbanden die tegen 180pk kunnen. Behalve die wegbanden met wat dieper profiel, maar das niks voor een 'echte' allroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Bakker Allroad
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2008, 10:35 »
De naam moet zijn: Bakker Grizzly "All-Road Look-Alike". Dan is'tie voor de liefhebber misschien wel geslaagd. Je kan er niet eens een keer lekker stevig mee op je plaat gaan!!  8)
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Bakker Allroad
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2008, 10:53 »
Heeft wat weg van Frankensteins daughter....ook sterk maar lelijk !

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Bakker Allroad
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2008, 11:17 »
Wat een Touareg, X5, ML, Q7, Cayenne enzo voor de auto's zijn, is dit voor de motorfietsen...

Met andere woorden: BRAAK (wat een aaneenschakeling van compromissen, zeg :-X)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Bakker Allroad
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2008, 11:28 »
Zelf kom ik geregeld bij Bakker.
Deze motorfiets heb ik dus deels gebouwd zien worden. Nu ben ik toch echt wel een off-road fan maar deze motor maakt bij mij helemaal niks los.
Maar oordeel niet over Bakker door het maken van wat één klant wilt want ik kan je garanderen dat er uit de keuken van Bakker nog hele mooie dingen komen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Bakker Allroad
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2008, 11:36 »
Zelf kom ik geregeld bij Bakker.
Deze motorfiets heb ik dus deels gebouwd zien worden. Nu ben ik toch echt wel een off-road fan maar deze motor maakt bij mij helemaal niks los.
Maar oordeel niet over Bakker door het maken van wat één klant wilt want ik kan je garanderen dat er uit de keuken van Bakker nog hele mooie dingen komen!
Weet ik, ehh verwacht ik ook, laten ze maar snel weer met iets moois in  de bladen komen, want dit is echt slechte PR.......
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Bakker Allroad
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2008, 23:39 »
Ik heb hem ook op de beurs zien staan; er klopt echt niks van die proporties, heel raar ding om te zien. Ook al bouw je het naar de wensen van je klant, dan nog moet het jouw stijl en kwaliteit uitdragen. Hier kan ik echt niks eenduidigs in ondekken.

Wel leuk om te raden waar alle onderdelen vanaf komen. Ze hebben duidelijk flink bij BMW geshopt. Koplampunit R11..GS, Spiegels BMW, Handkappen BMW GS, Mistlampen BMW GS, Buddy's BMW R11..GS, Subframe origineel BMW GS, Kofferdragers + Koffers R1200GS Adv. Van de beurs weet ik te herrineren Gsx tellers, Yamaha stuurschakelaars. Verder nog een Ducati achterwiel, achterbrug ook duc of eigenbouw? (weet ik niet zeker), Yamaha MT-01 achterlicht. Akra demper bedoeld voor de Honda CBR RR series. Blok spreekt voor zich.. Rijwiel gedeelte voor weet ik alleen niet echt; ook gixxer of duc? geen idee.

Het zal vast wel goed rijden(voor een wegmotor) nicco bakker kennende maar qua ontwerp vind ik het echt niks.


Leon


Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Bakker Allroad
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2008, 23:45 »
Achterbrug is zelfbouw

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Bakker Allroad
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2008, 19:15 »
Wat is daar allroad aan? Stom ding.