Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..  (gelezen 11323 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Ben weer's op me m@#l gegaan.. de nachtvorst speelde mij parten en ik was 5 minuten voor op de strooiwagen @ 58km/u volgens traclog... ::)
Rechter tankschild bekrast, rempook krom, klimrek gescheurd, vibratiedemper uit het lood, handkap geschaafd, schouder naar de knoppen, deuk in m'n ego, maar Zúmo oké....
Goed, allemaal herstelbare schade, maar ik zit nu al 2 weken te k&tten met m'n schouder, ondanks dat ik CE gekeurde schuimpies in mijn jas had.  :-[
Duss... forumvriendje gevonden die mij helpt met de cosmetica van de brommert, collegaatje met de juiste onderdelen, maar ik wil nu gewoon een vest onder mijn jas, die kl*te schuimpies eruit want ik heb ondekt dat ik in de winter toch zekers 1x het wegdek van dichtbij inspecteert.. bij verschillende snelheden dan wel, (in 2006 bij 15km/u, waar ik veel meer pijn van had als deze keer maar er was minder kapot  ???),dus ik benut mijn herstelperiode nuttig met het organiseren van de recuperatie van de brommert, denk aan Acerbis handkappen die doorlopen tot aan het stuur, alle overige tupperware spuitklaar maken, en op zoek naar een losse BODYPROTECTOR, of Body armour in goed Nederlands, in elk geval, een verantwoorde barriëre om mijn bovenlichaam, om na het oprapen van m'n fiets slechts nog te klagen over de herstelwerkzaamheden daaraan, en (hopelijk) slecht wat blauwe plekken te hebben.

laatste dagen ben ik aan het rondkijken op het net wat er aan bodyprotectors, bodyarmour, whatever, you name it, te krijgen is...
Eerst de fora's afgestruind en die zaken waarin ik me kon vinden als als eikpunt gebruikt ik het bepalen van de keuze...
YKK ritsen, afneembare protectors, spineshield /coreprotector die maar 1 kant uitbuigt, antibacteriële stoffen, licht en luchtig (netwebbing), bescherming van onderarm, elleboog, schouder, sleutelbeen, ruggegraat,flanken en borstplaat uit 1 stuk, om takken, stokken en andere doordringende voorwerpen niet naar het centrum, maar van de borst af te weren, waardoor een assymetrische ritssluiting aan de voorzijde noodzakelijk is, een niergordel, en hij mag dus niet teveel kosten  :D
tot zover denk ik dat Alpinestars een goed product heeft met de bionic 2 MX (let op de assymetrische rits), maar 661 heeft een nagenoeg gelijkwaardig product voor 80 euro minder..
ik weet alleen de doorloop/ bruikbaarheidstijd niet van 661 ( Alpinestars mag hierbij toch wel als standaard genomen worden????)
ik heb hoopjes ander vesten gezien, Jopa, Kenny's, Acerbis, Fox en diverse voor mij volslagen onbekende fabrikaten, allemaal producerend conform de CE-norm (dat zoveel om het lijf heeft dat je produceert in de geest van de regelgeving, maar geen reet te maken hebt met de uiteindelijke kwaliteit die je levert, immers, als je maar aangeeft dat het rotzooi is dat je produceert, dan voldoe je nog steeds aan de regelgeving)
wat deze vesten gemeen hebben is dat de borstprotector in 2 delen gescheiden is, en waardoor volgens sommige (ervaringsdeskundigen?) objecten dus naar de sternum, het borst  / kuchbeentje geleid worden.
dat probleem heb je bij de monoplate's dus niet...

Dussss,  ik zoek een protectievest / bodyarmour /schutzweste voor een betaalbare prijs (<200) maar wel de eisen die ik hierboven heb beschreven.

iemand sugesties??
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2008, 06:24 »
pfffffjoeiiii ::)

Volgens mij is het niet zo dat het duurdere merk ook persé beter is ....... A-stars was erg slecht laatst in een backprotectortest in een motorblad
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2008, 09:54 »
Ik gebruik sinds een jaartje of 3 een protectievest van Acerbis, type Koerta, offroad een paar keer getest  :confused: onroad nog nooit. (dat wilde ik ook graag zo houden. Vest kostte toen €169,-

Enige wat ik er aan heb gedaan is een van de naden van het netspul opnieuw stikken. Verder een ideaal ding, aantrekken spul op zijn plek schuiven, jas cq shirt aan en gaan.

Zijn best veel van dit type vesten, bijv. Ufo, Jopa Kenny en nog meer onbekende merken.

Plaatje van de mijne...

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2008, 17:41 »
Die van Acerbis zou ik zonder twijfel zooo kopen.
Zelf heb ik er een van Scott. Deze voldoet prima en lijkt veel op bovenstaande, maar heeft niet van die sleutelbeen protectors.

Ben in de 5,6, 7 of 8 jaar dat ik het ding heb verschillende keren plat gegaan.
Zowel off-road als on the road (met een off-road;-).
Belangrijk is dat je die elastieke bandjes telkens goed aanspant.
Ben 1 keer onderuit gegaan met die bandjes veel te los.
Resultaat was een onnodig verschoven protector en dus flinke schrammen op m'n onderarm.
Ook eens een stuur in m'n borst gehad.
Heb alles zonder problemen overleefd :-)
Heb de niergordel die er aan vast zat verwijderd.
Dat werk bij mij dus echt niet.
Verder heb ik ook al een aantal bandjes handmatig moeten vastnaaien.

Harnas, nekbeshermer en een beschermende onderbroek (waardoor beschermende stukken op hun plaats blijven) zijn absolute noodzaak!!!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #4 Gepost op: 24-02-2008, 10:50 »
Ik kan me bij bovenstaande alleen maar aansluiten. Gebruik deze Acerbis ook sinds een jaar en is voor mij de ideale protectie. Zeker met de sleutelbeen bescherming.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2008, 16:56 »
wat betrefd die sleutelbeen bescherming:

Als je een nekkraagje koopt, dan heb je dat meteen ook geregeld, en kan je die bogen er evt weer afhalen.
Ik heb ook zo'n vest. type van UFO, ooit bij BDM in de bieding gekocht.  Nu inmiddels iets aangepast en draag hem samen met volle nekbrace.

Maar again: das meestal offroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #6 Gepost op: 24-02-2008, 17:16 »
Ik heb hem gisteren onroad gebruikt. Resultaat crossshirt aan flarden, maar geen schrammen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #7 Gepost op: 24-02-2008, 17:30 »
Toch fijn dat we hier zoveel vrijwillige testrijder hebben he  :D :D

 :stupid:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2008, 00:31 »
ik zie dat de meeste reacties zijn van gebruikers van Acerbis,
wat mij daarvan wel opvalt is dat deze zijn rits in het midden heeft,
in plaats van een assymetrische ritssluiting en een enkele borstplaat,
is dat meer een theoretisch verhaal dan?  ???
ik moet ook eerlijk zeggen, ik heb altijd zonder dergelijk vest gereden, wel met een pak met schuimpies hoor  :confused:
maar voorzichtigheid komt met de jaren (ik heb nog teveel haar zodat er in elk geval geen verstand kan groeien)
ik heb de protector / pressuresuit van sixsixone dan ook alleen op internet gezien, iemand daar ervaring mee?
als ik de beschrijving lees dan lijkt de prijs / kwaliteitverhouding mij ook niet verkeerd,
maar goed, je moet het eerst zien, voelen, ruiken, proeven en... horen van anderen..
Grtz, Peet
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2008, 21:11 »
En dan nu voor een domme vraag  ::)

Ze hebben mij altijd verteld dat een body-protector specifiek voor offroad is. Hij moet opvliegende stenen, loshangende takken e.d. tegenhouden. Ze zouden niet zijn ontworpen om met 100 km/u tegen het asfalt te gaan.

Aan de ene kant lijkt het me onzin. Helaas weet ik uit ervaring dat de klappen bij offroad best stevig kunnen zijn. Aan de andere kant zitten in de beschermers in mijn Evolution jas ondermeer een schuimlaag.

Zelf zou ik graag de (flut)bescherming uit mijn HG zomerjas willen halen en met een bodyprotector gaan rijden. Maar ja, ik twijfel.

Iemand een goed argument?
Gevallen? Nee hoor, gewoon maximaal afgeschuind ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #10 Gepost op: 26-02-2008, 21:37 »
Ja, de rugprotector die in/aan mijn Koerta vest zit, is bijna gelijk aan de rugprotector van een kameraad van mij.

Hij schuift de zijne alleen in een leren raceoverall. (SV cupper)

De rest aan protectie zit in cq aan zijn leer.


Verder denk ik dat je een protectievest moet zien als protectie en niet als iets wat letsel uitsluit.

Protectie heeft natuurlijk zijn grens.

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #11 Gepost op: 26-02-2008, 22:30 »
Borus,

Op de motorbeurs in Utrecht stonden ze weer met van die opblaasbare motorjacks. Zodra je gelanceerd wordt trekt een touwtje dat bevestigd is aan bijv. je stuur het ventiel open en blaast  de hele jas, incl. nek op, om jou heerlijk zacht te laten vallen.

Vervelend wordt het pas als je twee keer per dag valt; de procedure om te 'herladen' is ff wennen.

Weet iemand het merk voor Borus?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2008, 22:33 »
Op de motorbeurs in Utrecht stonden ze weer met van die opblaasbare motorjacks. Zodra je gelanceerd wordt trekt een touwtje dat bevestigd is aan bijv. je stuur het ventiel open en blaast  de hele jas, incl. nek op, om jou heerlijk zacht te laten vallen.

Ook leuk als je even afstapt en het touwtje vergeet  :-X Hihi, ik zie het al helemaal voor me. Als zo'n sumo worstelaar pakje over de grond rollend.  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2008, 22:35 »
En dat vergeet je natuurlijk altijd op die mooie zomerse dag, vlak voor dat drukke terras, waar je met een open uitlaat en vele vriendenstoer aan kwam rijden :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2008, 23:57 »
yip, net voor die knappe blonde ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl