Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..  (gelezen 11322 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #15 Gepost op: 27-02-2008, 19:02 »
Ook leuk als je even afstapt en het touwtje vergeet  :-X Hihi, ik zie het al helemaal voor me. Als zo'n sumo worstelaar pakje over de grond rollend.  ;D

Ik weet zeker dat me dat gaat gebeuren. Meerdere keren ben ik al afgestapt en voelde hoe ruw de stekker van mijn electrisch verwarmde handschoenen met grof geweld werd losgerukt. Ze werken nog wel - goede kwaliteit blijkbaar -, maar slim is het niet van mij.

Tuurlijk is een airbagjas handig, misschien is de airbag die nu op de GoldWing zit nog mooier, maar ik hoef niet te overdrijven. Ik ben alleen een keer van mijn motor afgetikt bij 65 km/u in het uur. Hierna heb ik met bewondering naar mijn broek en kniebescherming zitten kijken. Wel veel blauwe -, maar gelukkig geen rode plekken ...

Ik vind de opmerking van Tjaffel wel opvallend. En eigenlijk zeg ik het zelf ook al. Het Acerbis vest is duurder dan mijn HG zomerjas waarvan ik de beschermers 'flut' vind. Volgens mij moet ik dus gewoon zoiets aanschaffen, en de bescherming uit dat jasje halen.


Gevallen? Nee hoor, gewoon maximaal afgeschuind ...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2008, 22:58 »
Citaat
Ik vind de opmerking van Tjaffel wel opvallend. En eigenlijk zeg ik het zelf ook al. Het Acerbis vest is duurder dan mijn HG zomerjas waarvan ik de beschermers 'flut' vind. Volgens mij moet ik dus gewoon zoiets aanschaffen, en de bescherming uit dat jasje halen.

zover ben ik inmiddels dus ook, mijn jassen zijn na 2 a 3 jaar "op", ik rij 4x per week naar het station in Assen, om daarna de trein te nemen (dit omdat het onbetaalbaar is om 1000 km in de week op de motor naar het werk te gaan, alleen de afschrijving van de fiets al, over brandstof en onderhoud nog niets gezegd  :-X)
die protectors zitten me ook hinderlijk in de weg in de trein, m'n helm en broek passen wel in de topkoffer, denk er ook nog wel een plekkie over te hebben voor dat vest  ;)
als laarzen heb ik consessies moeten doen, de kisten van Mien van Def zijn ook nog te dragen onder een spijkerbroek in de trein, crosslaarzen daarintegen  ::)
grtz, Peet
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #17 Gepost op: 03-03-2008, 20:02 »
Als je door voorgaande verhalen geinspireerd raakt om de persoonlijke beschermingsmiddelen weer eens te upgraden, zou ik ook eens kijken bij mijn vrienden van BTO Sports.
Heb daar inmiddels al een paar bestellingen gedaan en mijn PBM-setje aangeschaft en inclusief shipping (UPS=synoniem voor pure diefstal) en wat muntjes voor hare majesteit, was ik veel voordeliger uit dan in NL en D.

Zeker als we gezamenlijke inkopen. Mijn voorstel, kijk en als je wat wil hebben, laat het mij weten. in een PB.

linkje:  www.btosports.com

Wellicht de start van mijn eerste topic!  ;)
XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #18 Gepost op: 03-03-2008, 20:32 »
(UPS=synoniem voor pure diefstal) en wat muntjes voor hare majesteit

Tip: bestel voortaan met het verzoek via USPS (=PTT) te verzenden. Kost factor 3 minder.

Tip 2: vraag of ze een proforma invoice voor de helft van het bedrag in de verpakking doen, of zelfs een invoice voor een 'sample' voor een 10e van de waarde. BTW en invoerheffing valt dan een factor 10 mee

Tip 3: als je via een kleine winkel kunt bestellen waar maar één persoon de orders afhandelt, vraag dan om een groene sticker, waarop ze kunnen aangeven dat het 'garantie', 'kadootje' of 'monster zonder waarde' was. Als ze heel veel exporteren dan zullen ze niet zo happig zijn op deze truuks, maar je kunt het áltijd proberen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #19 Gepost op: 03-03-2008, 20:46 »
Helaas zijn de verzendkosten uit de VS in eens enorm toegenomen... natuurlijk naar zeggen vanwege de bramdstofprijzen etc (blabla).

Ik wilde ook leuke spulletjes in de VS bestellen (remschijfjes e.d. totaal zo'n 650 dollar): Bij berekening van de verzendkosten kwam het op 261 Dollar
euhm, ja dat lees je goed... dat zijn ALLEEN de verzendkosten  :'(

Daarmee was de bestelling in eens niet meer interessant en ben ik toch maar weer terug naar E-bay gegaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #20 Gepost op: 03-03-2008, 22:00 »
Da's balen, voor 260 dollar kun je het bijna gaan halen!

Ik was ook al lekker geworden door de prijzen op div sites in USA, maar hier wordt ik dus niet zo vrolijk van.. :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #21 Gepost op: 09-03-2008, 12:41 »
vorige week via noppenshop maar eens knie protectie aangeschaft; harde schalen voor op mijn been en die niet verschuiven met mijn broek (H-G touareg).
verder bevalt de jas (H-G touareg)+ niergordel prima, maar ben misschien nog niet té hard core off road geweest??

moet eerlijk bekennen dat ik niet op snelheid rij of jumps maak met mijn  ::) dr800 ::)
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 98
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2008, 00:58 »
Iemand een idee waar die body protector van Acerbis te verkrijgen is (buurt van Antwerpen zodat niet te ver om eens te gaan passen)? Thanks.
Groeten,

Mark

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2008, 19:36 »
Protectie is natuurlijk prima, maar ik denk niet dat welke protectie dan ook kan voorkomen dat je je schouder of sleutelbeen stuk valt. 't Bestaat hoe dan ook altijd uit losse stukken anders kan je niet bewegen. Dus een volle impact op je schouder (wat je vaak hebt bij vallen van een motor) geeft nog altijd behoorlijke kans op jouw soort blessures.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #24 Gepost op: 14-03-2008, 10:12 »
Acerbis was poosje geleden bij de POLO groep in Deutschland voor €99,- en da's een hele scherpe prijs.........

ff googele


suc6

Erik


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #26 Gepost op: 15-06-2008, 19:45 »
tis een vest van Dainese summer safety jacket geworden, niet de goedkoopste, maar na het nodige pas-, en aan- en uittrekwerk vond ik deze het lekkerste zitten.
niet van die irri klittebandriempjes en zit als gegoten. nekbescherming is nu volgende stap  :-X
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #27 Gepost op: 12-07-2008, 14:27 »
Ga deze uitproberen in Libie. Vandaag binnengekregen. Ziet er goed uit, prima prijs.



www.bodyprotection.nl
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #28 Gepost op: 12-07-2008, 14:44 »
Je zal het in ieder geval niet koud gaan krijgen met dat ding aan :D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: nog maar eens dan.... protectors /body armour... whatever..
« Reactie #29 Gepost op: 12-07-2008, 15:42 »
'T Is ook voor 's nachts  ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain