Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.  (gelezen 4530 keer)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #15 Gepost op: 06-03-2008, 21:04 »
Ik ben fysiek helaas nog ff niet in de mogelijkheid voor een proefrit. Maar ik heb bewondering voor de durf en voor het ontwerp.

Jammergenoeg staan er geen duidelijke foto's op de site van EVA. alleen films die op mijn computer niet echt scherp/duidelijk zijn.

Dus tip voor EVA zet wat duidelijke pics op je site en natuurlijk ook van je accessoires.

Zijn er al testen gedaan door de motorbladen? zoja dan moet ik ff naar de bruna
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #16 Gepost op: 07-03-2008, 07:11 »
Ik rij zelf een C-MAX CVT Diesel Automaat en ik herken wat 'schakelgedrag' van een CVT in jouw motor Erik. Mooi!

Klopt het dat hier ook een CVT in zit?

In mijn dieseltje lijken er twee van die 'duwbanden' of 'snaren' te zitten, eentje tot 60 km/u en eentje voor daarboven.

Heb jij ook net zoiets opgenomen in het ontwerp? Zo ja, waarom is dat (of vise versa)?

http://www.autokompas.nl/archief/2003/09/CVT_bedient_klant_met_sequentieel_schakelen_.html

Linkje voor mensen die de 'ins en outs' van CVT nog niet kennen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #17 Gepost op: 08-03-2008, 19:56 »
Ben erg benieuwd naar zoiets.  How me graag aanbevolen voor een proefrit!!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #18 Gepost op: 09-03-2008, 11:01 »
Hoewel ik de opmerking "niet -rallyklaar" wel snap denk ik anderzijds dat een motor die goed klaar is voor de weg, ook best zo aan een amateurrally mee kan doen.

vaak is het eerder een beetje 'strippen' en ontdoen van de zaken die nodig waren voor de officiele keuringseisen, dan het specifiek toevoegen van zaken (op een ICO en roadbook na natuurlijk).

Met een standaard LC8, zonder enige aanpassing (alleen standaard ktm TT roadbook montage) kan je zondermeer rallys als de Tuareg en ik denk ook wel bijv de Heroes legend, meerijden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #19 Gepost op: 09-03-2008, 11:19 »
Ik zag al een LC8 Adv bij de HL 2008 aantreden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #20 Gepost op: 09-03-2008, 11:47 »
Ik rij zelf een C-MAX CVT Diesel Automaat

Een moderne truttenschudder met jarratel aandrijving  :D
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #21 Gepost op: 09-03-2008, 12:30 »
 :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #22 Gepost op: 09-03-2008, 15:53 »
Hoewel ik de opmerking "niet -rallyklaar" wel snap denk ik anderzijds dat een motor die goed klaar is voor de weg, ook best zo aan een amateurrally mee kan doen.

Al kom je met een Hayabusa met roadbookhouder...... Ook bij een Alto Turia is zo'n Diesel prima in te zetten. Ik zie alleen op het filmpje wel een beperking met bodemvrijheid. Dus da's nog niet "rally klaar". Concept vind ik echt super.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #23 Gepost op: 16-07-2008, 18:38 »
Hee,

hier nog iets van gekomen. Ben wel benieuwd naar de ervaringen op een dieselfiets.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #24 Gepost op: 28-07-2008, 10:47 »
Ik vind deze fiets technisch echt super. En dan bedoel ik de technische uitdaging die ze aan zijn gegaan. Ik zit nog steeds te wachten om te kunnen testrijden.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #25 Gepost op: 28-07-2008, 11:18 »
In de Promotor die nu in de winkel ligt staat een leuk stukje over de dieselmotor
van EVA ( nr 6 augustus 2008).

Groet Daan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #26 Gepost op: 30-07-2008, 09:32 »

De Amerikaanse mariniers rijden al een tijdje rond met een diesel uitvoering van de KLR650.





http://www.nytimes.com/2008/02/24/automobiles/24KAWASAKI.html
http://www.motorbikestoday.com/features/Articles/diesel_bikes.htm
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #27 Gepost op: 02-08-2008, 11:08 »
Lijkt me wel wat voor ww-verkeer. Nog maar 1x in de 3 dagen tanken :D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #28 Gepost op: 11-10-2008, 17:40 »
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op de Track 800 Diesel van EVA. Wat een gaaf apparaat!

Voelt de eerste meters heel vreemd aan, maar na een kilometertje of 5 ben je gewend. Ding is een beetje hoog, ala een 950 Adventure schat ik zo, maar met mijn lengte van 176cm goed te doen. Ik heb achter Erik aangereden die op mijn eigen, licht getunede TMax reed. De Track heeft ongeveer eveneveel pk's en een vergelijkbare aandrijving als de Tmax, maar door het hoge koppel en de perfekt daarop ontworpen CVT liep ik, als Erik voor me vol gas gaf, telkens knalhard op de Tmax in. Je voelt de diesel daarbij goed draaien en hij trilde wat. Volgens Erik ging het hier vanwege allerlei testredenen om een ongebalanceerde prototype versie. De produktieversie krijgt een ander vliegwiel die de trillingen elemineert. We gaan het zien.
De wegligging is erg goed, hij voelt zeer strak aan en gaat ala BMW-boxers toch heel makkelijk een hoek om door het dwarsdraaiende blok.
De afstelling van de vering is werkelijk perfekt, slokt iedere hobbel of drempel volledig op en is zeer comfotabel zonder concessies te doen aan het sturen. Petje af Erik!.

Ik rijd dagelijks woonwerkverkeer, daarnaast lange toertochten over de weg door Europa en ik ben steeds meer aan het offroaden en allroaden. Dat allemaal met verschillende machines. Met de Track heb je een unieke alles-in-een-fiets op een manier die niemand anders kan bieden.

Mijmer, mijmer: ..........ik zie mezelf wel op zo'n Track " The Longway Down"  door Afrika maken............................

Groet,
Frans van Driessche, Leiden

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dieselmotorfietsen voor als de benzine op is.
« Reactie #29 Gepost op: 10-12-2008, 10:14 »
Op de komende motorbeurs eind februari staat-ie in de grote hal.
http://www.motorbeursutrecht.nl/sites/bezoekers_motorbeursutrecht_nl/nl/page.asp?nav_id=30421

Hij heeft intussen een nieuw, strak uiterlijk gekregen.

Met een team van een man of 15, waaronder Arjen en ik, bemannen we de stand 4 dagen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain