Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op de Track 800 Diesel van EVA. Wat een gaaf apparaat!
Voelt de eerste meters heel vreemd aan, maar na een kilometertje of 5 ben je gewend. Ding is een beetje hoog, ala een 950 Adventure schat ik zo, maar met mijn lengte van 176cm goed te doen. Ik heb achter Erik aangereden die op mijn eigen, licht getunede TMax reed. De Track heeft ongeveer eveneveel pk's en een vergelijkbare aandrijving als de Tmax, maar door het hoge koppel en de perfekt daarop ontworpen CVT liep ik, als Erik voor me vol gas gaf, telkens knalhard op de Tmax in. Je voelt de diesel daarbij goed draaien en hij trilde wat. Volgens Erik ging het hier vanwege allerlei testredenen om een ongebalanceerde prototype versie. De produktieversie krijgt een ander vliegwiel die de trillingen elemineert. We gaan het zien.
De wegligging is erg goed, hij voelt zeer strak aan en gaat ala BMW-boxers toch heel makkelijk een hoek om door het dwarsdraaiende blok.
De afstelling van de vering is werkelijk perfekt, slokt iedere hobbel of drempel volledig op en is zeer comfotabel zonder concessies te doen aan het sturen. Petje af Erik!.
Ik rijd dagelijks woonwerkverkeer, daarnaast lange toertochten over de weg door Europa en ik ben steeds meer aan het offroaden en allroaden. Dat allemaal met verschillende machines. Met de Track heb je een unieke alles-in-een-fiets op een manier die niemand anders kan bieden.
Mijmer, mijmer: ..........ik zie mezelf wel op zo'n Track " The Longway Down" door Afrika maken............................
Groet,
Frans van Driessche, Leiden