Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pech met een Transalp  (gelezen 1421 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Pech met een Transalp
« Gepost op: 07-03-2008, 13:19 »
Een kennis van mij heeft zich een prachtige Transalp aangeschaft ..... 3 weken geleden en is gisteren gecrashed ..... een auto schoot voor hem de voorangsweg op .... geen houden aan. Kortom voorwiel ergens onder het blok ..... diepe shit

Wie weet een prettige motorzaak in de buurt va Deventer/Zutphen/Lochem waar hij goed terecht kan als "nieuweling" in dit wereldje. ik heb WPM aangeraden omdat ik daar met mijn KTM helemaal super geholpen wordt ...... maar of ze bij WPM iets hebben met "weg" fietsen .... dat weet ik eigenlijk niet.

gr.
Martijn
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #1 Gepost op: 07-03-2008, 16:11 »
Da's balen !!
Is hij er zelf een beetje goed vanaf gekomen ?

Ik zou ook even een topic (laten) openen op het transalpclub forum, daar zitten wat meer transalp-rijders die ervaringen hebben met (merk)dealers.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #2 Gepost op: 08-03-2008, 18:40 »
Missdchien weet Zot er raad mee? Zit niet echt in de buurt, maar zeker een vertrouwd adres, moet je alleen die brommer daar zien te krijgen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2008, 14:41 »
Ja, hijzelf is er gelukkig schadevrij afgekomen.

de motor is naar Honda dealer Motor Apeldoorn gebracht en het ziet ernaar uit dat hij total loss is .... frame krom etc.

Nu heeft hij hem pas een paar weken geleden gekocht, bij een particulier. Is het dan zo dat de verzekering de dagwaarde uitkeerd en je het wrak niet meer terug krijgt? .... dat zou een aardige strop zijn ... financieel, bovenop de enorme emotionele kater.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2008, 17:18 »
wrak krijg je terug, maar geen kenteken/papieren........volgens mij ???
op zoek naar overleden at voor donorframe of spul los verkopen

suc6
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2008, 18:55 »
wrak krijg je terug, maar geen kenteken/papieren........volgens mij ???

Ligt er helemaal aan hoe je dat afspreekt met de motorzaak,
Jij bent en blijft eigenaar van die motor, dus het gehele kenteken kunnen ze je niet afpakken, wel een deel van het kenteken, wat je na een RDW keuring weer terug krijgt als de motor "weg vaardig " is bevonden,  (dan krijg je de dagwaarde - het bod op het wrak.)
Je kan ook afstand doen van het wrak, dan "verkoop je eigenlijk je motor aan de verzekerings maatschappij, die hem door verkoopt aan de hoogste bieder. (dan krijg je de gehele dagwaarde van de verzekering.)

Suc6 met de afhandeling
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2008, 21:42 »
Heb ook eens een finacieel total loss gehad, kreeg toen iets onder de dag waarde en m'n fiets met alle papieren [ was gewoon nog prima berijdbaar] mischien is gewoon total loss anders ???
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2008, 08:02 »
Als ie de ruimte heeft kan ie de onderdelen ook los verkopen en dan van het geld een andere kopen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2008, 14:52 »
Ik zou goed kijken wat je voor het wrak krijgt... de kans is groot dat je er meer voor krijgt als je hem zelf (in onderdelen) verkoopt.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2008, 22:53 »
Ik zou goed kijken wat je voor het wrak krijgt... de kans is groot dat je er meer voor krijgt als je hem zelf (in onderdelen) verkoopt.

mee eens de restwaarde is meestal bedroevend laag(ook bij een nieuwe fiets)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #10 Gepost op: 14-03-2008, 11:08 »
Heb ook eens een finacieel total loss gehad, kreeg toen iets onder de dag waarde en m'n fiets met alle papieren [ was gewoon nog prima berijdbaar] mischien is gewoon total loss anders ???

Total loss betekent dat de schade hoger is als de dagwaarde. De schade is al snel heel hoog omdat het om een jonge fiets gaat (een krasje op bijv je standaard door normaal gebruik) en elke andere beschadiging betekent vervangen. Onderdelen en arbeids loon samen maakt dat het zo snel totall loss is.
Als het frame echt krom is zou ik me zelf nog een keer bedenken maar anders is het goed te doen om hem weer in de benen te helpen denk ik.

Succes Johan   

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2008, 12:54 »
Johan... jou fietsie weer een beetje OK??
Ik begreep van Gerben wel.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Pech met een Transalp
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2008, 16:06 »
Overigens ben ik momenteel mijn oude alp aan het slopen, dus als er nu iemand onderdelen zoekt ........  8)

Er is al wel een groot deel verkocht, danwel besproken, maar het frame is nog 'beschikbaar'.... (incl. kenteken)
(Moet wel nog even het een en ander eraf gehaald worden)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011