Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje  (gelezen 1297 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje
« Gepost op: 18-03-2008, 23:00 »
Hey Allemaal,

Vraagje:

Nadat een gedeelte van het startrelais en een klein gedeelte van de draadboom door vocht (wat anders?) verbrand was. Is dit weer geheel in ere hersteld door een ander relais en gedeeltelijk nieuwe bedrading (kleur op kleur, volgens schema). De motor loopt nu ook weer als een zonnetje.

Echter is mij nu iets merkwaardigs opgevallen dat voor het defect/ reparatie niet aanwezig was.

Op het moment dat de standaard uit staat is er niets aan de hand. In de neutraal stand werkt het neuraallampje naar behoren. Op het moment dat de standaard ingeklapt is dan gaat op het moment dat ik de koppelingshandel bedien het neutraal lampje branden. Dus ook als hij in een versnelling staat!

Zowel de schakelaar van de Koppelinghandel, de sensor van de neutraalstand, als de schakelaar van de standaard werken stuk voor stuk naar behoren.

Gezien het feit dat het relais niet nieuw is vraag ik me af of het relais zoiets kan veroorzaken. Mogelijk heeft iemand iets soortgelijks ervaren en weet of dit bijvoorbeeld een massa probleem is en waar ik dit zou kunnen vinden. Ik heb verder zo goed als alle contacten losgemaakt ter controle, maar dit ziet er verder bijzonder goed uit.

Wie heeft de gouden tip ????

Groeten,

Colin

Greetz Colin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2008, 08:04 »
Ja heb ik ook is gehad met mijn XLV750 (RD01) toen was de diode kapot, ziet er uit als een soort mini relais ergens in de kabelboom.

gr

Dennis
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2008, 12:19 »
Bedankt voor je reactie. Ik ga het vanavond checken.

Ik laat het nog even weten of het klopt.

Greetz Colin

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2008, 13:04 »
Hey Dennis,

Het klopt als een bus !!!

De diode had, door de electrische problemen van het startrelais, de geest gegeven. De diode uitgewissels en het werkt weer !!!

Thanx voor de tip!

Colin

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 25-03-2008, 11:51 »
Hey Dennis (of iemand anders die het weet).

Nu het start relais en de diode weer gerepareerd is, loopt de motor wel weer.
Hij ploft nu wel veel in de uitlaat, bij stationair toerental!

Naar mijn mening moet dit wel electrotechnisch zijn. Voor het doorbranden van het startrelais en de diode, liep hij wel prima.

Ik verder alle contacten etc. etc. langs gelopen zien er allemaal nog goed uit. Ook nog even ingespoten met contact spray.

Of zou door de electronisch malaise de CDI ook een tik hebben gehad?

Groeten, Colin

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje
« Reactie #5 Gepost op: 06-04-2008, 14:40 »
Mooie leerschool,

Het ploffen in de uitlaat, heb ik blijkbaar zelf veroorzaakt. Ik had namelijk de chokeplunjers los gehaald om even goed schoon te maken en te smeren.

Neem hiervoor een olie en dus geen vet. Door het vet dat ik gebruikt heb ging hij dus blijkbaar ploffen.
Wederom schoongemaakt, klein beetje olie om te smeren. Probleem opgelost.

Hij rijdt weer als een........zonnetje. ;D

Groeten, Colin

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: AT-RD07 ('97) - Electronisch probleempje
« Reactie #6 Gepost op: 06-04-2008, 15:06 »
Leuk juist, ploffen in de uitlaat  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain