Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aageboden/gevraagd grote tank KTM  (gelezen 2827 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Gepost op: 21-03-2008, 18:12 »
Ik heb voor de OER tweedehands een grote tank 17 (20?) liter gekocht voor modellen tot 99. Deze past wel op mijn 640  uit 1999, maar dan past het zadel niet :'(. Het bij de 17 l tank behorende zadel past weer nét niet goed op motor... :'( :'(
Kan het allemaal wel passend krijgen (OER weekend mee gereden) maar verdiend geen schoonheidsprijs. :-\

Heeft iemand nog een grote tank liggen voor modellen vanaf 1999? Heeft iemand nog een tank+ zadel nodig voor een model van voor 99? Heeft iemand nog een andere goedkope oplossing liggen om een paar liter benzine mee te nemen tijdens de oer?
(Kan het in zo'n karterbeschermer met waterreservoir?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2008, 18:24 »
Goedkoope oplossing??

Ik denk dat je de Oer best kunt rijden met een standaard tank op je LC4

de omstandigheden zijn niet zo zwaar dat je met je standaard tank geen 150km kunt halen.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2008, 19:56 »
is een 20 littank volgens mij die jij hebt Ktm 640.

Het past toch, waarom dan veranderen.

Anders je standaard tank en een 5l iter tankje achterop.
(zo doe ik het ook)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2008, 10:26 »
Goedkoope oplossing??

Ik denk dat je de Oer best kunt rijden met een standaard tank op je LC4

de omstandigheden zijn niet zo zwaar dat je met je standaard tank geen 150km kunt halen.

Bij Appie haalde ik 1 op 14 en daar waren de omstandigheden ook niet zwaar. Is toch standaard maar een 9 l tank? (of 10?) In beide gevallen best een stuk duwen naar 150 km. Ik zou overigens graag met de standaard tank willen rijden-heb dan toch het idee dat ik op een olifantje zit (ipv een olifant). ;) Bovendien kan ik dan mijn "comfort"zadel monteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2008, 15:28 »
in de Tuareg moet je ook 150km kunnen ahlen, soms met zandstukken die best zwaar zijn.

Er zijn mensen die met een 13liter EXC rijden, en als je die fatsoenlijk afstelt haal je dat wel.  10 liter is niet genoeg, vergeet niet dat je ook perongelijk een keer een stukkie fout zou kunnen rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2008, 16:00 »
Ik stond tijdens t OER weekend ook al met een lege tank en ben dus gewaarschuwd. Dus toch die grote tank maar monteren en dan sla ik het parcour d'ellegance wel over. Of ik moet nog iets anders verzinnen dan de tank en zadel met een sjorband aan elkaar te frutselen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2008, 20:30 »
Hallo,

Ik heb nog een 28 L-tank liggen van mijn 640 Adventure van '2004.
Mocht je intresse hebben
peter.penson@telenet.be
grtn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2008, 10:02 »
Ik zie dese discussie we vaker maar begrijp het niet,  wat rijden jullie voor gemiddelden?? ik heb een 9 liter tank en daarbij een extra 2,5 liter tankje gemonteerd. daar haal ik makkelijk 200km mee, hoe kan het dan dat je je met ranks van 13, 16 of wel 20 liter zorgen maakt over 150 km??  rijdt een LC4 minder dan 1 op 10 ofzo??
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2008, 10:27 »
JA,)?) :'(

Ik dacht dat ik mijn 20 l tank wel 200 km zou kunnen rijden, maar stond tijdens het OER weekend vlak na de 5 rondjes maisveld wel zonder benzine (170 km?). Nu had ik de tank niet goed vol gegooid en lekte het benzinekraantje, maar toch wel reden om het niet met een volle, niet lekkende 9 l tank te gaan proberen. (Ik breng de motor nog wel weg om de afstelling te controleren en heb inmiddels tandwiel 13 voor vervangen door een 16 tands).
Als ie dan "OER klaar" is kan ik nog wel eens proberen wat t verbruik is tijdens een rit (als ik nog een ritje kan vinden voor juni)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2008, 10:40 »
Hallo,

Ik heb nog een 28 L-tank liggen van mijn 640 Adventure van '2004.
Mocht je intresse hebben
peter.penson@telenet.be
grtn

Wel interesse, maar OER budget heeft bodem put bereikt :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2008, 21:48 »
Je kunt natuurlijk MEER benzine mee willen nemen, maar:

Misschien kun je in dat geval kan beter je Carb eens netjes afstellen. Tijdens het OER weekend heb ik met de 950 zo'n 1:14 gereden, inclusief 5 rondjes maaisveld.
1:8 a 1:9  voor een 640 is echt te veel. Begin eens met nieuwe naald en geleider...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #11 Gepost op: 26-03-2008, 19:00 »
Yep, dat staat inderdaad op het programma. Omdat ik geen onnodige risico's wil nemen, laat ik dat doen  door iemand die daar verstand van heeft. Ik neem aan dat een goede crosszaak dat ook moet kunnen ? (zit nml hier om de hoek).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #12 Gepost op: 26-03-2008, 23:25 »
Ik neem aan dat een goede crosszaak dat ook moet kunnen ? (zit nml hier om de hoek).

Ik wil niet veralgemeniseren, maar: NEE, meestal niet!

Een crosszaak stelt namelijk meestal motoren voor de cross af: en typisch voor de hollandse crossbaan.

- beetje meer benzine maakt daar niet uit, snel oppakken is veel belangrijker
- afstelling is voor zeenivo, rally's/reizen zit je gemiddeld toch wel wat hoger hoop ik.
- afstelling is voor koud nat hollands weer, rally/reis is vaak warm woestijn weer

dit laatste scheelt echt heel veel: Mijn LC8 wil met de marokko-rally afstelling hier in NL nauwelijk fatsoenlijk lopen, pas als ie echt heel goed doorgewarmt is gaat het een beetje.

AL met al, is naar mijn mening die crossbaanafstelling voor NL dus veeeel te rijk voor reis of rally.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2008, 21:30 »
Was ik eigenlijk al een beetje bang voor.... :-[
Ik was in eerste instantie ook al van plan om 'm naar RBC te brengen, maar op hun site staan alleen maar Yamaha's dus weet niet of ze ook iets met KTM's hebben...
Weet iemand een goed adres voor zoiets in de buurt van Zoetermeer??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Aageboden/gevraagd grote tank KTM
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2008, 21:42 »
mx aad heeft een testbank dus dan kun je het ideale mensel zien.

hier ben ik geweest
http://www.nolenmotors.nl/

officieel dynojet en powercommander tuner(heeft trouwens ook met Appie samen gereden)

Goedhart in Bodegraven heeft ook een bank. Maar ook een lange wachttijd.