Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bandenplaksetje?.van een fiets?  (gelezen 4450 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Gepost op: 24-03-2008, 09:30 »
Voor me tubeless banden had ik altijd reparatie set bij me.
Maar nu met de KTM SE heb ik binnenbanden. Heb een houder voor mijn luchtpatronen om de band op te pompen. Maar waarmee plak ik de binnenbanden?
Heb wel zo?n spuitbus om mee thuis te komen. Maar voor op vakantie is dat niks.
Bij motorzaken hebben ze geen bandenplakset (althans waar ik was), of ze verwijzen je door naar de fietsenzaak. :-\
Las ergens dat men als reserve band een 19? moet pakken, die past zowel voor als achter.
Dus mijn vraag is: bestaat er een bandenplakset of moet ik gelijk vervangen.

Remmie  :)


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2008, 10:19 »
Ff naar de autozaak: TipTop Rema (geloof ik) heeft speciale plakkers voor autobinnenbanden en speciale solutie. Werkt perfect.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2008, 11:37 »
19" is wel aardig om als reserve mee te nemen, maar meer voor makkelijk snel onderweg wisselen. Niet voor langdurige oplossing. Dus voor onderweg op vakantie:

- spuitbusje, daarmee doorrijden naar een motorzaak, of

- bandenplakkers en een pompje (of patronen). Dit is de meest zekere oplossing. Plakken net als een fietsband, alleen iets zwaardere plakkers.
Plakkers te verkrijgen bij postorders, goeie automaterialenzaak, en ook wel gewoon de betere fietsenzaak hoor: Immers hebben brommers/scooters ook gewoon dikkere biba's. 
Niet van die zelf-knippen fietsbinnenbandplakkers nemen van zo'n rolletje, das te dun spul.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2008, 14:41 »
Ik had toevallig meegekregen dat Roos tijdens de MOKAM seizoensopening ook een lekke band had en deze heeft gerepareerd dmv vulcanisatie of zoiets.... Is dat zo'n spuitbusje of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2008, 22:13 »
Is dat zo'n spuitbusje of wat moet ik me daarbij voorstellen?

Dat is inderdaad zo'n spuitbus. Het is om er mee thuis te komen, omdat je er niet hard mee verder mag rijden.
Het is om een gaatjes te dichten in de binnenband en niet scheuren of zoiets als een klapband.
Had bij tubeless banden altijd plugen bij me en nu dus een spuitbus..

Remmie  :)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2008, 22:35 »
Zo'n spuitbus is ook niet ideaal. Als je in tijdsnood zit is het misschien een goede optie. Maar als het gat te groot is zit je hele velg en buitenband vol met die zooi en ben je daarna een boel tijd kwijt met schoonmaken.

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2008, 09:13 »
verschillende keren geprobeerd  maar bij mij nog nooit gewerkt
ik stond iedere keer weer leeg
1x al met een paar honderd meter
daarna kan je de band dan ook weggooien,plakken of vulkaniseren kan niet meer :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2008, 21:21 »
Zo een spuitbus met van die purrotzooi is niet veel.

Met een 19" biba is goed te rijden, achter rijd ik al een paar maanden in mijn 18" waarvan een aantal enduro's dus dat zit wel goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2008, 10:35 »
En als je een 17inch achter en 21inch voor hebt, kan je dan nog steeds 19inch voor en achter gebruiken?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2008, 17:51 »
En als je een 17inch achter en 21inch voor hebt, kan je dan nog steeds 19inch voor en achter gebruiken?

Yep, maar wel tijdelijk. Kun je in het bivak op je gemak het bandje plakken en hem event. weer wisselen. In 17" zal het wel proppen worden...Voordeel is dat je zo maar 1 reserveband 'onderweg' hoeft mee te nemen als je tenminste zonder bagage rijdt.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2008, 19:32 »
Het kan maar niet echt aan te bevelen, net als plakken.. is niet voor niks dat meeste fietsen makers dat al niet meer doen ;)
Beter goede maat binnenband er gelijk in stoppen, ben je er in 1x van af ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2008, 14:13 »
Het kan maar niet echt aan te bevelen, net als plakken..

Heb op mijn reis 38 x een lekke band gehad, en nee, niet steeds op dezelfde plaats of omdat de plakkers loslieten, en nee ik had ook geen 38 reservebanden bij mij: plakken die handel en dat werkt perfect!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2008, 20:34 »
2euro95

Polooooooooo


Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2008, 20:40 »
Heb op mijn reis 38 x een lekke band gehad, en nee, niet steeds op dezelfde plaats of omdat de plakkers loslieten, en nee ik had ook geen 38 reservebanden bij mij: plakken die handel en dat werkt perfect!

Pcies!! Niks mis met bandenplakken! Voor elk pepernootje die in mijn band komt een anderen biba monteren? Het leven is al duur genoeg ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Bandenplaksetje?.van een fiets?
« Reactie #14 Gepost op: 18-05-2008, 14:29 »
Was gisteren even aan de wandel voor een setje. Er is zoveel te koop dat ik jullie ff wil raadplegen.

Rijd op een F650GS met 18" en 21". Achter een biba, voor een bibmouse (moet ik nog monteren). Een dikke biba achter gaat mee, maar die is zo groot en zwaar dat ik 'm waarschijnlijk in de rallyekist achterlaat (slim?). Ik denk eraan om tijdens de rit mee te nemen:
- Twee bandenlichters lang en kort (voldoende??)
- Plaksetje (ja, die van de fiets....)
- Handpompje klein formaat (geen patronen)
- Spanningsmeter.

Goed zo?