Wijs op Reis > Reis-equipment

Slaapzak, welke is goed voor reizen?

(1/7) > >>

Jeroen Veen:
Zal eens proberen om deze rubriek iets aan te wakkeren...

Kom maar op met jullie suggesties!!

cornepol:
Nou, Ik heb een Joutsen donsslaapzakkie, maar die is eigenlijk iets te heftig als het niet te koud wordt. Wel lekker klein mee te nemen en weegt iets minder dan 1 kg. Marianne heeft er een van Bever: Highlight 550. Weegt 1150 gr. Ook dons, werkt ook erg goed! Bij hebben een pertex buitentijk zodat het vocht niet direct de veren inkruipt (krijg je nl. lastig weer droog).

Vergeet niet je lakenzak mee te nemen, dan blijft je slaapzak langer schoon, en heb je een extra laagje voor de kou, of voor als het warm is een zak om op je slaapzak te liggen. Liefst katoen, want zijde scheurt nogal snel.

Doei,
corné

Smitty:
Zelfde als Corne maar dan van het merk Western Mountainneering (bij Bever). Mummie, 90% gans met pertex voering, gaat tot minus 9 comfort temperatuur en weegt net 1 kilo. Ingepakt in een compressie foudraal niet veel groter dan een heel brood. Joutsen is trouwens ook een erg mooi merk uit Finland.

Als het warmer wordt rits ik de zak open en gebruik ik'm als een soort dekbed. Nog warmer en hij ligt alleen over mijn middel. Of dan gebruik je alleen je lakenzak.

Maarten

Travelmaniacmars:
Ik heb er twee van Ajungilak. Is nu Fjallraven geworden geloof ik. Een zomer en een wintermodel. Beiden kunstofvulling, mummiemodel, en niet al te duur. Als ik langer wegga, neem ik altijd een lakenzak mee, blijft je slaapzak langer schoon, als je weer eens onder 't stof in je slaapzak kruipt. Allebei zijn ze ook gebruikt terwijl ze zeiknat waren, voordeel is dan wel dat ze gewoon warmblijven. Ik had een keer vergeten de tent af te sluiten bij een wolkbreuk (terwijl ik zelf ergens anders was), stond er een paar centimeter water in de tent. :o Slaapzak uitgeknepen, tent omgekeerd, en knorren maar....

Ferd:
Ik lig in een Carinthia Nepal zak. 85/15 eendendons, comforttemperatuur -8 gewicht van 1400 gram. Binnen en buitenzijde is van shelltex, geen idee  wat dat zou moeten zijn, maar het voelt in ieder geval lekker aan. (even googelen doet wonderen, waar zouden we tegenwoordig zijn zonder Google 8) ):
SHELLTEX Back
The high-tech fabric for down sleeping bags. Almost 4000 microfine filaments fill each sqare centimeter. They ensure that moisture from the body is transported to the outside. The close weave makes the fabric highliy windproof. The water-repellent treatment prevents wet from gettin gin from the outside. Shelltex keeps the down dry and the sleeping bag warm.

Wordt geleverd met een compressiezak, en is lekker klein te persen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie