KTM's grootse plannenKTM wil grootste Europese fabrikant wordenNiet mis te vestane worden uit de mond van KTM baas Stefan Pierer. 200 000 motoren tegen 2020, en KTM wordt Europees grootste constructeur. Drie nieuwe motorblokken staan op het programma om tussen dit en twee jaar in productie te gaan. Ter vervanging van de tweetakt motoren komen er dus 125, 250, en 500 cc motorblokken. Deze op hun beurt zullen gemonteert worden in zowel straat, off road en supermoto modellen. De 125 en 250 blokken zijn éénpitters, de 500 cc wordt een staande twin. De 125 en 250cc straatfietsen zullen gebouw worden door het door KTM onlangs overgenomen Indiaase Bajaj, die volgens Pierer reeds klaar staan om verscheept te worden naar de dealers. Of deze modellen ook de naam KTM dragen is niet vernoemd. Grootste en ons Europeanen aangaande nieuws is dat KTM ook werkt aan een off road motor met het blok van de nieuwe RC8. Ook komt de Venom, de naked versie van de RC8, er in afzienbare tijd.
Met een teruggetunede versie van dit blok is ie toch al te koop!!! LC8 adventure!
RC8-blok is wel echt anders, maar ik zie ook niet waarom de LC8 aangevuld of vervangen moet worden.
van mij mogen ze met een 30kg lichtere versie komen, rest van de speks gelijk. Dat vind ik veel interessanter!
Now we're talkin'
Zeg maar een LC4 adventure met een LC8 blok...
maj.. of gewoon een 600 Enduro V-twin van KTM.