Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg rally 2008  (gelezen 16929 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #60 Gepost op: 05-04-2008, 12:58 »
Het moet daar een heel goede sfeer zijn in het kamp met al die mooie posities. Wat ik mij nu afvraag in wel hotel zit EAO in Mezouga, zitten zij bij de ORGA in het hotel. Vorig jaar lagen wij nogal afgelegen wat de sfeer niet ten goede kwam. Wat ik wel vreemd vind is dat Martin niet boven is gekomen, zal dan de eerste keer zijn. Goh wat jammer van Harm, had toch mijn motor de rallye in genomen en verder laten we Nienke niet vergeten volgens mij staat ze in de top 10 bij de amateurs en is ze de tweede vrouw ik geloof 2 min achterstand.



Standen dag 5:
1. Daniel
6. Martin
7. Gerben
8. Gerard
10. Jos
17. Dirk Jan
34. Joscha
62. Johan
63. Ab

Johan had aan het eind zijn koppeling stuk. Hij heeft een andere koppeling gekregen van Harm Boezerooij. Wat geweldig zo'n samenwerking tussen 2 teams. Harm kan zelf niet rijden, omdat zijn krukas lager kapot is.
Vorige jaren reden de motorrijders driemaal een vierkant, dit keer 3 rondjes met 2 extra punten - zonder de auto's op het parcours - namelijk een hoge duin op en de punt op de top was moeilijk te zien en hoe je daar moest komen was ook onduidelijk. Elke keer een lang stuk omhoog jakkeren. Dr. Bean kon met zijn motor juist met deze toevoeging heel goed doen meedoen in tegenstelling tot voorgaande jaren. Hij had er erg veel lol in.

Thorsten Kaiser heeft zijn krukas lager stuk gereden. Dus vandaag wel uitgereden, maar of hij morgen kan starten is even de vraag. Hij had aan Ab gevraagd om zijn krukas, maar dat vonden de teamleden van EAO natuurlijk GEEN goed plan. Het is een zware concurrent. Het schijnt dat hij inmiddels een lager heeft gevonden. Afwachten of hij daarmee zijn motor klaar krijgt voor morgen.

Morgen een lange, zware dag het is nu dus zaak om het koppie erbij te houden. Hij heeft een benzineplanning gemaakt. Een special aan het begin met een volle tank is nadeling voor Dr. Bean. Hij gooit de tank dus niet vol en kan direct na de special wel tanken, dat staat in het roadbook en mag dus ook.

Johan zegt zelf dat hij nu nog te weinig ervaring heeft en volgend jaar gaat hij het dus opnieuw proberen. Hij heeft vandaag maar 2 ronden gereden en mist daarmee checkpoints en daarmee punten.

Gerard was heel goed bezig vandaag, maar hij kwam na de eerste duin in een trechterduin terecht waar zijn motor afsloeg en daar verloor hij 5 minuten met kickstarten. Dat is jammer, maar het gaat uiteindelijk om het plezier van het rijden.

Iedereen is heel en iedereen heeft lol, dus het gaat lekker.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #61 Gepost op: 05-04-2008, 13:37 »
INDERDAAD , petje af , er wordt echt goed gereden door de EAO mannen , jammer ik was er graag weer bijgeweest , niet getreurd , over 3 weken ga ik de Marokko raid rijden met EAO  ;D ;D , Paul , is ook wel iets voor jou.



[/quote]
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #62 Gepost op: 05-04-2008, 14:46 »
Hallo allemaal, even gepuzzeld en hier zijn de uitslagen van de Memoos na dag 5; eerst het dagresultaat dan plek algemeen:

Amateurs: Bram Jager 10 - 8 / Nienke Viersen 7 - 9 / Jeroen Jager 15 - 19 / Jan Krol 9 - 13 en Jacques Vink 11 - 14

Profi's : Rob Verstegen 23 - 5 / Marcel Snijders 4  - 18 /Gerard List 9 - 25 / Jeroen van Daele 25 - 29 / Daan Cornelisse 30 - 38 /  Marcel van Wort 36 - 45 / Jan Hut 51 - 66 / Herwin de Roo 63 - 67 /   Ronald Peters 58 - 72 / Jan Rus 41 - 74 / Tom Verbakel 61 - 75 / Harm Boezerooy 63 - 81 /  Willem vd Ziel 59 - 94 / John Hansen 63 - 96 /  Albert Onrust 63 - 96
Rob staat toch nog op de vijfde plek ondanks zijn benzinetekort gisteren. Marcel Snijders heeft de afgelopen twee dagen onwijs goed gereden.en is omhoog geschoten van 44 naar 18 algemeen. Klasse allemaal.

Ok, ben nou toch bezig, ook maar even de EAO's algemeen:
Daniël 1 / Martin 3 / Gerben 4 / Jos 7 / Dirk Jan 12 / Gerard 30 / Joscha 50 / Ab 73 / Johan 80

Het verschil tussen Daniël en de Kaiser is vijf (1) minuten. Ben zo benieuwd hoe het gaat vandaag.

Overigens hebben we onbedoeld nog een lokale derby want Gerard Broers komt uit een dorp naast ons dorp (hij en Jeroen vD rijden vaak samen). Ze staan nu op plaats 29 en 30 algemeen. Ben benieuwd wie de derby wint...... :D ;D
Tot later! Jaq.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #63 Gepost op: 05-04-2008, 23:44 »
Het heeft even geduurd, maar ik heb Dr. Bean weer gesproken.
Zijn beltegoed was op van het Marokkaanse nummer en daardoor kon hij geen seintje geven dat hij binnen was. Ik geef toe, toen ik hem om 21.00 uur nog steeds niet kon bereiken, kreeg ik het toch een beetje benauwd!

Goed, zijn verslag:
De special ging door de duinen en over de grote vlaktes, moeilijk navigeren vandaag. Hij ging weg in de tweede start rij samen met Martin. Samen zijn ze de duinen ingereden, heel hard/vlot gereden. Op de vlaktes sloot Thorsten ineens achter hen aan, hij bleef achter hun hangen. Ze hebben niet doelbewust verhinderd dat hij hen in haalde, maar hij is niet langs hun gegaan tijdens dat stuk.
Martin en Dr. Bean zijn samen naar het eerste checkpoint gereden met Thorsten Kaiser achter hen. Zij waren de eerste bij dit checkpunt, anderen zijn verkeerd gereden tijdens de eerste special waaronder Daniel en dat is jammer. Het was een navigatiefoutje.

Het was een mooie special, vlakke stukken, een kol door de bergen. De start tot het eerste checkpoint is 80 kilometer en onderdeel van de special in de Parijs-Dakar rally, juist omdat het zo'n mooi stuk is.

De tweede special, bekend als 'Slucht ohne Nahme' was behoorlijk nat en velen hebben hier natte voeten gehaald. Het begint met een moeilijke/ gevaarlijke stage en dan door de rivierbedding en daar je weg zoeken. Zwaar voor Dr. Bean, het stuur sloeg in zijn polsen, die zijn nu stijf. Wel redelijk goed gereden (3 minuten langzamer dan Martin en 5 minuten langzamer dan Daniel).

Johan heeft lekker gereden en heeft bewust gekozen om alleen dat deel te rijden dat hij leuk vond en dat is hem goed bevallen.

Ab heeft een kaakontsteking, hij krijgt (natuurlijk) antibiotica van de noodartsen, maar rijden met koorts verminderd je concentratie.

Dirk Jan is gestopt bij een gewonden op de special en krijgt mogelijk nog extra tijd i.v.m. EHBO service.

Joscha heeft lekker gereden.

Gerard had goed gereden, maar baalde van zijn eigen kleine foutjes.

De dagstand van dag 6
4. Martin
6. Gerben
7. Daniel
10. Jos
16. Gerard
31. Joscha
42. Dirk Jan - bij de start had hij niet genoeg water, daar heeft hij straftijd voor gekregen
78. Ab
79. Johan

De overall stand aan het eind van dag 6:
1. Thorsten Kaiser
2. Daniel op 5 minuten afstand van Thorsten
3. Martin op 25 minuten afstand van Daniel
4. Gerben op 70 minuten afstand van Martin
5. Jos op 90 minuten van Gerben
13. Dirk Jan
29. Gerard
47. Joscha
77. Ab
84. Johan

Morgen een lange rit naar de haven met een kleine special onderweg. Voor Daniel betekent morgen zijn laatste kans om die 5 minuten in te lopen. Want in Spanje veranderd er meestal niets meer, tenzij een motor wordt uitgeschakeld door schade (of opgelopen slijtage in de duinen).

Dus voor de mannen in de top van het klassement betekent het nu: koppie erbij houden en gewoon de rit uitrijden, dan behouden ze zeker hun positie.

Gerben gaf aan dat hij vandaag toch wel echt moe was en hij weet dat hij morgen alleen maar rustig hoeft te rijden om zijn positie te behouden. Alleen als er iets gebeud, en dat wil niemand, met een motor of rijden in de top 3 kan hij zijn positie verbeteren. Dus GOOOO! voor de vierde positie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #64 Gepost op: 06-04-2008, 18:15 »
Dr. Bean net gesproken.

Het was heel spannend tussen Thorsten Kaiser en Daniel...

Ze waren net aangekomen in de haven van Nador en de vrachtwagen moet ingeladen worden. Over een uur zijn ongeveer de douane formaliteiten en de verwachting is nu dat ze ongeveer om 23.00 uur (bij ons 24.00 uur) aan boord zullen gaan. Maar dat is nooit helemaal zeker te zeggen.

Dr. Bean heeft lekker gereden, de special was 40 kilometer en moeilijk navigeren. Hij heeft wel geprobeerd hard genoeg te rijden voor een leuke dagstand, maar zonder risico's te nemen en brokken te maken.

Iedereen is binnen.

Daniele heeft goed gereden.

Thorsten heeft een gat in zijn blok gereden en daarmee 7 minuten verloren. Dus ... als het goed is moet straks het dagklassement en het eindklassement Daniel als winnaar tonen. Maar we wachten af.

Morgen is een rustige rit over de weg. Even wennen aan Europa en gewone wegen en verkeersregels  :)

Ik bel later vanavond nog even om te horen of er eindstanden bekend zijn gemaakt, meestal lukt dat niet op deze dag en is de bekendmaking pas in Spanje in het hotel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #65 Gepost op: 06-04-2008, 21:17 »
Jemig wat is het spannend zeg!
Door omstandigheden vandaag pas het hele verhaal gelezen.
Mooi verslag zo hoor Springwitch!!
Xie nu al uit naar de volgende rally die je gaat verslaan :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #66 Gepost op: 06-04-2008, 21:32 »
De volgende rally...ga ik zelf mee: Oost Europa Rally eind mei. Dus even afwachten of ik onderweg internetverbinding kan leggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #67 Gepost op: 06-04-2008, 21:58 »
Vanavond belde Jeroen. Ook hij had een heerlijke dag gehad. Een technische dag met veel navigeren en dat bevalt hem goed. De motoren hebben echt heel veel geleden van de afgelopen twee dagen, ondanks de revisie gisterenavond. Het was heel druk in het bivak en aan iedere motor en auto werd gesleuteld.

Robbie Verstegen heeft vandaag zijn klassering opgeblazen; hij is tijdens de proef de weg kwijtgeraakt :confused: en heeft erg lang over de proef gedaan. Jammer, hij stond nog steeds vijfde... Ik kan geen uitslagen vinden op de site van de orga en de Memolijst is zo lang dattie niet meer te sms'en is. Als er wat bekend is, meld ik het.

Op de site van Ronald www.orangeteam.nl staat een spectaculaire foto van Marcel in een wash-out. Hij ging er vol voorover in maar heeft niets aan deze duikeling overgehouden gelukkig. Het ziet er wel heftig uit.

Inmiddels is iedereen aan het inladen in de haven, de controles zijn inmiddels in volle gang want vorig jaar sprongen er her en der verstekelingen uit de vrachtwagens bij hondencontroles. Een van de weinige restaurants daar werd bestormd door ongeveer 250 hongerige rijders en dit liep natuurlijk helemaal mis. De mannen zijn maar verderop gaan kijken naar een supermarkt en hebben volgens mij pizza uit karton gegeten. Ach ja, een kniesoor die daar op let :D.

Het waait hard dus het wordt waarschijnlijk wel weer een klotserige oversteek. Ben benieuwd hoe ze de nacht doorstaan.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #68 Gepost op: 06-04-2008, 22:07 »
De foto van de wash-out:


De rest van de foto's staan in Deze gallery

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #69 Gepost op: 06-04-2008, 22:18 »
Beetje laat, maar hierbij een link naar de foto's van het EAO team op hun site: http://www.eao.superhost.pl/tr2008fotos.htm

Op dag 4 staat een foto van Dr. Bean met een steigerende LC8.

Enjoy.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #70 Gepost op: 06-04-2008, 22:53 »
Dr. Bean is aan boord. Hij heeft een biertje in de hand, is heel relaxt en vertelde dat hij een hut met 4 personen, dus dat is geregeld. En toen ... ging hij de standen voorlezen...

Standen dag 7:
3 Jos
4 Daniel   }
5 Martin   } - zelfde tijd
6 Gerben }
14 Gerard
25 Dirk Jan
34 Joscha
69 Thorsten Kaiser (4 uur penalty vanwege stone spraying naar Orga)
72 Ab
73 Johan

En dan terwijl we praten realiseert hij zich ineens...dat zou kunnen betekenen dat...EAO het podium in beslag zou kunnen nemen. Natuurlijk zal Thorsten protest aantekenen tegen deze penalty. Dit blijft spannend. Ben nu heeel erg benieuwd naar de overall standen. Maar we zullen moeten afwachten...tot morgen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #71 Gepost op: 07-04-2008, 10:08 »
Jac, momenteel nog steeds motorloos, maar het begint toch weer erg te jeuken. Thuis al een balletje opgeworpen - reactie was niet erg enthousiast. nog eens proberen op een ander moment hou je wel op de hoogte


INDERDAAD , petje af , er wordt echt goed gereden door de EAO mannen , jammer ik was er graag weer bijgeweest , niet getreurd , over 3 weken ga ik de Marokko raid rijden met EAO  ;D ;D , Paul , is ook wel iets voor jou.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #72 Gepost op: 07-04-2008, 11:51 »
mwah, kinderachtig tiepje die Kaiser. Het zou echt heel goed zijn als hij onttroond wordt. Hoop dat de straf gehandhaafd blijft en dan een Nederlands ereschavot. Waaauw, we blijven duimen! Spannend, spannend

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #73 Gepost op: 07-04-2008, 12:19 »
Dr. Bean belde zojuist.
Hij is in Spanje en zit met zijn voeten in de zee   ;)
Zodadelijk verzamelen alle motorrijders zich om in kolonne naar het hotel te rijden al toeterend en ronkend. Om vervolgens het winnaarsfeest te starten.
Geen idee nog of er iets is veranderd aan de penalty voor Thorsten.

By the way EAO op het podium betekent: NL - B - NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #74 Gepost op: 07-04-2008, 14:26 »
Tja, in al mijn enthousiasme over het hoofd gezien dat Martin een Belg is, Nou ja, maakt niets uit. Het zou prachtig zijn als Daniël zijn achterband mag afdraaien vanmiddag. Spannend!