Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg rally 2008  (gelezen 16922 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #90 Gepost op: 08-04-2008, 14:02 »
Ik zeg vooral voor gerben op zijn grote bak: diepediepe buiging!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #91 Gepost op: 08-04-2008, 14:47 »
Helemaal mee eens!!! Ongelooflijk wat jij klaarspeelt, Gerben!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #92 Gepost op: 08-04-2008, 16:57 »
Ik zeg vooral voor gerben op zijn grote bak: diepediepe buiging!
Helemaal mee eens!
Een vierde plek. pff knap hoor!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #93 Gepost op: 09-04-2008, 14:21 »
Gefeliciteerd, ben benieuwd naar de verhalen.

Verslaggeving erg top!!!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #94 Gepost op: 09-04-2008, 16:20 »
Inderdaad, helemaal top!

Met lichter materiaal was een nog hogere podium plaats mischien wel mogelijk voor Gerben!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #95 Gepost op: 09-04-2008, 20:41 »
Een diepe buiging is inderdaad wel op z'n plek!
Dit jaar Gerben met een ware LC8 op de vierde plek,
Twee jaar geleden Erwin op z'n XR400 ook al op de vierde plek.
Ik ga bijna denken dat als deze twee toppers op een EXC, een WR of een CRF gereden hadden ze serieus kans hadden gemaakt op een 1e plek......
En dat is toch wel heel erg knap als je kijkt wie de winnaars zijn.

Maar misschien waren de LC8 en de XR400 wel helemaal geen handicap maar juist het geheime wapen ;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #96 Gepost op: 09-04-2008, 20:47 »
Huh  ???,
moet jij nu niet in je tent zitten ergens in Libie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #97 Gepost op: 09-04-2008, 21:20 »
Jongens,  meisjes:

Heel erg bedankt voor alle felicitaties en steun!  :-* :-*

Ik heb dit jaar weer heel veel plezier gehad, heel lekke gereden in een leuk team en met leuke sportmensen!  :) :)


vragen en antwoorden: (die ik met plezier beantwoord, dus vraag gerust door)  ::)

EAO zat niet in het het Tuareg/organisatie hotel (Memotours wel), maar in een ander hotel op 15 minuten loopafstand. Team Kaiser zat ook bij ons in het hotel.  EAO zorgde zelf voor de uitslagen aldaar: iedere avond, mestal na de briefing van 8 to 9 , maar uiterlijk 11:00 waren de uitslagen beschikbaar. Meestal kon ik ze als eerste aan Margot doorbellen.

Hoewel dit hotel duidelijk minder was in kwaliteit was de sfeer in ons team goed denk ik. We hadden wel een heel sterk team waardoor er dit jaar meer verschil was tussen de toprijders en de plezierrijders.

Het totale rijdersveld was erg sterk.. vele dakarrijders en top-motorsport mensen denk ik.

De beklimming van hoogste duin na de duinencross: 2 motoren boven gekomen. De eerste weet ik nog steeds niet (????), de tweede was ik. Kaiser, Martin en Daniel zijn allemaal niet bovengekomen. Maar daarmee kan je nog wel de etappe winnen: De stempelpost staat boven, wat je niet kan rijden moet je lopen.... en een zeer goed getrainde vent als Daniel loop ook gewoon snel zo'n duin op hoor!

Daniel was zijn kaart kwijt op dag 1, maar dat heeft geen straftijd opgeleverd. Zolang de tijden geregistreerd zijn bij de stempelposten ben je er langs geweest en wordt het dus gewoon geteld. Je krijgt/maakt gewoon tijdelijk een andere kaart.  Martin heeft overigens Daniels kaart nog gevonden (hoe onmogelijk dit ook lijkt :) )

Wat mij betreft trouwens ook petje af voor Daniel: Hij is super sportman, eerlijk en help ook anderen waar dat kan, hij kan ook nog eens goed navigeren (en dat zijner niet veel...) en rijdt natuurlijk verschrikkelijk goed. maarja, je wordt ook niet zomaar wereldkampioen he  ;)


Met de LC8 ben ik soms in het voordeel, soms in het nadeel: De hoge duinen zijn makkelijker omdat ik meer vermogen heb, op de snelle piste kan ik iets makkelijker snel even veel snelheid maken (max dit jaar was 166km/h op de piste), maar ook Martin, Torsten en Daniel halen dat soort snelheden hoor!
Anderzijds ben ik met LC8 weer sterk in het nadeel in kleine duinen en op moeilijke technische delen (ezelspaadjes en rivierbeddingen met grote stenen). 
Maar misschien nog het belangrijkste: Het kost veel meer kracht en energei als je fouten maakt. Als je vast zit, zit je ook veel vaster!! Omvallen en optillen kost gewoon veel meer tijd en energie. Je moet de motor het werk laten doen en vooral geen fouten maken.


Zo.. nu eerst maar eens herstellen  :P ::) ::), en het net afstruinen naar nog meer mooie foto's  ;)






Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #98 Gepost op: 09-04-2008, 21:34 »
Goed zo, je voorwiel licht houden, jij leert het nog wel eens!  ;) ;) ;) :D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2008, 09:49 »
Goed zo, je voorwiel licht houden, jij leert het nog wel eens!  ;) ;) ;) :D
Goede training/voorbereiding gehad hè. ;)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #100 Gepost op: 10-04-2008, 11:45 »
Prachtig om de verslagen te lezen! en geweldig gedaan gerben!
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #101 Gepost op: 10-04-2008, 14:51 »
Hoi Edwin, heel goed gedaan, echt een enorme prestatie. Heb je de foto's al gezien op www.alfapix.dk? Prachtige foto's van een aardige Deen (volgens Jeroen). Even klikken op Tuareg 2008 en dan op pictures en dan wijst het zich vanzelf. Speur ze!
gr. Jaqueline

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #102 Gepost op: 10-04-2008, 19:53 »
Goed zo, je voorwiel licht houden, jij leert het nog wel eens!  ;) ;) ;) :D

Helpt toch best wel als je er een schijf afhaalt  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #103 Gepost op: 10-04-2008, 19:54 »
leuke foto's, maar enige sortering zou wel helpen om jezelf te vinden ... pfff

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #104 Gepost op: 10-04-2008, 20:31 »
OK, misschien leuk om ook even hier te posten:

De Motor en onderhoud gedaan tijdens de Rally:

- totaal 100 cc olie bijgevuld (2400km, offroad, zandduinen etc)
- geen filters gewisseld
- geen olie gewisseld
- olie nog zo helder dat ie moeilijk te zien is aan de pijlstok
- 2x ketting gespannen: vooral in het begin, nieuwe DID ZVM ketting, (rekt iets in het begin)
- Ceradure tandwielen, niet gewisseld, nog prima
- Vork 2x ontlucht (had ik misschien vaker moeten doen, vergeet ik nog wel eens)

-olielekkage bij aanvang van de rally bleek achteraf te komen omdat het o-ringetje van het filterdeksel niet helemaal goed zat ofzo... (ik had vlak voor rally nieuwe olie en filter erop gezet). Filterdekseltje even losgehad met de motor op zijn kant, schoongemaakt, en probleem was opgelost.

- TT roadbook (met plasic tandwieltjes) nog steeds prima


schade:
- Voorspatbordbeugelje (al niet meer origineel!!) opnieuw gebroken
- Carterbak (eigenbouw, Kevlar/carbon): Flink wat butsen erbij, en ophangbeugeltje was wat verbogen doordat ik de LC8 over een iets wat te grote steen heb geholpen, die niet onder de carterbak paste :)
- Handkap, acerbis-pro, ingedeukt (en weer uitgedeukt)
- een paar extra deuken in de EXCEL velgen (de originele hadden dit niet overleeft). Bij een van de deuken heb ik ook de 4,5mm UHD binnenband lek gereden: Je hebt het dan over met 120km/h over een steen van +/- 30cm doorsnede heen stuiteren.....
- een paar krassen extra
- weer wat extra verf van de tank gesleten, wordt ie lichter van
- 1 boutje van de uitlaat kwijt geraakt (van de 3 boutjes die de eindpot erop klemmen), ter plekke bij CP gerepareerd om te voorkomen dat de pot verder los/kapot zou kunnen rammelen
- GPS houdertje gebroken (doorgetrilt, alu-plaatje, zelfbouw)
- tellerkabel (KTM teller) bijna doorgesleten: Doordat het tie-wrap-je wat de kabels aan het beugeltje houdt losgebroken was 
- achterremschijf (Braking) is nu echt op!!! (<2mm op sommige plekken)

Lijkt veel.. maar eigenlijk dus:

Nagenoeg geen onderhoud nodig geweest, nagenoeg niks stuk !!!!


Zodra de motor nu thuis komt gaat het luchtfilter er natuurlijk wel uit: Ik zal er een fototje van maken.
en natuurlijk kijken we hem helemaal na he!