Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard  (gelezen 8088 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #60 Gepost op: 02-04-2008, 10:20 »
Ben het eens met Arjen, de overeenkomsten tussen motorrijders en ruiters zijn overigens groter dan de tegenstellingen en misschien wel duidelijker dan wij zelf beseffen:

Een vriend van me in NL gaat dit komende weekeinde op pad voor een lange trektocht vanuit de Cote d'Azur naar Santiago de Compostella: te paard.
Tijdens de voorbereiding heb ik een hoofdstuk over terreintrektochten uit 1968 gekopieerd voor hem: met de terreinmotorfiets.
De trektochten die ik maak, doe ik EXACT zoals met met mijn offrooads vroeger. EXACT!
Echt het enige veschil is de brandstofvoorziening voor het voertuig en dat er wat andere spullen in de noodkit ervoor zitten.
Op dit punt is de motorwereld twee generaties voor op de ruiterij en die laatste zou er veel van kunnen leren.

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #61 Gepost op: 05-04-2008, 10:20 »
Het paardenvolk is niet erg democratisch.

Sterker nog: heeft ZELF oogkleppen op  :o

Het uitdragen van een standpunt dat niet eens in een 'kamp'  zit is voldoende voor verbanning. Hoe zei die verlichte ziel George W.Bush dat ook alweer? 'Als je niet voor ons bent, ben je tegen ons'.
Vrije meningsuiting alleen als het dezelfde mening is dus  :confused:

Ik begrijp gelukkig niets van de intolerantie: ZO'N klein land en dan NOG niet gezamelijk gebruik willen maken van de schaarse mogelijkheden  :-X
Sterkte.

petrus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #62 Gepost op: 05-04-2008, 12:35 »
Peter het begint al met van die hele kleine dingen, hé er staat een auto op de parkeerplaats voor mijn huis, noem maar op.

DAT is de levens style in Nederland, gehaast,druk met van alles en nog wat en de medemens kijken we al helemaal niet meer naar om. :confused: En ik werk er zelf nog aan mee ook. :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #63 Gepost op: 05-04-2008, 14:01 »
Sterker nog: heeft ZELF oogkleppen op  :o

Het uitdragen van een standpunt dat niet eens in een 'kamp'  zit is voldoende voor verbanning. Hoe zei die verlichte ziel George W.Bush dat ook alweer? 'Als je niet voor ons bent, ben je tegen ons'.
Vrije meningsuiting alleen als het dezelfde mening is dus  :confused:

Ik begrijp gelukkig niets van de intolerantie: ZO'N klein land en dan NOG niet gezamelijk gebruik willen maken van de schaarse mogelijkheden  :-X
Sterkte.

petrus
Hé Huertecilla,

Long time no hear.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #64 Gepost op: 05-04-2008, 16:41 »
Hé Huertecilla, Long time no hear.

Correct: het enige wat ik over motorfietsen te melden heb is wat ik er met paardijden mee te maken heb en al dat is indirect eigenlijk heel veel, voor de motorrijders irrelevant en de ruiterij wil er niets van weten.

On topic blijft het intolerante mij een raadsel:
Als je 5000 vierkante meter hebt voor 5 paarden, dan zet je die het beste samen opdat elk van die paarden 5000 meters heeft ipv 500 en ze worden er nog socialer door ook....
Als jullie een circuitdag hebben, heb je dan liever 6 minuten de baan voor jezelf of een uur met 9 anderen?
De truuk is dat je iets 'geeft' wat je minder moeite/inspanning kost dan het daarvoor mogen 'nemen' van wat anders; direct of indirect.

Sterkte,

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #65 Gepost op: 06-04-2008, 11:10 »
Tegelspreukje:

Horses are scared of two things;

a) Things that move
b) Things that don't

 ;)
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #66 Gepost op: 06-04-2008, 20:29 »
Vandaag een ATB wedstrijd hier: 400 sportivelingen die 65 pittege bergkilometers op snelheid fietsen.
Ik stond bij een onverharde T-splitsing in een afdaling. Het enige sereuze ongeval gebeurde in 'mijn' sectie 1 km. voor de post. Moest voorzichtig van de berg afgehaald worden en met trauma heli afgevoerd.
Het grootste probleem had ik met de negelse paardenverhuur-miep die tegen de richting in de route wilde rijden met twee klanten waarvan 1 zonder enige vaardigheid. Ze had net zoveel recht op het onverharde pad bleef ze steeds hysterischer wordend schreeuwen. Het recht van haar 2 toeristen versus 400 locals?
Ik heb echt fysiek te paarden van de route moeten houden tijdens dit gedoe, want die arme dieren werden helemaal hyper van dat mens. Ondertussen schoten de racers met blokkerende wielen achter ons langs.....
Het was puur onvoorstelbaar hoe dom bot ze niet wilde zien dat het levensgevaarlijk was. Het recht om zo stom te zijn heeft ze niet en uiteindelijk is ze toch een andere net zo mooie camino gereden.
Fijne reclame voor de ruiterij was dat :-(

De locale politie regelt een getailleerde kaart van de route voor me en de chef van de locale bb zal me rondleiden. Het is nl een prachtroute voor offroadmotorfietsen ATB's EN paarden.

peter

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #67 Gepost op: 06-04-2008, 21:06 »
 he peter rijdt de husaberg nog of staat hij vastgeroest in een hoekje weg te kwijnen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #68 Gepost op: 06-04-2008, 21:30 »
he peter rijdt de husaberg nog of staat hij vastgeroest in een hoekje weg te kwijnen?

Die staat in de olie ;-)
De rubber benzineleidingen zullen wel vervangen moeten worden, maar voor de rest zal het trappen = lopen zijn. Even de koppelingplaten vrij maken, gas erop en het ding rijdt vanzelf weg met de koppelingsautomaat.
Wel weg te kwijnen ja. Had alles klaar voor een Marokko-trip: dikke tank, zijtankje, electrisch routeboek, gps-houder maar er kwam een buitenkanstrip naar een paardrijgoeroe tussen. Ik had de kans twee keer een week prive bij hem in huis te blijven en leren.
Ik dacht: Marokko loopt niet weg, maar je kan niet EN offroad rijden goed doen EN paardrijden goed doen, dus deze trip is een keuzemoment gebleken en staat het motorrijden sindsdien STIL.
De paardrijgoeroe is trouwens een maand na mijn 2de bezoek onverwacht overleden. Tja, en waarom zou je de goden verzoeken  :D

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #69 Gepost op: 06-04-2008, 21:43 »
Wederom eventjes off-topic: roadbookje verkopen?

en maar weer on-topic... 8)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #70 Gepost op: 07-04-2008, 10:37 »
Zag laatst bij discovery channel een kerel die een een krokodillenpak heel dicht bij wilde krokodillen kon komen zonder zo te laten schrikken. Misschien moeten wij ons gewoon als pony's verkleden?  ;)

Ok, nou weer ff serieus: NL is klein => geef elkaar de ruimte!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #71 Gepost op: 07-04-2008, 13:32 »
Misschien moeten wij ons gewoon als pony's verkleden?  ;)

Hmmm. Moet je wel HEEL voorzichtig zijn met je aftershave; is wat minder als daar feromonen in blijken te zitten langs een hengst rijdend ;D

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #72 Gepost op: 07-04-2008, 21:23 »
Reed vandaag op m'n lekker moderige ruiterpad en zag toen ik de bocht om kwam een amazone, zet gelijk de fiets in de struiken en stop de motor..
dame in kwestie was nogal geschrokken, had groote ogen en paard was een tikje neveus maar werd gelijk rustig nadat ik stopte.
Dame in kwestie niet.. Weet nu dat ze 2 kinderen heeft die bijna geen moeder meer haddden :confused:
Blij dat ze kennelijk op een huur paard zat wat wat gewend was, liep rustig voorbij, dame bleef kakelen tot ze uit de spiegel was..
Ze vroeg eerst of ik van de politie was, laat ik nu zo'n politie jas in de kast hebben hangen [geen motor, maar met label aan de binnenkant] kreeg in eens een idee ;)
Heb daar in het bos ook mee gemaakt dat ik een dame tegen kwam terwijl ik stilstond, paard wou er niet langs maar na een vriendelijke groet dwong de jonge dame het paard langs me te gaan.. Die wist waar ze mee bezig was..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #73 Gepost op: 08-04-2008, 09:01 »
Allemaal haar eigen onzekerheid.... :P

(Als ze een beetje zeker was van haar zaak en van zichzelf zou er helemaal geen reden zijn om te kakelen, toch... :-X)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #74 Gepost op: 08-04-2008, 11:00 »
Allemaal haar eigen onzekerheid.... :P

De brenger van slecht nieuws krijgt toch altijd de schuld?! In dit geval maakt de motorrijder het gebrek aan eugen vaardigheid duidelijk: 'veroorzaakt'  het gevoel van onlust.
Als dan die motorrijder ook nog op/naast een ruiterpad staat IS hij ook de oorzaak: de dame HAD gelijk want Zappa heeft daar niets te zoeken.

Het zou goed beleid zijn om dit soort routes, dus ook ATB-, voor gezamelijk gebruik aan te wijzen; dat geen iedereen meer ruimte en voorkomt het alibi-gedrag. Het is namelijk simpelweg niet verantwoord dat er ruiters de openbare ruimte in gaan wanneer die alleen maar op ruiterpaden 'veilig' kunnen rijden.
 
peter