Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard  (gelezen 8078 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #75 Gepost op: 08-04-2008, 21:59 »
Had daar idd niet 'mogen zijn maar mag dat nergens bij mij in de wijde omgeving.. Maak dan maar de keus om te rijden waar het het rustigst is en waar m'n noppen het minste schade aan richten..
ben me er ter degen van bewust dat ik andere kan tegen komen en ga dan ook niet hard een blinde bocht in..

Was gewoon blij met het paard, die was cool ;)
Als ze op de arabische hengst had gezeten die we vroeger thuis hadden was ze niet langs me gekomen met die emoties ;)
Die bleef alleen rustig bij mij als er een hoefsmit of dierenarts langs kwam..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #76 Gepost op: 09-04-2008, 10:46 »
Had daar idd niet 'mogen zijn maar mag dat nergens bij mij in de wijde omgeving.. Maak dan maar de keus om te rijden waar het het rustigst is en waar m'n noppen het minste schade aan richten.

Het vervelende is dat de ruiterij dezelfde argumentatie gebruikt om bijvoorbeeld op fietspaden te rijden.

Het is in de grond anarchie en een fout van de overheid dat de burger zo laagdrempelig ongehoorzaam is.
Als de regelgeving geen ruimte laat voor hoe de burger wenst te leven, dan is aanpassing van die regels nodig want als ze naar eigen goeddunken van de burger genegeerd moeten worden kan je ze net zo goed afschaffen.
Dat brengt ons naar de ts: een paard in de wei hoort gewoon achter een deugdelijke omheining waar ze ook met schrik niet doorheen horen te walsen en allroad motorfietsen dienen te rijden waar ze mogen zoals ze dat volgens het wegenverkeersregelement horen te doen.
Als de samenleving evolueert, dan dient de regelgeving aangepast te worden want die regelt de samenleving.

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #77 Gepost op: 09-04-2008, 23:09 »
Ik kom hier in de omgeving (onder Eindhoven) regelmatig paarden tegen wanneer ik off road rij. Ik heb er nooit problemen mee gehad, altijd vriendelijke reacties, zelfs wanneer ik ergens rij waar ik niet hoor te rijden (paardenpad bv ...). Gewoon stoppen, desnoods motor uit en vriendelijk zwaaien.
Mooiste was een keer een paard met wagen. Paard was een beetje nerveus, dus motor uit. Wenkt die man me dat ik vooral door moet rijden, want het paard moet er tenslotte gewoon aan wennen (en dat in plat Brabants dan ;)) . M.a.w. het elkaar ruimte geven is hier volgens mij toch nog steeds meer regel dan uitzondering (maar ik ben ondanks alles nog steeds een optimist).

Wat in dit alles ook een beetje meespeelt (naar de ruiters toe, niet naar het paard natuurlijk) is dat je als motorrijder je bewust moet zijn van het feit dat de meesten je gezicht niet kunnen zien. Voor een gemiddelde buitenstaander (niet crosser zeg maar) komen we in vol ornaat met crossbril op op z'n zachts gezegd niet meteen vriendelijk over. Dan kan je nog zo vriendelijk kijken achter je bril ;D. Dus maar iets meer groeten en zwaaien.

groeten,

Jos


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #78 Gepost op: 10-04-2008, 09:41 »
Ach wij (mijn mountainbike club) maak het ook zo vaak mee.
Bij ons is het probleem de velle kleding en de helm natuurlijk
Verder zijn we altijd met een mannetje of 6..

De meeste die in het bos rijden hebben ervaring dus geen problemen, maar af en toe zijn  er van die angst hazen.....
Je ziet het al aan de ogen van de rijder.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #79 Gepost op: 10-04-2008, 09:56 »
Wat in dit alles ook een beetje meespeelt (naar de ruiters toe, niet naar het paard natuurlijk) is dat je als motorrijder je bewust moet zijn van het feit dat de meesten je gezicht niet kunnen zien. Voor een gemiddelde buitenstaander (niet crosser zeg maar) komen we in vol ornaat met crossbril op op z'n zachts gezegd niet meteen vriendelijk over. Dan kan je nog zo vriendelijk kijken achter je bril ;D. Dus maar iets meer groeten en zwaaien.

Perfecte observatie!!

Ik rij heel bewust met een wat maffe uitmonstering paard en een onderdeel is een stijlvolle hoed. Daar groet ik in een puur overdreven brede zwaai mee en hoewel dat als je het opschrijft karikaturaal lijkt werkt het onvoorstelbaar positief.
Die hoed is door het positieve effect veiliger dan een helm  ;D

Jouw observatie is een belangrijke reden waarom ik nog naast helmen met een kinnebak ook een open helm heb. Dat werkt echt: als ik met mijn Husaberg per ongeluk ergens, gelijk breed lachend, op een boerenerf stond had ik DAARmee gelijk een gezellig onderhoudend en positief contact terwijl met de dichte X-helm op er eerst een argwanende reactie is waarna je het ijs weer moet breken.

Je hebt he-le-maal gelijk Jos!! Een dichte moto-X helm komt bij niet-motorpubliek doorgaans agressief over.
Ontwerp en kleurstelling van de helmen zijn zelfs vaak op een agressief imago gericht omdat dit verkoopt maar het effect op de buitenwereld is negatief. Het effect van een frisgekleurde bloemetjes open 'jet'helm is heel anders dan dat van een gesloten tribal met donkere bril....
Dat is voor ' angsthazen' geen drempelverlager.

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #80 Gepost op: 17-04-2008, 15:14 »
En als ik nou eens roosjes, hartjes en my little ponies op mijn helm schilder?
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #81 Gepost op: 17-04-2008, 15:33 »
Dan krijg je van mij een doosje maandverband

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #82 Gepost op: 17-04-2008, 15:53 »
koop dan meteen zo'n roze yamaha stickerset met nice girls ride dirty

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Motorcrosser botst tegen losgebroken paard
« Reactie #83 Gepost op: 17-04-2008, 16:13 »
Dan krijg je van mij een doosje maandverband

Goed idee: geeft een veilig gevoel.....