Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trailtech bestellen  (gelezen 46358 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #30 Gepost op: 16-06-2008, 09:32 »
Even voor jullie allen,

Nederlandse trailtech importeur zit gewoon tegenover Rallybikecenter. de atv dealer.(naam ontschoten) Altijd handig ivm garantie en service en snel te verkrijgen voor scherpe prijs.

succes

Bryan

www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #31 Gepost op: 16-06-2008, 10:49 »
Bryan,

Daarmee sla je de spijker op de kop: er zijn diverse Trailtech importeurs. Vooral die op ATV's concentreren voegen weinig waarde toe: ze zitten vaak nog in het tijdperk van de 'Endurance' en misschien de 'Vapor'.

We zoeken iemand die écht het rally/offroadgebeuren op 2 wielen serieus neemt. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

(Ik loop netzolief bij het RBC binnen om een Trailtech te bestellen :D)

Maar goed, mijn IMO is nog altijd niet op, dus nog ff wachten...

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #32 Gepost op: 16-06-2008, 19:22 »

Héhé Brian , je gaat toch niet mijn handeltje om zeep helpen  :(



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #33 Gepost op: 25-06-2008, 08:48 »
En Roos, wat zijn nu je bevindingen?

De Trailtech Vector is mij prima bevallen.
Het is een mooi apparaatje, iets groter dan een ICO, kleiner dan een IMO.
Links onder zit in het klein een rondeteller of stopwatch ofzo (niks mee gedaan) en rechts onder zit een klok, wat wel erg prettig is.
Links boven heb je in het groot Snelheid of gemiddelde snelheid of maximum snelheid, rechtsboven zit de tripmeter of totaalteller. Allemaal via de middelste knop van de remote te doorlopen. Die totaalteller moet je via een klein knopje achterop resetten, dus is niet bruikbaar als 2e teller voor bijv benzine (tenminste die van mij heb ik tegen een plaatje geschroefd, dus kan ik er niet bij). De tripmeter werkt prima, werkt op 10 meter, is goed afleesbaar zeker als je hem op boordspanning aansluit want dan heeft ie permanent backlight.  Die 10 meter had van mij niet gehoeven en was aanvankelijk onmogelijk bij te stellen als je eens een paar 100 meter verkeerd reed. Begin maar eens per 10 meter te plussen en/of te minnen, maar toen bleek dat ik het boekje nog niet goed had gelezen.... Als je de knop + of - ingedrukt houdt gaat ie sneller lopen, dus voor je het weet heb je er een km bij opgeteld. Dus dat was eigenlijk weer een enorme meevaller.
Voor een rally met roadbook op totaalafstanden vind ik het een prima uitkomst in ieder geval.

Voor roadbookritjes in NL waarbij veel gebruik wordt gemaakt van enkel tussenafstanden is ie iets minder vriendelijk. Omdat de middenknop de menuknop is, moet je om te nullen de midden en onderste knop 3 sec tegelijk ingedukt houden.... Voor die 3 keer per dag dat je dat dus tijdens een rallydag moet doen, geen enkel probleem, maar hier in NL met om de 200 meter een afslag, wordt dat wat lastiger.... Ik had liever de menu's willen doorlopen met de knoppen op het apparaatje en de 3 remote knoppen willen gebruiken voor + / 0 / -
Adje gaat hier overigens navraag over doen bij Trailtech, of dat dat alsnog gewijzigd kan worden, dus daar komen we nog op terug.

Verder heeft de computer nog een aantal extra's zoals buitentemperatuur en je kan onderhoudsintervallen instellen, dan krijg je een waarschuwing (daar is die totaalteller dus voor, vandaar dat je die ook niet makkelijk kan resetten) en hij heeft een motortemp sensor, je kan een verbindingsstuk met sensor tussen je radiatorbuis zetten, die aangesloten wordt op de computer, hierop kan je dan weer programmeren bij welke temp je een waarschuwing wil krijgen.

Tot zover vind ik het een mooi robuust setje. De kabel van de sensor is dik en stevig en er zit een grote sensoropnemer op, zodat het niet op een mm aankomt waar je je magneetje zet.
De stekkers zijn allemaal gegoten en van rubbertjes voorzien, zodat ze redelijk water en stofdicht zitten (in tegenstelling tot IMO)

Enige minpuntje verder was dat de + en - van mijn remote er na 2 dagen mee ophield. Vreemd genoeg kon ik nog wel nullen (welke ook de - knop gebruikt) Geprobeerd wat uit te blazen enzo, maar bracht geen resultaat. Na weer een paar dagen deed ie het spontaan weer. Vreemd, maar niet prettig om een paar dagen geen km standen bij te kunnen stellen. Ook hier gaat Adje navraag over doen, waar dat aan gelegen kan hebben en als het aan de knoppen gelegen kan hebben, dan krijg ik een nieuwe remote.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #34 Gepost op: 25-06-2008, 09:29 »
Herkenbaar verhaal  ;)

(Buiten het feit dat die van mij nog nix verkeerd heeft gedaan maar ik rij d'r ook wat minder kilometertjes mee... :-\)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #35 Gepost op: 25-06-2008, 09:40 »
Voor roadbookritjes in NL waarbij veel gebruik wordt gemaakt van enkel tussenafstanden is ie iets minder vriendelijk. Omdat de middenknop de menuknop is, moet je om te nullen de midden en onderste knop 3 sec tegelijk ingedukt houden.... Voor die 3 keer per dag dat je dat dus tijdens een rallydag moet doen, geen enkel probleem, maar hier in NL met om de 200 meter een afslag, wordt dat wat lastiger.... Ik had liever de menu's willen doorlopen met de knoppen op het apparaatje en de 3 remote knoppen willen gebruiken voor + / 0 / -
Adje gaat hier overigens navraag over doen bij Trailtech, of dat dat alsnog gewijzigd kan worden, dus daar komen we nog op terug.

Roos, dat moet je anders doen:
Zet hem in rally-modus (als ik het goed heb de bovenste en onderste knop van de afstand bediening even indrukken) en je kunt met een druk op de middelste knop een nieuwe ronde starten, waarbij de teller ook in een keer naar 0 gaat. Dit werkt perfect !

Over het aantal rondes van (ik dacht 50) hoef je geen zorgen te maken, hij begint gewoon weer bij ronde 1.

Mvg,
Ger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #36 Gepost op: 25-06-2008, 09:48 »
Kijk, als dat zo is is het ineens een zeer aantrekkelijk alternatief voor de IMO.


GJ :-)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #37 Gepost op: 25-06-2008, 09:49 »
Aha, die functie had ik nog niet gevonden.... Bedankt voor de tip Ger!
Nou... dat schakelt ook dat minpuntje uit  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #38 Gepost op: 25-06-2008, 11:48 »
Dus nu heeft hij geen groot nadeel meer wat betreft roadbook ritjes meer tegenover de dure imo/ico's?


Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #39 Gepost op: 25-06-2008, 11:58 »
Da's een goeie tip, Ger... :-*
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #40 Gepost op: 25-06-2008, 15:47 »
Dus nu heeft hij geen groot nadeel meer wat betreft roadbook ritjes meer tegenover de dure imo/ico's?

Wat mij betreft niet meer. Ik moet de tip van Ger nog in de praktijk uit proberen hoe snel die is, maar dat geloof ik wel.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat mijn IMO wel had en deze Vector niet, was 2 tripmeters in 1 schermpje. 1 voor de totaalafstanden (dus te plussen en minnen) en 1 voor de tussenafstanden (dus om te nullen). Maar in de praktijk ben ik erachter gekomen dat je toch maar het een of de ander gebruikt...(hooguit kan je de tussenstandmeter misbruiken als meter voor je benzinevoorraad) Plus daar moet je dan dus ruim 200 euro extra voor neertellen en het blijft kwetsbaar spul wat makkelijk stuk gaat. De ICO had overigens ook maar 1 teller.

Ik moet er trouwens ook nog aan toevoegen dat het een mooi compleet setje is. Bij de vector computer zit een kabeltje met stekkertje voor de boordspanning, de sensorkabel, met grote opnemer, 1 plakmagneetje én 1 magneetboutje, het tussenstuk met draard en stekker voor je koelwatertemp en het nodige aan boutjes en moertjes. Het enige wat je los moet bijbestellen is de remote controll en evt een houder voor de computer. Bij mijn IMO moest de remote control ook los besteld worden (voor een stuk meer geld dan deze voor de vector) maar daar zat ook geen koelwater sensor bij, geen draad voor de boordspanning, geen magneetjes.... Alleen de computer en de sensorkabel en de stekkerdoos zat hierbij...(of miste er iets uit mijn pakketje?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #41 Gepost op: 25-06-2008, 17:08 »

noppy,
RBC liep na de overkant en besteld het bij de atv man........... Overigens RBC zit niet meer in zetten, maar in lochem!!! althans de technische man en de draaiende hart. Ewout Grevengoed

je laat je foppen.
en adje, ik ga je handeletje zeker niet dwarsliggen. denk zelfs dat je het misschien beter doet dan de atv dealer. kan me alleen voor stellen dat garantie (we zijn toch nederlanders he. goedkoper maar wel ook garantie toch?) watlastig word.

aan de andere kant ik rij nu al 2 jaar met die helmlights. helemaal goed en nul problemen.

de keus laat ik aan een ieder over.

groetjes


Bryan,

Daarmee sla je de spijker op de kop: er zijn diverse Trailtech importeurs. Vooral die op ATV's concentreren voegen weinig waarde toe: ze zitten vaak nog in het tijdperk van de 'Endurance' en misschien de 'Vapor'.

We zoeken iemand die écht het rally/offroadgebeuren op 2 wielen serieus neemt. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

(Ik loop netzolief bij het RBC binnen om een Trailtech te bestellen :D)

Maar goed, mijn IMO is nog altijd niet op, dus nog ff wachten...
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #42 Gepost op: 25-06-2008, 17:27 »
.................is goed afleesbaar zeker als je hem op boordspanning aansluit want dan heeft ie permanent backlight. 

Roos,
Hoe is de afleesbaarheid (grootte van de cijfers en contrast met veel zon) in vergelijking met de IMO?

Welke cijfers zijn groter, die van de IMO of die van de Trailtech?
Ik vind het contrast bij de IMO niet zo goed als ik met een zonnebril op rijd.
Komt natuurlijk door dat LCD scherm, maar misschien is het bij de trailtech wel beter.

Weet je of de remote gewoon maak contactjes heeft (zoals de Sigma BC) of zit er weer iets speciaals achter?

Ben heel benieuwd want het lijkt me een mooi alternatief.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #43 Gepost op: 25-06-2008, 18:58 »
Citaat
Zet hem in rally-modus (als ik het goed heb de bovenste en onderste knop van de afstand bediening even indrukken) en je kunt met een druk op de middelste knop een nieuwe ronde starten, waarbij de teller ook in een keer naar 0 gaat. Dit werkt perfect !

Die werkt alleen i.c.m. de remote. Als je die er niet bij koopt, kan je die niet oproepen. Of dat wel gaat met een zelfgemaakte remote weet ik niet. 't Stekkertje ziet er niet ingewikkeld uit maar ik ben geen elektroheld.
Ik laat voorlopig gewoon m'n sigmaatje er naast zitten.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #44 Gepost op: 25-06-2008, 19:40 »